Gå til innhold

Redd for å miste...


Butterfly-79

Anbefalte innlegg

Skulle ønske jeg var hoppende glad og kunne nyte første del av graviditeten bedre, men klarer ikke la være å tenke på at det kan gå galt... Er bare sååå redd for å miste.. Nesten slik at jeg er litt nervøs når jeg går på toalettet for at det skal være blod i trusen (S.A.)... Og klarer overhodet ikke begynne å kikke på babyting... Hvordan føler dere andre det? Klarer dere å glede dere over graviditeten så tidlig, eller? Jeg skal allerede til lege neste tirsdag, tror og håper det kan hjelpe litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er faktisk veldig vanlig med litt blødning selvom man er gravid, så du trenger ikke å bli redd med en gang det er litt blod i trusen. =)

 

Det er vel heller hvis man får skikkelig vondt i magen og har bløding at man bør forbrede seg på at dette ikke ender slik man ønsker.

 

Jeg gleder meg masse allerede lenge, å koser meg med tanken på at bitteliten vokser inni meg. Dersom det ender i SA, så tar jeg den sorgen når den kommer.

For er ingenting jeg kan gjøre fra eller til.

 

Tenkte litt mer på SA sist jeg var gravid, Jeg leste ingen tråder som jeg skjønte handlet om MA eller SA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hjelpende ord! Men det løsner litt opp nå, tror jeg. Kanskje det bare måtte synke inn..

 

Er så sant det du sier, ta det som det kommer :)

 

Dips

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hvordan du har det Dips!

 

Jeg tenker det samme selv. Er kun 4 uker på vei, så har enda 8 uker å uroe meg på.....

 

Dette er første gangen jeg er gravid, så sikkert derfor jeg tenker på det hele tiden....

 

Dette er vel minuset med å finne det ut så tidlig i svangerskapet. Ikke kan jeg fortelle det til noen heller, vil vente til jeg ihvertfall er 8 uker, aller helst 12.

 

Men det er bra vi har barnimagen å støtte oss på. Er det noe vi lurer på så er det alltids noen som kommer med gode eller beroligende svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

 

Jeg har selv mistet 3 ganger. Sist gang for 3 mnd siden, så jeg kan trygt si at jeg kjenner til følelsen. Hver gang det murrer i magen (noe det gjør relativt ofte) tenker jeg at nå kommer blødningen igjen.

 

Det er sååå dumt! Unødvendig. Er enda vanskeligere å tenke positivt når man har mistet før.

Men for å si det sånn, om det skulle skjedd noe så vil du ikke sitte i ettertid å angre på at du var lykkelig i to mnd mens du gikk gravid. I motsatt tilfelle vil du kanskje begynne å klandre deg selv for at du kanskje har bekymret deg for mye og det kanskje utløste aborten.

 

Ponget mitt er: Uansett hva som skjer så vil du aldri angre på at du tillot deg selv å være lykkelig.

 

Ta vare på dere selv jenter! Dette går bra! Vi må bare være flinke til å minne oss selv på at det er lov å være lykkelig innimellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve alt jeg har å tenke positivt! :)

 

Men er vel derfor jeg er litt ekstra redd, for dette er også min første graviditet, nye tanker, følelser ++ I tillegg så er jeg nok ei tankefull jente... :/

Har også en venninne som har mistet 3 ganger... Dette sitter litt i meg..

 

Kjenner det er veldig godt å ha dette forumet, hvor det går ann å lese om og skrive med andre i samme situasjon.

 

Krysser fingrer og tær for dere alle! Lykke til!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er det eneste jeg tenker på! Og jeg har ingen grunn i det hele tatt til å tenke sånne tanker... untatt at mamma mista en før meg, så jeg tror det er arvelig. Men hun har sagt at det kommer an på hva som blir unfanget, om det er sykt- må det ut. Prøver å tenke på at det ikke er noe der, og om jeg kommer over 12 uker så kan jeg være glad.

 

Men jeg er så sur, og det gjør at samboeren min "unngår" meg litt. Og det er ikke det jeg trenger...:( Skulle bare ønske de resterende 5 +3 uker gikk fortere, eller de 3 ukene som er igjen til første kontroll hos legen!

 

Lykke til Dips, det er ingen grunn til at babyen din ikke skal komme ut om 8 måneder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...