Gå til innhold

For å imot bruk av ammesjold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kunne være så vennlige å komt med argumenter for å imot bruk av ammesjold?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare positive erfaringer med ammeskjold! Hadde ikke klart å amme uten, siden brystvortene mine var så såre at blodet rant. Det fikk ingen negative konsekvenser på barnets sugerefleks o.l.

Skrevet

Ammeskjold er bra hvis barnet klarer å suge på det.

Skrevet

Har bare positiv erfaring med ammeskjold! Jeg hadde problemer med amminga den første uka, fikk blodutredelser osv slik at jeg måtte pumpe istede... Ammepolitiet ville ikke gi med noen som helst informasjon om ammeskjold, og hvertfall ikke noe positivt. Jeg tok saken i egne hender etter en uke og kjøpte det på apoteket. Det fungerte kjempebra! Jeg kunne slutte å pumpe, lillegutt fikk suge ordentlig, brystvortene fikk tid på seg til å herdes, og nå fire uker etter fødsel kan jeg amme uten skjoldene. Kjempeherlig :)

Skrevet

Er det sånne ekstra brystvorter man har utenpå puppene når man ammer?

Min tante brukte dette på min fetter og han holdt på å dø pga. at han ikke tok til seg nok mat. Oppi all ametåken, babystyr og alt som hører med, merket hun ikke dette selv at han gikk ned i vekt. Hadde de ikke oppdaget det i tide på HS, hadde han omkommet.

Skrevet

IMOT IMOT IMOT IMOT!

Da lille gutt ble født hadde han store problemer med å få han til å ta bryst. De på sykehuset var ikke så ivrige etter å hjelpe meg til å få det til heller, men løste problemet med ammeskjold.

For det første er de dyre. Man må vaske og koke de før bruk. (selv om dette er bagateller)

Til å begynne med hadde min lille gutt veldig lett for å sette melken i halsen siden det blir en del melk i skjoldet og han fikk mer i munnen enn han klarte å svelge.Så han satte melken i halsen hvær gang jeg ammet han.

Nå er gutten snart 3,5 mnd og jeg sluttet vel å amme han en uke før han ble 3 mnd. Rett og slett fordi jeg har holdt på å miste melken min 5-6 ganger pga de jævla fitteskjoldene. Utdrivningsrefleksen min ble skikkelig hemmet, så jeg satt med brystpumpe eg vet ikke hvor mange timer.... MANGE! Så de skjoldene har ikke vært annet enn et sant helvete for meg og min lille gutt. Jeg og helsesøster ble enige om å bare legge amminga på hylla siden vi har balt så mye.

Men for guds skyld, gjør hva du kan for å unngå å bruke de skjolda.

Jeg prøvde å venne gutten av med de, men det er neimen ikke lett skal jeg si deg!

Å det er utrolig mye gris med de. Melken renner ned på magen så du blir både våt å klissete. Hadde jeg fått gjort dette omigjen så hadde jeg ikke forlatt føden før de hadde hjelpt meg skikkelig med amminga.

Det har ødelagt hele ammeopplevelsen for meg. Det har bare vært bale hele greiene.

Å jeg HATER de skjolda!

MEN om du får barnet til å ta bryst uten skjold, du bare bruker det innimellom om du har såre brystvorter vil jeg tro det er en ypperlig løsning.

Skrevet

Det var jeg som skrev IMOT IMOT IMOT IMOT.

Glemte nett en liten sak.

Gutten sluttet å gå opp i vekt også. Så lite fikk han i seg.

Skrevet

Jeg hadde ikke noe problem med at de rant. Brukte brystvortesalve til å feste dem med, slik at det ble tett...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...