metaMORfose Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Vi skal ha venner over på middag og godt drikke på lørdag. Hva skal vi servere? Jeg lurer på om vi skal lage middelhavstapas? Litt spansk, litt gresk, italiensk? Skalldyr er jo også godt. Med tapas kan jo mye lages på forhånd? Det er så vanskelig å bestemme seg for menyen. Vi blir etter alt å dømme 12 stykker. Eller skal jeg kjøpe en god lammestek og lage lammestek med fløtepoteter og grønnsaker osv? (Jeg vet jeg skriver 'jeg' men det er mannen min som liksom lager maten..... jeg bare bestemmer!) Hva synes dere?
konvall Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Syntes lammestek hørtes utrolig godt ut jeg....
metaMORfose Skrevet 8. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. september 2008 Lammestek er veldig godt, ja. Og lammet er jo nydelig på denne tida av året.
konvall Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 Bare å si fra hvis du har plass til en til.....he he.
metaMORfose Skrevet 8. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. september 2008 Bare å komme )) Vi har plass til 22 rundt spisebordet vårt! Så egentlig er vi bare halvveis med 12.. hehe
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 8. september 2008 #6 Skrevet 8. september 2008 For ett stort spisebord. Det hørtes herlig ut. (bortsett fra å lage mat til så mange hehe) Liker også å få god hjelp av mannen da, selv om nok her i huset er det jeg som kan mest om matlaging. Pleier å ringe X-antall ganger til min mor i løpet av mat laging. Men til meny ja, lammelår hørtes urolig godt ut ja. Og det krever jo ikke sånn all verden av tid på kjøkkenet. Eller tiden går jo, men...Har faktisk aldri spist tapas, så blir litt vanskelig for meg å anbefale det. Men har veldig lyst å prøve det:) Har du tenkt på dessert. Jeg, som den søtmons jeg er, elsker jo hjemmelaget sjokoladepudding. (laget helt fra bunnen av). Har oppskrift hvis du vil ha. Den kan anbefales:)
metaMORfose Skrevet 8. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. september 2008 Vi har bare snakket såvidt om dessert. Det er han som må lage den også. Men jeg tar gjerne i mot oppskrift!!!!!! Jeg tror jeg har en forbannelse over meg hva matlaging angår! (Kanskje litt vondt i vilja også, men det må du ikke si til noen!!! ) Spisestuen er herlig. Vi har den ikke helt ute hele tiden Så ekstra stoler står plassert "all over" ))
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 8. september 2008 #8 Skrevet 8. september 2008 Oppskrift på sjokolade-pudding:) 1 liter melk (eg syntes det er best med h.melk) 6 ss sukker 2 ss kakao 4 toppede ss maizenna stivelse vaniljesukker Ha alt oppi ei gryte. Ta maizennaen i til slutt, de skjeene skal være skikkelig toppede. Rør når maizennaen has i. Når alt så er blandet skrus plata på. Røres om helt til den beynner og koke. Når den kokes tas den av plata og til avkjøling. Jeg har oppi vaniljesukker når jeg har rørt en stund etter at plata har kommet på. Kan også ha i ren melkesjokolade, den er jo veldig god, men jeg bruker å lage uten så kan de med nøtte allergi som ikke kan ha sjokolade også spise den. Avkjøles så i skål ja, og er god når den er lunken nesten helt kald. Både med og uten vaniljesaus. Jeg bruker alltid kjøpt ferdig vaniljesaus, den syntes jeg er best:)
metaMORfose Skrevet 8. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 8. september 2008 Takk skal du ha. Kanskje jeg må prøve den i morgen.. hihi Nå ble jeg fristet, jeg som er sjokolademonstret! ))))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå