Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 jeg føler at jeg hele tiden må forsvare at vi kun vil ha ett barn. alle sier at vi må tenke på jenta vår, og så langt henger jeg forsåvidt med. men er det ikke litt egoistisk å få et barn til bare for at hun skal få et søsken? vi har meget god økonomi, nok til å forsørge sikkert fire barn til uten problemer. og derfor mener folk at vi kan jo bare få fler barn? at vi må tenke på dem som har fem barn og fortsatt får det til? men hva f... har det med oss å gjøre da??? vi er jo ikke ansvarlige for andres barn.. noen som skjønner hva jeg mener? jeg har fått det barnet jeg vil ha. hun er så perfekt at jeg ikke vil ha fler. vil virkelig ikke. men det KAN jo hende hun blir ensom da... noen som har ett barn, eller bare vil ha ett?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Nei, for oss var det aldri aktuelt at nr 1 skulle bli enebarn. Vi har liten familie på begge sider, så det var viktig for oss å gi henne søsken. Jeg hadde vært villig til å gå gjennom prøverør evnt adopsjon for å gi henne søsken.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #3 Skrevet 8. september 2008 Jeg har alltid ønsket meg mange barn og bondegård Har ei venninne som mistet den eneste broren sin og hun har bestandig sakt at jeg måtte få i hvertfall to barn. Selv har hun 3 barn siden hun selv syntes det var fryktelig å bli igjen alene. Jeg har snart 3 barn jeg også og vil gjerne ha flere og hvis det er muligheter for det. Folk er forskjellige og det synes jeg er bra. Hvis du ikke ønsker deg flere barn enn det du allerede har synes jeg du skal gjøre som du ønsker og regelrett drite i hva andre mener.
LizzyG Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 Vi har kun et barn. Hun er 1,5 år nå, men vi har ikke lyst på flere. Føler ikke for å få flere og det blir jo helt feil å få et til bare fordi eldste skal ha søsken.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 Etter problemer med å bli gravide så har vi endelig blitt det, men nå er vi blitt såpass gamle at jeg tenker det kanskje bare blir ett barn på oss (hvis dette går bra, altså.) Familiene våre vet at vi har slitt med å få det til, men når vi sier at det kanskje blir med han i magen sier alle at han vil bli ensom og at vi burde prøve på en til senere. Derfor blir jeg usikker og tenker at vi burde satse på en til uansett, for ellers vet vi jo at alle synes vi er ego som bare fikk ett barn og at han sikkert vil savne en søster eller bror. Før tenkte jeg at vi bare burde drite i andres meninger, men det er ikke så lett det heller. Vi vil jo det beste for barnet vårt, men hva om nestemann ikke blir frisk, da? Vanskelig det her.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #6 Skrevet 8. september 2008 takk, lizzyg:) jeg har to søstre, og vi kommer aldeles ikke overens. så jeg kan egentlig ikke sette meg inn i det at man MÅ ha søsken. mine søstre er skikkelig kjipe, og jeg hadde ingen glede av dem i min oppvekst. (det samme kan nok de si om meg)
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #7 Skrevet 8. september 2008 Ja, det er egoistisk. Barnet ditt er kanskje nok for deg, men du er ikke nok for henne... Kjipt rett og slett.
ALIICE Skrevet 8. september 2008 #8 Skrevet 8. september 2008 Hadde heller ikke lyst på flere barn da mini var kun 1,5 år, det holdt i massevis! Men nå er han 3,5 år, og vi begynner å kjenne på det at det hadde vært fint med en søster eller bror. Vi (jeg og pappan) er vokst opp med mange søsken, og vet for en berikelse det er og jo eldre jeg blir, jo mer setter jeg pris på dem:) Så jeg håper virkelig vi er så heldige at vi kan få et barn til:) (PS: synes også at mini er helt perfekt:)
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #9 Skrevet 8. september 2008 jo, jeg ser hva du sikter til.. vet ikke jeg, kanskje det er min egen barndom som sitter i, jeg og mine søstre har aldri hatt et godt forhold.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #10 Skrevet 8. september 2008 Jeg vet om noen som bare hadde ett barn, da hun ble voksen mistet de henne desverre i en ulykke. Hun rakk aldri få barn og de var for gamle til å få flere barn. De sa da at de angret på at de ikke fikk flere barn. Siden de følte seg ensom. På en måte er det jo fælt å tenke at man vil ha flere barn med tanke på sikkerhet i tilfelle man mister sitt ene barn. Vi vil gjerne ha flere barn, har et barn, er gravid med nr 2. Håper barnet vil bli der. Jeg risikerer faktisk livet mitt ved å bære fram dette barnet. Men med den oppfølgingen jeg får er jeg i trygge hender føler jeg. Går dette svangerskapet bra så vil vi gjerne prøve engang til, hvis ikke adopterer vi
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #11 Skrevet 8. september 2008 jeg risikerer også livet mitt ved å ta et evt svangerskap til. jeg og lillejenta holdt på å dø forrige gang også. vil ikke gå nærmere inn på det. men jeg syns det er veldig egoistisk å få barn for å være "sikret" barnebarn og sånt. nuvel, jeg er enda ung, kan hende vi ombestemmer oss. en gang.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #12 Skrevet 8. september 2008 jeg er selv enebarn. har alltid hatt det ganske greit forde! men det har vært veldig kjedelig til tider å være med bare mamma og pappa på ferier. og nå so,m jeg har blitt voksen hadde det vært velig koselig med søsken. synd jeg aldri fikk.. men har jo ikke lidd noen nød. jeg ønsker meg selv stor fam med masse masse barn! det samme gjør mannen min og han var også enebarn. skjeldent jeg hører om familier som bare har et barn nå!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #13 Skrevet 8. september 2008 Sa ikke at vi ville ha flere barn for å sikre oss mot det å miste et eventuelt enebarn. Vi ville i utgangspuntet ha 4-5 barn, men vi nøyer oss med 2 hvis det er slik at jeg nesten mister livet denne gangen også. Heldigvis fikk de meg tilbake forige gang. Men håper på å få gå gjennom en til graviditet til etter denne. Den her gangen skal jeg bo på sykehuset de siste ukene. Så er i sikre hender 3 barn vil vi allefall ha, så kan det hende det blir en adopsjon, kanskje vi adopterer tvillinger Så får vi de barna vi har ønsket oss
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #14 Skrevet 8. september 2008 Ei på jobben har en sønn på 4 år. Han blir nok enebarn. De vil ikke ha flere. De var nærmere 40 da de fikk han. Hun er en av de som mest har kommet med kvasse kommentarer da det viste seg at jeg ble gravid med tredjemann. Nesten som om hun har dårlig samvittighet eller er misunnelig for at hun bare har en. Men henne om det. Samboer er enebarn, og påstår den dag i dag at han aldri har savnet søsken, hverken som barn eller voksen. Men så vokste han også opp på et sted der det var "barn overalt", og han hadde plenty med lekekompiser til enhver tid. Tror det er viktig å bo "sosialt" til hvis en har enebarn. HI - følg hjertet DITT. Ikke tenk på hva andre sider. Å ha mange barn er jo ingen garanti uansett for å ha igjen noen på eldre dager. Eller som du selv sier; ikke alltid søsken har så glede av hverandre heller.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #15 Skrevet 8. september 2008 jeg ønsker bare ett barn. har ei og det holder imasser men så må eg tilføye at eg er ung og situasjonen min kan jo endre seg med årene, men dersom jeg forblir alene eller får en mann som ikke ønsker seg barn så kommer det nok til å holde med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå