nille_1 Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 jeg har fådd ul termin 2.sept...har det noe å si hvilken mens termin jeg ga sykehuset.? Jeg må ha regna feil fordi jeg sa 22.nov-07 og da ble termin 31.august-08 men her skjer det ingenting...nada...nix....kanskje mens termin ikke er riktig og jeg husker ikke helt...vet bare at jeg var gravi i desember mnd-07 , veldig kvalm og det.da. Men er det sånn at ul tar hensyn til det? OM JEG HADDE SAGT OKTOBER SÅ VILLE DE UANSETT HA Satt den datoen på ul liksom?? tusen takk for hjelp/svar... på overtid:(
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 De setter uansett en dato som de finner utav på ultralyd;) De gjorde i hvertfall det på meg. Min mens-termin var 16.september, mens UL-terminen ble 5.oktober. Men de burde jo ha reagert på at mens-og UL termin ble såpass forkjellige egentlig, i hvertfall når det er snakk om fra 2.sept. til 22.nov, det er jo veldig lenge.
Herkules Skrevet 8. september 2008 #3 Skrevet 8. september 2008 HI mente nok at 22 nov var sist mens og at det gir menstermin 31. aug og at hun har fått ul termin 2. sept. ja de ville satt denne terminen uavhengig av mensen Du har bare gått 8 dager over mens termin og 6 over ul så du er jo rimlelig innen for normalen fortsatt:)
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 De tre dagene er jo så godt som ingenting - Ul-termin blir satt utfra det de ser og ikke utfra din menstermin.Jeg har menstermin 7 okt, og UL-termin 4 november.... Men med mann på sjøen 4 uker på og 4 av og i tillegg lagt merke til ca når eggløsning var så vet jeg at starten av november er den riktige for d. Sist jeg var gravid hadde jeg menstermin 10 mars og fikk UL termin 27 - men da var mannen borte 6 uker og jeg må ha blitt gravid på første forsøk etter hjemkomst å da ville det si tidligst termin 26 mars - så for meg er UL mye mer å stole på enn mensterm. Mensterm hvor de ikke tar hensyn til menssykluslengden vil bli feil på alle som ikke har 28 dagers syklus.
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 Det som er viktig er at terminen er satt mellom fullgåtte 16uker (16+6) og 20uker. Jm ville ikke sette termin på meg da jeg kom og var 16+5 sist. Venninna mi var 16+2 og fikk mens termin 31.1 og ul termin 22.2! Hun fødte da 7.2. Ble feil pga hun var på ul for tidlig...
nille_1 Skrevet 9. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 9. september 2008 Tusen takk for svar.. da holder jeg meg til ul termin 2.sept også er jeg altså 7 dager på overtid... men da er det ihvertfall ikke mere enn 1 uke venting igjen. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå