3barnsmamma<3 Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Jeg har de siste dagene sett at min venstre fot er veldig hoven. Da fra ankelen og frem til tærne. Verst var det i går, da var det betydelig forskjell på høyre og venstre fot. Mener jeg har lest et sted om at man skal være obs dersom den ene foten er mer hoven enn den andre, men husker ikke hvilke følger det var eller hvilken vei det var... Ei venninne av meg satte meg derimot på en tanke nå i ettermiddag, hun nevnte blodpropp. men ialle mine svangerskapsbøker finner jeg ingenting om blodpropp og dets symptomer. Hun mente jeg skulle ringe føden i kveld. Jeg skal på føden for samtale og ny ultralyd neste uke, men kan det vente? Ikke vet jeg om det er blodpropp heller... Jeg kjenner foten er øm fra kneet og ned, men det kan jo også komme av at jeg noen ganger har leggkramper... Blodtrykket er helt fint, noe lavere. Iallefall ikke høyt, så jeg kan vel utelukke svangerskapsforgiftning. Høy puls har jeg hatt i 2 mnd nå, hvilepuls på mellom 80-150. Legen finner ikke årsaken. I sommer var jeg plaget med at begge føttene ble hovne, men det var nok pga været, og da hovnet begge føttene opp, og de var ikke så hoven som venstrefoten er nå. Den er ikke like hoven hele tiden, men blir det fort når jeg har foten ned, går o.l. kan noen hjelpe?? Jeg er 26+0 i dag.
my71 Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Huff. Det er kjedelig med alle disse bekymringene. Jeg kan jo egentlig ikke hjelpe deg. Dette er jo et typisk spørsmål til doktorstanden. Kanskje en tlf til legevakten kan hjelpe deg? Hvis hevelsenene dine går litt frem og tilbake, kan det jo være vanlig svangerskapsødemer. Har hørt at blodpropp er svært smertefullt. Hvis du er bekymret synes jeg du skal ta en tlf. til lege. Vondt å gå rundt å uroe seg sånn. Tror graviditeten gjør oss damer ekstra redde og urolige. Kanskje en biologisk beskyttelsesinstinkt? Lykke til Martine med spire!
3barnsmamma<3 Skrevet 8. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. september 2008 Det er ikke direkte vondt,annet enn ømheten i foten (som også kan komme av leggkramper). Kan vente til i morgen og ringe jordmora da. Bare for å sjekke det ut. Takk for lykkeønskningene:-)
my71 Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 Jeg har også vært en del plaget av leggkramper, og vet at man blir mørbanket av det. Har hørt at bananer er bra mot leggkramper. Tvi tvi. Jeg drar til 3.tri i dag. Sees der :-)
3barnsmamma<3 Skrevet 8. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. september 2008 god tur til 3.trimester. jeg kommer etter om ikke så altfor lenge:-)
Nea og juniors mamma Skrevet 8. september 2008 #6 Skrevet 8. september 2008 Hei du. Sliter selv med leggkramper i den ene leggen bare, men har ikke blitt hoven ennå.... Det jeg kan si er at blodpropp er veldig smertefullt og en kan være hard og også litt blått over der proppen sitter. Er sykepleier og vet litt om det. Uansett, er du usikker så kontakt legen. Ødemer kan opptre ulikt, dvs en fot eller en legg osv. Lykke til, spennende tid dette jeg
3barnsmamma<3 Skrevet 9. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 9. september 2008 ja, da har jeg iallefall ringt legen, og skal dit for en sjekk litt over halv to i dag. Akkurat nå er ikke foten så hoven, så ikke sikkert det er så ille likevel da.. men greit å ta en sjekk. Blodtrykket har jo vært fint, 104/71 - 109/74 og 105/65 er de siste målingene... Men de ville se foten å ta nytt blodtrykk.
my71 Skrevet 9. september 2008 #8 Skrevet 9. september 2008 Hei Martine med spire. Jeg kommer innom fra 3.tri for å høre hvordan det går med deg. Fint at du fikk ringt lege i dag, og fikk time. Håper alt har gått fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå