Gå til innhold

Har dere felles økonomi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere dette i praksis? Vi har helt siden vi flyttet sammen, betalt halvparten av husleien hver, men ellers har vi ikke hatt no styr på det.. Den som har penger betaler de regningene som kommer, eller den maten vi handler.. har mitt kort vært tomt, har jeg bare lånt hans og omvendt..

Nå har vi prøvd å få litt orden på økonomien. Vi setter like mye hver inn på en regningskonto, en matkonto, en sparekonto og lillemors sparekonto. Dessuten sparer vi max på hver vår BSU. Det vi har igjen på hver vår konto da, er liksom penger vi kan bruke på akkurat det vi vil. Første måneden vi forsøker, er spent på hvordan det fungerer for oss!

Hvordan gjør dere det? Noen som har gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg betaler lånet, han betaler resten, 5000 på matkonto, og det som er til overs deler vi på to. :)

og alt av ting vi trenger utenom, som feks klær osv, betaler vi litt om hverandre.

Skrevet

Vi har helt og holdent felles økonomi, begge disponerer hverandres kontoer og alt gå ut fra samme pott. Og det går veldig fint.

Hver måned får han forskudd 25, vi får barnetrygd 30., han får lønn 8. og jeg får lønn 15, så det er alltid penger der.

Skrevet

Vi dipsonerer hverandre sine kontoer, da vi er gift.

Så betaler vi fra det kortet der det er mest penger, enten det er bleier eller BSU. Har felles sparekonto også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...