simbamamma Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Skal begynne på ønskelista til bryllupet snart, men det er jo så vanskelig å bestemme seg. Hva samler dere på, og hvorfor valgte dere akkurat dette?
*lillebolla* Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 samler på blir litt feil, ettersom vi fikk stort sett alt i bryllupet vårt! Av service har vi Wedgwood - Jasper Conran Platinum (http://www.wedgwood.no/index.php?n=316) Valgte dette fordi vi syns det er klassisk og tidløst, pluss at det er ganske nytt, så går nok ikke ut av produksjon med det første - og det er greit, for det er lett at en tallerken eller noe knuses... Av bestikk har vi Villeroy & Boch Piemont (http://eshop.villeroy-boch.com/no/shopping/bestikk-piemont/show_126264) Syns det er klassisk, enkelt og liker at bestikket er såpass tungt og ligger bra i hånden. Knivene er også perfekte til å skjære biff og sånn! I tillegg har vi litt sølv, av merket Opphøiet Rose - vi har bare litt, men foreldrene mine og besteforeldrene mine har maaaasse av det som vi alltid kan låne. Det blir litt ekstra stas når man pynter med sølv, syns jeg!
Krokka og prinsessa Skrevet 8. september 2008 #3 Skrevet 8. september 2008 Hardangerbestiikk Ramona, Fleury krystallglass, nisseservise. Leter etter annet servise i disse dager.
Krokka og prinsessa Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 Og opphøyet rose- sølv. Men her er det bare t-skjeer og kakespade. Ikke fullt opp som med det andre.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 Servise; Ivorie fra Villeroy&Boch, den gylne varianten av den (har jeg inntrykk av) mer populære Grey Pearl. Jeg er ikke noe dillete til vanlig, men til fest kan man godt ha litt mer fancy. Har dette bare i kaffeservise da jeg har arvet middagsservise av ukjent merke av mormor (hvitt med mønstrete gullkant). Bestikk; Nora fra Hardangerbestikk - mannen får krupp av varme sølvskjeer til middag, så da ble det Hardanger ) Nora er også litt gammeldags selv om det er tidløst så jeg syns det passet fint til servisene mine.
mpmamman Skrevet 8. september 2008 #6 Skrevet 8. september 2008 disneys juleservice og frokost kaffeservice black rice
Tarantellamora Skrevet 8. september 2008 #7 Skrevet 8. september 2008 Metropolis fra Wedgewood. Kjempefint!:-) Og så samler vi på sølvbestikket "Ringebu"
Joikaboll@ Skrevet 8. september 2008 #8 Skrevet 8. september 2008 Har samlet på Bogstad hvit fra PP, nisse fra PP og bondemønster fra PP. Samler på Tangen glass nå. Hardangerbestikk Nina og sølvbestikk Arve. Tidløst.
Johanne B Skrevet 8. september 2008 #9 Skrevet 8. september 2008 Maxistrå fra Porsgrunn porselen, og Hardangerbestikk, Ramona
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 8. september 2008 #10 Skrevet 8. september 2008 Bestikk: Valdres sølv-fordi jeg er derfra og synes det er veldig fint og spesielt. Og så synes jeg det er så få igjen på min alder som samler på ekte sølv. Servise: Silver Paisly-det var veldig fint og noe jeg hadde sett etter i mange år, men ikke funnet før i fjor. Passer oss perfekt!!!
Gjest Skrevet 8. september 2008 #11 Skrevet 8. september 2008 Samler på "Fauna" fra porsgrunn porselen Bestikk samler jeg ikke på :s
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 8. september 2008 #12 Skrevet 8. september 2008 Bestikk samler jeg ikke Servise har jeg arvet men jeg sparer på Tangen glass fra Hadeland Glassverk.
simbamamma Skrevet 8. september 2008 Forfatter #13 Skrevet 8. september 2008 Takk for svar, det er fint å få litt inspirasjon!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå