Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! I dag var jeg hos legen for 1.gang - har termin 4.mai 2009.

Legen visste ikke noe om duotest?!?

Fikk henvisning til tidlig UL og fikk time der 29/9.

Privat gynokolog- tror ikke han tar duotest...

Da er jeg 9+2. Kontordama hans mente det ikke var vits i å komme før pga før uke 9 kunne en ikke se noe?

Noen som har vært på UL før uke 9?

Litt matt, litt trøtt, litt hormonell i dag....møtte mange kjentsfolk på legekontoret...mange hvite løgner i det siste...vil ikke at noen skal vite noe ennå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal på tidlig ultralyd i uke 9.. Og de sa at man kunne se noe da.. Ikke mye.., men man kunne se et hjerte slå .. Og det er egentlig alt jeg ønsker akkurat nå.. =)

Skrevet

For vanlig legebesøk er det egentlig ikke noe poeng å gå før i uke 10 eller rundt det, så lenge du er i god form. Men jeg ville ikke ventet lenger enn det, da det kan være litt ventetid å få ultralyd i uke 17-19 (den som alle tar). Men nr 1 løpte jeg til legen tidlig, men jeg fikk ny time i uke 12 og min journal startet først da.

Skrevet

Dobbelt(duo)- eller trippeltest med tidlig Ul gjøres, etter det jeg har lest, kun på de store regionsykehusene i Norge og innebærer at man må få genetisk veiledning på forhånd. Ul gjøres da av spesialist i fosterdiagnostikk og funnene kombineres med resultatene av blodprøvene slik at man får en beregnet sannsynlighet for ulike syndromer og defekter hos fostere. Vanlige gynekologer gjør vanligvis ikke annet enn en ordinær UL hvor de kan se etter grovpatologi, men det er mulig det finnes unntak. Dobbelt(duo-)testen gjøres vanligvis ca uke 12.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...