otilde *14.05.2009* Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Har akkurat funnet ut at jeg er gravid, og vi har lyst til å holde det helt for oss selv de første månedene. Skal i utdrikningslag til en god veninne om et par uker, og selv om jeg ikke fester så ofte lengere, er jeg vel ikke den som spytter i glasset når anledningen byr seg. Venninnegjengen har planlagt festen i lang tid, vi skal være sammen hele dagen, vorspiel på kvelden, og felles overnatting på hotell. På dagen har jeg og noen andre tilbudt oss å kjøre, så problemet oppstår vel ikke før forspielet. Da skal alle ta med egen drikke, vi skal ha drikkeleker etc. Har lurt litt på å tømme alkoholfri rødvin over på en vanlig vinflaske, men er vanligvis så kvalm at tanken på rødvin, med eller uten alkohol, ikke er noe særlig. Finnes det noen ciderflasker som har skrukork slik at jeg kan erstatte innholdet med Sitronbrus el? Litt risikabelt å ta med vann på en spritflaske om noen andre av gjengen vil smake. Kanskje ta med en flaske med vann, og en med sprit? Og lage egne drinker med vann? Blir bare så flaut om det blir oppdaget. Hater å lure venninnene mine, men jeg har mistet et par ganger tidligere, og har i tillegg ikke lyst å dreie hele utdrikningslaget over på meg ved å avsløre at jeg er gravid ved et uhell. Noen som har vært i samme situasjon og kan komme med tips?
otilde *14.05.2009* Skrevet 8. september 2008 Forfatter #2 Skrevet 8. september 2008 *avsløre, ved et uhell, at jeg er gravid* - ikke *avsløre at jeg er "gravid ved et uhell"*. Ikke noe uhell :-) :-)
smilan Skrevet 8. september 2008 #3 Skrevet 8. september 2008 Det er vel egentlig ikke greit å komme seg unna den der assa... Har du ikke jobb å skylde på heller?
otilde *14.05.2009* Skrevet 8. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. september 2008 Hmmm. Jeg er jo i full jobb, og har to små barn, men det er liksom ikke grunn nok til å ikke drikke. Jobber åtte til fire på hverdager, utdrikningslaget er på helg. Og jeg har jo veldig lyst å dra på utdrikningslaget - men må finne en "lur" måte å være edru på.
engajente Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 hvis du går på pennicilin skal man ikke drikke eller at du ved en glipp lovte å kjøre noen ett sted veeeldig tidlig eller til ett fly som går midt på natta...
dragonfly Skrevet 8. september 2008 #6 Skrevet 8. september 2008 Hei. Jeg har akkurat vært i den situasjonen selv. Er 11 uker på vei og har 3 SP bak meg. Vil ikke at noen skal vite det. Jeg var forlover nå i helgen og forrige helg var vi på utdrikningslag. Jeg sa jeg hadde betennelse i tanna og at jeg gikk på pennecilin. Og at tannlegen ikke anbefalte at jeg blandet dette med alkohol. og at jeg ikke ville avbryte denne kuren, for det gjør sinnsykt vondt i tanna. På bryllupet var det min kjære samboer som skulle "kose" seg, så jeg var sjåfør;) Lykke til.
Renée Skrevet 8. september 2008 #7 Skrevet 8. september 2008 Du er syk(ørebettennelse eller noe annet de ikke direkte kan se) og går på penecilin! Kan ikke drikke- dessverre! ;-) Fungerer bra! Om de prøver seg med "et lite glass vin kan ikke skade" kan du bare si at det er en kraftig kur, og er farlig å blande med alkohol! Ett par vil kanskje få misstenkte at det er noe annet, men kommer ikke tørre spørre deg! ;-) Når disse jentene begynner å bli fulle vil de glemme at du ikke drikker! :-) Og da er det bare en liten "hvit" løgn som blir fortalt! De vil tilgi deg da de oppdager sannheten senere! :-) Lykke til! :-)
snart en av hver;) Skrevet 8. september 2008 #8 Skrevet 8. september 2008 vi var en venninnegjeng som hadde jentevorspiel.ho ene hadde med vann på spritflaske...faktisk INGEN som skjønte at ho ikke "drakk"...hehe.tenkte ikke tanken engang. ellers er jo penicillinkur og en mulighet...
Renée Skrevet 8. september 2008 #9 Skrevet 8. september 2008 PS. Husk å klag litt på "vondten" i øret et par dager før.. da er det mer troverdig! :-)
otilde *14.05.2009* Skrevet 8. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 8. september 2008 Tusen takk for svar alle sammen. Jeg er en del plaget med nyrebekkenet, så kunne kanskje slått en hvit løgn om urinveisinfeksjon og penicillin. Eventuelt si at jeg kan drikke litt, men ikke så mye, ta med en flaske alkoholfri vin - og nippe til ett glass.
siddismamma Skrevet 9. september 2008 #11 Skrevet 9. september 2008 En venninne av meg klarte å lure alle på utdrikkingslaget. Hun hadde tømt alkoholfri vin over på en vanlig vinflaske (en sånn med skrukork). Hun gav beskjed i forveien om at hun kom til å ta det rolig da hun "skulle kjøre bil neste morgen". På festen drakk hun kun av sin egen vin, "ville ikke blande av frykt for å bli dårlig neste dag". Ingen som fatta lunta Da hun noen uker senere fortalte at hun var gravid, ble hele venninnegjengen bekymra for om hun hadde festet i svangerskapet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå