Gå til innhold

Victor Trutts balletskole!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har lille begynt på "stor gruppe" på ballettskolen til Victor Trutt. (om noen husker han fra vertshuset den gyldne hale feks.. hehe) Da danser de alene uten foreldre og det var stor stas. Fra 4 til 6 år. Lille er 4. Hun synes det var sååå gøy og jeg gleder meg så vanvittig til juleavsluttningen, der vi nysgjerrige foreldre får se de danse. Jippi!

Da er jeg godt på vei til å overføre alle mine tåspissdrømmer til datteren min på fire, og når hun blir voksen kan jeg følge henne rundt fra opera til opera og ha 1000 unskyldninger for å ha hatt og flott kjole, drikke rødvin i litersvis og røyke sigarer mens jeg snakker om min verdenskjente datter!

mohahahah!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jaja, dere er vel bare misunnelig hele gjengen da! dere kan godt få billetter til operaen altså!! *Fnis*

Skrevet

Hah - jeg trodde du hadde spørsmål om denne ballettskolen jeg, og jeg har jo ikke peil :o) Selv om jeg ikke misunner fremtid som kjolebærer (av nevnte årsaker i innlegg om klær for noen dager siden), så kan jeg GODT skjønne gleden til avslutninger!! Kjenner tårer bak øyelokkene bare jeg tenker på det .oD

Skrevet

jammen yadda! når rugekassen er pakket bort så kan du ta frem finstasen og henge med meg i operaen for å se Lille ha blitt stor verdenskjent danser vettu! *ler høyt*

jaaah, jeg kommer sikkert til å tute. hehe.

Skrevet

Da får du kjøpe kjole for meg :oDDD *tror stinker har god smak*

Dessuten tror jeg rugekasse egentlig bare er positivt for kjolefasongen sånn sett - da jevner jeg meg litt ut størrelsesmessig, haha.

Skrevet

*Stikker av med visakortet til yaddaline og drar på kjoleshopping og sjampanje* hahaha!

ja, man kan være fiiin med gravidmage også.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Morsomt... ;) Men kanskje ikke den skolen hun forblir ved om du faktisk har planer om at hun skal bli proff og du skal følge henne rundt fra opera til opera... =p

Skrevet

siklerotte?

åhh? men han er jo kjempeflink da? men nej, hun må vel kanskje inn på balletthøyskolen eller noe! hehe.

Skrevet

Harestua?

Hvor er det? I Oslo eller utenfor?

Gjest Siklerotte
Skrevet

Joda, han er nok flink - men det er bare ikke den skolen du går på for å bli proff - den er jo veldig grei for henne selvfølgelig.... Men ikke med årene;) Selv om han er flink, eller noen av de som underviser der er flinke... Det er liksom ikke nok i lengden:p

Skrevet

Ja, det er utenfor oslo. 4 mil vel, men han har da skole i oslo også tror jeg.

Skrevet

Viktor Trutt er utdannet ved Den norske Balletthøgskole og Operaens Ballettskole i Oslo, og har høyere utdanning innen dans og pedagogikk. Han var en periode hovedlærer ved Den norske Balletthøgskole. Han har siden hatt forestillinger i Oslo Nye Teater, Operaen Nasjonalballettens scene, Nationaltheatret, Det norske Teater, i Collage Dansekompani, Høvikballetten, Imago Danseteater og mye mer. Han har danset på så vel Chat Noir og på Chat au Neuf og har deltatt i Dag Frøland sine revyer. Han har vært deltakende i dans og teater produsert i NRK sin regi; adventserien "Vertshuset den Gylne Hale" og filmen "Da far satt på Grini" for å nevne noe.

Er du bevandret i dansen verden siklerotte? hehe. Jeg skjønner jo at man ikke blir proff danser av å danse når man er 4 år da! *ler høyt* Men man må jo legge et godt grunnlag da.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Ja, HAN er godt utdannet (dog, det hadde vært mer imponerende om han faktisk hadde beveget seg ut av landet...) Men han er jo ikke norsk da, så han har vel drevet med dans i utlandet, hehe. Men han er en dyktig fyr ja, sier ikke noe på det. Sier bare at selve DANSESKOLEN ikke er den man danser ved om man vil bli proff;)

Jeg er vel så bevandret så jeg kan bli - har danset siden jeg var enda yngre enn jenta di... ;) Og nei, selvfølgelig blir man ikke proff når man er 4 år, men man kan bli god ja;)

Skrevet

ah, ok. Det er iallefall han som er læreren hennes da. Så en får si seg godt fornøyd med det. Hun begynte på sånn barnedans sammen med meg når hun var 2.5 da men det ble litt slitsomt etter barnehagen så vi måtte bare gi oss. Nå var hun klar som ett egg for å begynne igjen.

Jasså, danser du på tærne enda? *se drømmende på*

Gjest Siklerotte
Skrevet

Om jeg enda danser? Javisst - mer enn før... ;) Flere timer hver dag, og mere til etter jul... ;) Og har tenkt å fortsette i mange år til - det blir meg og Viktor vet du =D Får se om jeg ikke skal få jenta mi til å begynne på dans også, men skal bare vente litt.... Synes hun er litt for liten til å begynne med det enda... ;) For det blir raskt strengt:p

Skrevet

åhhhhhhhh! *se enda mer drømmende på* Vel, si fra når du er i operaen så kommer jeg å ser på deg! hehe.

Vi sosa det til og fikk ikke billetter til nøtteknekkeren, og det er jeg så deprimert over. Grr. Får vel sjekke finn og se om det ligger noe ute etterhvert. Vi har sånn teater-tradisjon i desember med Lille. Har vært på kardemommeby og på peter pan, og nå tenkte vi hun var stor nok for nøtteknekkeren og litt tåspissdans. hehe.

Det blir fort strengt ja? Han har et utrolig barnetekke han Victor iallefall. Ser ut som alle trives med han, så får vi se om hun vil fortsette. Jeg får vel holde alle mine tutu-drømmer for meg selv for hun kan godt bli burlesque-danser også for min del altså.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Hehehe, Nøtteknekkeren ja - dumt dere ikke fikk billetter! Sånn er det når man er sent ute... ;) Men den kommer neste år uansett... ;)

Nei, det blir nok ikke fort strengt overalt, men der jeg ville hatt henne blir det nok veldig fort strengt... Og for at alt skal funke med tid og mine treninger osv. så må jeg ha henne der, så da venter jeg nesten bare;D

Hehe, det er jo greit å presse henne litt hvis hun liker med det - dette er den eneste av min mors drømmer for meg som jeg faktisk har likt selv.... Og som jeg er taknemmelig for mye press for:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...