Gå til innhold

Noen som jobber i barnehage her...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvordan dere håndterer dagene på jobb?

Er dere litt mer varsomme på ting,som løft osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør det, og gjør det meste som før. Men i dag merket jeg allerede bekkenløsning, selv om jeg er bare 9 uker på vei, og gav derfor beskjed om at jeg må ta det med ro fremover, gå litt mindre og sånn. Det er mye bedre at jeg tar det litt med ro, i stedet for å drive meg selv til sykemelding.

Men før dette, har jeg ikke tatt det med ro med løfting osv. Ved første symptom, derimot, mener jeg at man skal ta det på alvor. Tilretteleggingen her er heldigvis god, og de tar hensyn til hva jeg mener og ønsker.

Skrevet

Jeg er bare noen få uker på vei og kjenner det allerede i bekkenet. Kjenner det spessielt godt ved påkledning og løfting og ordning til bleieskift, samt når vi løfter opp stoler og benker. Jeg gruer meg til det blir verre. For meg funker det dårlig å få tilrettelagt arbeidsplassen så mye at jeg slipper, løft, på og avkledning og lek i sandkasse osv. Det er jo dette som er store deler av jobben min, og det blir veldig hardt for de gjenværende hvis de må ta alt mitt i tillegg til sitt. Jeg får dårlig samvittighet bare av å tenke på det.

Bedre om de får friske armer og bein inn istedet for en halveisjobbende bekkenløsningsdame som jeg frykter at jeg vil bli etter hvert.

Skrevet

Jeg jobber og i bhg og prøver så godt jeg kan å ikke bære tungt og ser helst jeg slipper bleie skift siden de må opp på stelle bordet. Har enda ikke kjent at jeg har problemer med noe annet. Men jeg prøver å ta det mer med ro enn jeg ellers har brukt å gjør det, er flink med å sett meg ned når jeg har prikkinger i magen og kjenner meg sliten. De som jobber på min avd kjenner til at jeg er gravid. Jeg er bare 8 uker på vei og vil ikke sykemelde meg enda, prøver å ikke bli sykemelde meg enda. vil hold på så lenge som mulig ;)

Skrevet

Jeg jobber 100% i barnehage. Gjør ting som om jeg ikke var gravid, men kan jeg unngå å skifte bleie så gjør jeg gjerne det - men det er fordi luktene er så intense...og da brekker jeg meg litt vel mye ;)

Jeg har en gutt som nettopp ble 10 mnd, og hadde store problemer med bekken, hofte og generellt beina i fjor når jeg gikk gravid...har allerede hatt en dag med krykker i barnehagen - men det er ikke svangerskapsrelatert så det er ingen som vet at jeg er gravid ennå.

Ped.lederen spurte meg bare i dag om det gikk bedre med bekkenet mitt, da sa jeg at ja det gjorde det...så var det ikke noe mer med den saken.

Men klart, føler jeg noen smerte i magen o.l. eller blir verre i beina/hofta så blir det å ta til krykkene igjen...det er jo viktig å hele tiden kjenne etter selv hva man kan og ikke kan - ingen andre kjenner vår egen kropp bedre enn oss selv. Er forresten begynt i uke 8 nå - så det er litt ferskt ennå :)

Skrevet

Jepp, jobber 100% på småbarnsavdeling. fortalte det til de på jobb i uke 9, nå er jeg i uke 12. veldig godt tilrettelagt ergonomisk i bhg jeg jobber, stellebord som kan heves og senkes f.eks, men prøver å unngå å løfte for mye. lar de andre løfte stoler og benker. Forrige svangerskap ble jeg sykmeldt når jeg var 7 mnd på vei, så får man se hvor lenge man holder denne gangen, ikke akkurat noen lett jobb når man er gravid men..:)

Skrevet

Jeg jobber 100% som ped leder i en barnehage. Da skal man jo være litt forbilde på ting også.

jeg kjenner at jeg må ta det litt mer med ro, men løfter fortsatt barna. tar det med ro om jeg kjenner noe.

ellers jobber jeg sammen med fantastiske folk, så hun ene minner meg på at jeg ikke må løfte så mye :)

Ellers med sandkasse og sånn, så har jeg begynt å tenke litt på det nå, og er litt mer varsom, men jeg tenker barna har jo sand på dresser og liknende og jeg kan jo ikke bli helt hysterisk. prøver å være nøye med håndhygiene, og særlig før måltider og liknende.

Bortsett fra at jeg er mer sliten, så går hverdagen ganske normalt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...