Jenta_00_ Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Da skal jeg og sambo prøve å ha tid fra hverandre for å se om han fortsatt vil fortsette forholdet vårt, og dermed kan det hende jeg må takke for meg på denne siden, min tid som kjæreste og stemamma er kanskje over. Men håper inderlig det blir ikke sånn :(
Jenta_00_ Skrevet 8. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. september 2008 han vil ikke være i et "dypt" forhold og mener han ikke er klar for det, selv om vi har nettopp flyttet til et nytt sted. Han vil ha friheten til å dra ut uten å ha dårlig samvittighet for at dama sitter hjemme og "venter".. kort oppsummert..
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #4 Skrevet 9. september 2008 Han er 25 år gammel omtrent er han ikke? Og gikk mer eller mindre rett fra ekskona (som han gifta seg med tidlig) og til deg? Skjønner godt at han føler behov for litt frihet jeg.... Og som du selv har skrevet så har han to "uønskede" barn med eksen, altså, de kom på for ham et for tidlig tidspunkt. Og hvis han vet at du henger på et forum for prøvere og gravide, så får han vel angst ved tanken på å bli lurt en tredje gang...
Jenta_00_ Skrevet 11. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. september 2008 Jeg hadde ALDRI ALDRI lurt han, og det har kanksje ikke slått deg at jeg er her pga hele den MINE,DINE,VÅRE barn greia? Og vettu hva? Han var singel i 8mnd før han traff meg så selvfølgelig greier jeg å se den, men det var han som foreslo at vi skulle flytte sammen, vi har nettopp flyttet på nytt for tre uker siden så det jeg syns var mest sårende var den ekstreme forvandlingene fra å være den "ene, beste, rette" til å være en han ikke er sikker på.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #6 Skrevet 12. september 2008 Skjønner godt at han har behov for litt frihet jeg..... Skjønner godt at han kaster deg ut jeg Samme om en er 25 eller 35, å involvere seg med andre og så bare ikke gidde mer er ikke en bra måte å oppføre seg på, det forplikter faktisk. Ikke særlig bra oppførsel Og til deg som er 21 sterk indikasjon på at han ikke er noe å samle p. Fortsett å tro på kjærligheten og våg å ta sjangsen på å være elsket, ikke bli uikker av dette.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #7 Skrevet 12. september 2008 hei, først vil jeg si at jeg synes du absolutt ikke burde bry deg om de som kritiserte deg fordi du ikke likte at han dreiv og bytta om på samværet uten å ta hensyn til deg i det hele tatt. Det å kunne ha litt forutsigbarhet på hvordan dagen din ser ut er helt naturlig. Det var jo dere som var partnere og som skulle styre skuta sammen. Der stod du klar med middag og han kom ikke.. skikkelig respektløs oppførsel. Det handler jo ikke om at man ikke vil at far skal se barna mer. Men det er lettere å gi ekstra til stebarn hvis man faktisk blir spurt, ikke bare tatt for gitt. Har faktisk på følelsen at hvis du ikke hadde vært 21 år, så hadde du fått litt andre svar. Er nok mange biomødre i 40årene som ser på det som et mareritt at eksen får seg en 21åring... men, men bare en mistanke.. Han høres utrolig umoden ut.. ingen unnskyldning at eksen lurte på han barn. Det at han har barn fra før gir han ingen rett til å behandle deg sånn.. Vet du, du er faktisk kjempe heldig, du er ung og tror faktisk du slapp unna noe som hadde blitt et veldig vanskelig liv med en umoden kar. Det å få barn er fantastisk, men kjempe slitsomt. Og ihvertfall med en umoden kar. Høres sikkert kjempe klisje ut men finn ut hva du vil med livet ditt få deg en utdannelse og reis, prioriter venner og hobbyer.Du har god tid. Let etter en mann som er snill, ligg unna "bad boys". Tålmodig og har felles interresser, når forelskelsen forsvinner er det lettere å få et forhold til å fungere med en som har like interresser og som man er på samme mentalt niva med. Det er jo dessutten ikke sikkert at han noen gang vil ha flere barn, men det vil nok du. Hvor mange barn ønsker du deg i fremtiden? Vil faktisk gå så langt som å si hold deg unna menn med barn. Finn en som du er nummer en hos. Som prioriterer deg like mye som du gjør. Som du sikkert har fått erfare er stemors tilværelsen vanskelig. Barna skal alltid prioriteres, eksen har mye makt og kan faktisk dra mye i tråer og skape ekstremt mye konflikter og ekle situasjoner. Hun vil alltid være med på lasset, med sine krav til din kjæreste og sin påvirkning. Sier ikke at alle er sånn, men de som er sånn lager ekstemt mye dritt. Det er ikke lett hvis typen er av slaget konfliktsky og manipulerbar. Det å gå igjennom det å få felles barn med en som har barn fra før er heller ikke lett, kanskje han ikke er like opptatt av det som deg fordi han har opplevd det før, kanskje han ikke stiller opp så mye for deg og felles barn fordi han er opptatt med særkulls. kanskje svigermor og biomor møtes i tide og utide. Vettu det å hele tiden måtte leve med hans tidligere forhold er ikke så lett i lengden. Som stemor må man dessutten leve med et samfunn, som både tror stemødre er slemme og sjalu på barna. Folk er også veldig nysgjerrige. Jeg kan ikke gå på nærsenteret en gang uten at bekjente spør om stebarnet, felles babyen er de ikke like opptatt av. Slitsomt å hele tiden bli mint på stebarna spesielt hvis man er i en periode hvor samværet består av mye konflikter. Vondt å måtte si det men i mitt forhold består 90% av kranglene om stebarna ikke så mye dem men alt som følger med. Dette fordi jeg har en mann som mener godt, men som er litt for snill og setter ikke grenser for biomor og de store stebarna der det virkelig trengs. Synes du burde tenke på hva som må til for at du trives i forholdet også. hvis han kommer og vil ha deg tilbake. Krev noe du også ikke la han legge alle premissene. Det lønner seg aldri å gi mer enn man får eller å selge seg for kort.. Lykketil.
Jenta_00_ Skrevet 15. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 15. september 2008 Hei anonym 21:01, takk for et langt, utfyllende og hjelpsomt svar Jeg har denne uken tenkte MYE på mitt forhold til han og han har gjort det samme, han har gjort mye for å finne ut av følelsene og tankene som har svirret inni han. Vi har nå kommet fram til å prøve videre en kort periode der begge partene følge de "kravene" vi har satt til hverandre.. forhåpentligvis går det som ønsket.. Vi skjønner begge to det er ting vi må arbeide med, men begge er glade i hverandre og vil at forholdet skal fungere.
DolphinGirl Skrevet 16. september 2008 #9 Skrevet 16. september 2008 Så flott at dere skal prøve videre. Det er jo så viktig at begge parter får oppfylt behovene sine i et forhold. Jeg flyttet fra min mann og stesønn for 9 måneder siden, men i sommer fant vi tilbake til hverandre og skal prøve på nytt med en bedre forståelse for hverandres behov, så vi har også vært i en "prøvefase" en stund nå. Håper dere får det til - lykke til! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå