meg & to små vampyrer Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Hvordan oppdaget dere det? Hva var det som gjorde at det var DET dere tenkte på og ikke noe annet som er vondt e.l?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Jeg har det ikke kraftig, og har heller ikke fått påvist det før etter fødsel av førstemann (som vi heller ikek slet med å lage), men kjenner 2 stk som har det (ganske mye kraftigere enn meg). Da jeg samtidig som det trakk ut med å lage baby nr 2 OG jeg begynte å få ganske kraftige el-smerter i tillegg til menssmerter og spotting (som jeg aldri hadde før nr 1) så tenkte jeg litt på det selv. Ble i forbindelse med utredning for problemene med å lage nr 2 sendt til laparaskopi og fikk etter den beskjed om at jeg hadde noe endometriosevev bak livmoren, men ikke nok til at de kunne fjerne det der og da.
meg & to små vampyrer Skrevet 8. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. september 2008 Takk for svar:) Var det vanskelig å få lapraskopi? Har en del ulike greier jeg plages med, lurer på om det kan være noe slikt. Men er sikkert bare min psyke alt sammen.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 Nei, det ble det naturlige neste steget siden det ikke var noe galt med noe annet (innvendig ul, sædprøve, måling av hormonnivå, klokkeinnstilt syklus). Gynekologen sendte henvisningen etter første konsultasjon. Prosessen i seg selv var heller ikke noe å snakke om foruten at jeg måtte til en annen by for å få gjennomført den.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 Jøss, som jeg skulle flotte meg med fremmedord i dag, på feil sted. Prosessen = inngrepet.
meg & to små vampyrer Skrevet 8. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. september 2008 Ok. For lap tar de bare på noen spesielle sykehus sant? Ikke overalt?
meg & to små vampyrer Skrevet 8. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. september 2008 He he, forstod hva du mente jeg da;)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 8. september 2008 #8 Skrevet 8. september 2008 Her jeg bor har de i alle fall konsentrert den typen ting til Haugesund, selv om vi har stort sykehus her (SUS). Vet ikke hvordan det er andre steder.
Gjest Skrevet 8. september 2008 #9 Skrevet 8. september 2008 Har alltid vært veldig plaget av sterke mens smerter. Nr 1-3 ble jeg veldig lett gravid med, men nr 4 måtte jeg bruke hormoner for å bli gravid med. Tok ul og de såg det på slimhinnene, i tillegg har jeg fått det i tykktarmen.Endomitriose kan til og med danne seg på lungene..
meg & to små vampyrer Skrevet 8. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 8. september 2008 Har dere hatt smerter utenom ved mensen? Hva slags type smerter evt? Har jevnlig mye smerter selv.. Har sjekket invendig ul flere ganger og ingentin synes der. Men det trenger jo ikke bety noe.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 8. september 2008 #11 Skrevet 8. september 2008 Jeg har også hatt el/mensliknende smerter jevnlig gjennom hele syklusen, men det topper seg på en måte rundt el og mens (er ikek sånn at jeg dauer resten av tiden, da er det mer sånn at det kommer og går).
meg & to små vampyrer Skrevet 8. september 2008 Forfatter #12 Skrevet 8. september 2008 Ok. Kikka litt på symptomlista og tror nok jeg mer faller i kategorien med smerter i forbindelse med fordøyelsen (eller egentlig vet jeg ikke hva slags smerter det er, det gjør bare fryktelig vondt). Har liggi på sofaen siden 17 med varmeflaske på magen og det avtar ikke. I tillegg er jeg plaget mye med kraftige og langvarige blødninger osv. Men man må kanskje ha fler enn 5-6 av symptomene for å ha dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå