Gå til innhold

Dere som bruker har brukt cipralex


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke bi virkninger hadde dere? Hvilken type angst/depresjoner slet du med? Funker pillene bra??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg la på meg, fikk økt matlyst..kunne godt sitti og spist hele dagen liksom (litt overdrevet, men likevel).

 

Ja, hvilken type angst/depresjon jeg hadde? X'n min... hehe.

 

Jeg syns pillene fungerte supert, og uten de hadde jeg aldri blitt kvitt han, det er jeg sikker på.. Og nå, om 3 uker, er jeg pillefri :D Bivirkningene på nedtrapping er svimmelhet og mye hodepine, men gud det er verdt det :D

 

 

Masse lykke til. Håper du får det like bra som meg =)

Skrevet

Jeg la på meg veldig mye med dem, ble utrolig rar i magen og veldig trøtt og jeg følte egentlig jeg ble bare verre av dem ! :/

 

Ble lagt inn på psykiatrisk for en vurdering og der fikk jeg diagnosene bipolar og ustabil personlighetsforstyrrelse ! Der fikk jeg også beskjed om at det er bare 50% cipralexene funket på, det er det alle legene skriver ut første gangen !

 

Jeg fikk ny medisin, begynte på remeron og lamecatal..Det var som og komme til himmelen ! Men så begynte jeg og legge på meg av remeronen og da kutta jeg ut den..Men fungerer helt fin med lamectalen da :)

 

Opps..Ble litt lengre en det du lurte på..Hehe :) Men er det noe mer du lurer på så er det bare og spør ! :)

Skrevet

Bulimi og sosial angst+generell depresjon; gode fordi de i begynnelsen senket appetitten. Ble ekstremt trøtt og orket ingenting. Veldig passiv, orket ikke å være hverken negativ eller positiv til noe lenger, og mistet rett og slett alle følelser. Var ikke bra når jeg gikk på dem, men med en gang jeg sluttet var jeg et nytt menneske; rett tilbake i jobb etter 2 år hjemme fordi jeg fikk ny lyst til å leve med en gang. Vet ikke om det var de som gjorde det, fordi det var det at jeg sluttet på dem som hjalp.

Skrevet

Jeg vil fraråde deg å gå på den!!

Hadde vel ingen bivirkninger da jeg gikk på den. (2 år) Men alle følelser ble bort, jeg var aldri helt glad eller helt trist.

 

MEN, da jeg sluttet med den, fikk jeg hjertearytmi.

Ikke noe kult at hjertet bare plutselig slutter å slå.

Jeg besvimte også regelmessig under nedtrappingen av medisinen, i tillegg til å plutselig slutte å puste om natta.

 

Nå skal det sies at min psykolog bare gav meg tablettene uten å undersøke meg først.

 

Jeg brukte pillene pga spiseforstyrrelser, angst og seksuelle misbruk over flere år.

 

 

Skrevet

Jeg gikk på det en periode pga sterk depresjon og selvmordstanker.. Ble bedre av Cipralexen.... Var veeeldig trett de første ukene etter at jeg begynte med dem, og hadde store problemer med å få orgasme..

 

Hvis jeg får en depressiv periode igjen, er jeg usikker på om jeg skal ta Cipralex.. Veldig kjedelig å ikke få orgasme når en er vandt til å få det uten problem ellers...

Skrevet

Jeg ville tenkt litt lenger frem, jeg.

En gang skal du forhåpentligvis slutte med pillene, og du burde sette deg inni bivirkningene ved dette.

Jeg syns de fungerte godt da jeg brukte dem, men da dagen kom og jeg skulle slutte, ble det et helvete.

 

Se litt lenger frem enn der du er nå.

Er det verdt det?

Mener å ha lest en plass at dersom du går på cipramil/lex mer enn et halvt år, så øker du sjansen for å bli mer deprimert-> ta selvmord.

 

Og er det verdt det?

Hør om du kanskje kan få noe mildere i stedet?

Zoloft?

Skrevet

Man skal gå på cipralex i minst 9 mnd..

Skrevet

Jeg gikk på Cipralex i 4 år pga sosialangst og depresjon. Ingen spesielle bivirkninger annet enn at jeg ble litt følelsesløs, men det var bedre enn de følelsene jeg hadde uten dem.. Når en skal slutte med dem igjen må en være nøye med å trappe ned over laang tid. "Frisk" ble jeg ikke før jeg kom til psykiater.

Skrevet

Det er INGEN som sier at du må gå på det i minst 9 mnd.

 

Skrevet

Nei, men det er det man bør gjøre.

Skrevet

Det kan så være.

Mitt poeng var at bivirkningene etterpå kan være større enn det som blir opplyst om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...