Nuffe Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Jeg fikk tips av en venninne at jeg må smøre inn magen med olje for å kunne unngå for mye strekkmerker. Men jeg har vært på flere apotek, og det eneste de har funnet til meg er en krem som er veldig innviklet å smøre inn (skal smøres inn med spesielle bevegelser etc). Det virker som om de ikke har noe sånt. De fant en olje til meg, men den lukter dritt, orker ikke smøre meg inn med noe som lukter vondt. Har dere noen tips?
Giinaღ Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Bruker babyolje, jeg Den fås kjøpt i vanlige butikker. I tillegg tror jeg det er viktig å drikke mye vann, tilføre kroppen masse fuktighet innenfra.
birrisj05.02.09 Skrevet 8. september 2008 #3 Skrevet 8. september 2008 På helsekost har de en olje som heter Weleda. Ellers kan du jo prøve bodybutter fra Bodyshop, gjerne den som heter cocoa, fordi det er den som inneholder mest fuktighet. Men egentlig kan ikke kremer og oljer forhindre strekkmerker helt, fordi det er det innerste av 3 hudlag som sprekker. Og kremer når bare inn til nr. 2. Men det er jo selvfølgelig ikke dumt å forhindre tørr hud uansett. Man blir jo litt mer "tøyelig". Strekkmerker har en del med arv og gener å gjøre også..
Gjest leelu25-nr.2 *30.03.09* Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 Det er jo bare bra å smøre seg, men husk at strekkmerker er hormonelt Jeg fikk masse forrige gang, men de trakk seg tilbake og er nesten ikke synlig for det blotte øyne, og da snakker vi "verdenskart" blå strekkmerker som er blitt nesten usynlig
JulieF*Victoria* Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 Weleda sin svangerskapsolje er super! Kjøpes i helsekostbutikk.
småsmurf Skrevet 9. september 2008 #6 Skrevet 9. september 2008 Har blitt anbefalt jordnøtt olje, den har de på apoteket.
Vil Skrevet 9. september 2008 #7 Skrevet 9. september 2008 Etter det jeg har lest er det ingenting man kan gjøre for å unngå strekkmerker, disse lages nemlig i det tredje innerste hudlaget, mens kremene bare trenger inn til andre hudlag. Tips som likevel kan bidra litt skal visst være masasje og rett og slett å ikke gå plutselig opp i vekt (bedre med jevn økning). Husker desverre ikke hvor jeg leste om dette så jeg kan ikke sette inn noen link. Mulig det var et legesvar i Barnimagen-bladet som lå på venterommet hos gynekologen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå