Gå til innhold

Hvordan var magen din når......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var magen din rett før den begynte å vokse:)? å ikke minst hvordan og hvor kjente du livmoren din?

Har skreve ett lignende innlegg før men var ikke mye respons i det, så eg prøver på ny..

Eg er nå 16 uker på vei idag, og i forige uke tror eg at eg kjente livmoren rett oppforbi skambenet, den stikker på en måte noen få millimeter ut nå.. Da kan det vel ikke være så lenge før magen kommer :) tror også at den kansje går 5+10 cm opp mot nalven..

Håper eg får noen flerre svar denne gangen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, skal prøve å svare. Først vil jeg si at magen min vokste veldig gradevis, veide 55 kg. før svangerskap - er nå 19 uker på vei og har lagt på meg 6 kg. har stor mage. Får ikke på meg noen av de vandlige klærne mine lenger, måtte kjøpe mammabukse. Synest heller ikke jeg er veldig fin, (selv om alle sier at jeg er det). Orker derfor ikke å gå med trange topper og vise meg frem. Har derfor en veldig begrenset garderobe. Først rundt uke 12 så jeg bare småfeit ut, nå ser jeg ut som jeg venter tvillinger(det er bare en der). Synest dere er heldige som slipper å gå rundt med stor mage tidlig, magen er bare i veien, er vanskeligere å bøye seg allerede. Det er sikkert livmoren du kjenner, den er veldig hard - lettest å kjenne om du ligger nede. Bare kos deg for maen den kommer, vær du trygg. Lykke til videre. Klem.

Skrevet

Dytter denne...

er i min 13. uke, og får ikke på meg noen av buksene mine... har jeg lagt på meg fett, er det slappe muskler eller? Livmoren har jo ikke kommet "opp" enda...

Drygt :(

Skrevet

Hei :)

Magen min var helt vanlig før den begynte å vokse.

Jeg husker ikke når, men jeg kunne kjenne livmoren litt over skambeinet, når jeg lå på ryggen, men bare når den var hard, helst på kvelden.

Rundt uke 15-16 spratt det plutselig ut en kul, men magen så, og kjentes større ut enn den var tror jeg. Syns jeg så mest feit ut.

Da kunne jeg ikke bruke de vanlige buksene mine lenger, så måtte kjøpe mammabukser.

Så har den bare vokst seg gradvis større :)

Men nå er jeg 27 uker og nå er magen helt annerledes, Den er jo større, men nå kan jeg faktisk finne frem de vanlige olabuksene mine :)

Skrevet

Husk at man gjerne får et spekklag rundt magen FØR den virkelig begynner å vokse. Det er hormoner som gjør at noen får dette.

Alt er så individuelt. Noen får magen lavt, andre høyt. Jeg har magen ganske lavt så jeg fikk ikke på meg mine bukser fra ca. uke 13 tror jeg. Så her går det kun i mammabukser. Men så venter jeg også gutt og de fleste sier at dersom man venter gutt så får man lavere mage og bare en liten kul. Mens de som venter jente blir rundere all-over :) Dette er selvsagt bare en myte, men jammen synes jeg det har stemt for de jeg kjenner iallefall.

Jeg har aldri klart å finne livmora, jeg, men så synes jeg at det er ekkelt å klemme så fælt også.

Skrevet

Jeg hadde VELDIG gutte-mage første gang! Ble ei jente! Tror ikke det spiller noe rolle hvilke kjønn det er på magefasongen.

Jeg så også halvfeit ut i begynnelsen. Begynte å få "gravid-mage" ca i uke 14, men er annengangs og får det kanskje derfor litt før... Er nå i uke 17 og har en liten, fin mage. Synes selv den er veldig fin jeg. Passer kun joggebukser og mammabukser.

Livmoren har jeg heller aldri klart å finne....

Skrevet

Er 12+6 i dag og ser i speilet at magen har begynt å vokse. Det synes ikke for andre, selvfølgelig og jeg ser vel bare ut som om jeg har lagt på meg litt. Jeg kjenner livmora godt og har gjort det i noen uker allerede, men det er nok fordi jeg er vant til å kjenne på slike ting og fordi det rett og slett ikke kan være noe annet. Kjenner nå toppen av livmora like over skambeinet, og den har vært ØM den siste uke. Vokser sikkert mye om dagen. Den kjennes fast ut, ifht tarmer og annet som ligger rundt der. Det er ikke så mye annet som kan kjennes slik ut nå, så er det noe hardt/fast i området så er det livmora. Som en kuriositet kan jeg nevne at når jeg klemmer ned på livmora, så kjenner jeg at den dytter på rectum *hihi* Den begynner å ta litt plass altså. Ikke rart vi flyr på do i løpet av natta...

Jeg regner med at magen min er på vei nå, men at det går veldig gradvis. Mageinnholdet presset jo litt oppover nå og det gjør at magemusklene mine over navlen presset litt utover. Ser snålt ut, men igjen, er jo bare jeg som ser det. Hele magen tyter altså litt utover nå, ikke bare nedre delen. Det kommer sikkert litt senere når livmora vokser litt mer, og det er nok noen uker til ennå at det synes.

Skrevet

Ja, da har jeg unnskyldning for bukseproblemet mitt...:) Spekklag er det der ja! Syns det er grådig tidlig å kjøpe mammabukser, får heller kjøpe noen behagelige bukser i et par str større enn vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...