Studinen88 m/ gutt i magen ♥ Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Jeg har brukt en del tid på å prøve å kjenne igjen kroppens signaler og slikt, men nå skjønner jeg ikke helt hvor jeg er hen i syklusen. Håper dere kan komme med noen innspill Mine to-tre siste sykluser har vært ganske regelmessige på ca 34 dager. Ettersom el vanligvis skjer ca 14 dager før ikm, så betyr vel dette at hvis jeg har har el, så er det på ca dag 20. Jeg har vurdert å gå til ansaffelse av ladycomp/babycomp/pearly eller lignende,men da jeg fant ut at disse egentlig bare baserer seg på temperatur, så er det like greit å måle med et vanlig termometer selv og føre det inn på fertilityfriend. Dette er i alle fall det billigste alternativet, tenkte jeg. Har jeg ikke el, så kan jo temperaturene bli merkelige uansett. Jaja, jeg gikk igang med temperaturmålingene mine rett etter jeg var ferdig med tanta, og begynte å plotte dette inn på ff. På dag 23 så våknet jeg med temperatur på 37,01. Dette var jo en tydelig forhøyning! Jeg har vært nede i 35.68 og lignende tidligere i syklusen, men ligger rundt 36-36,4 i snitt. Dermed så ble jeg jo ganske glad når denne forhøyningen skjedde på dag 23. Dette bekrefter jo egentlig mine tanker om at jeg har el ca 14 dager før ikm. Men, dagen etter var temperaturen lav igjen! (36,35 elns). Hva betyr dette? Var det bare et "triks" fra kroppens side? Så fylte jeg ut den delen hvor det står om cervical fluids, også var jeg litt usikker men jeg trodde det var "wet" som var riktig betegnelse (noe usikker her, ettersom jeg ikke er helt inni dette. Det var ikke like "wet" som tidligere, men mulig.) Og da poppet det frem at jeg mest sannsynlig hadde el på dag 15! Dette trodde jeg ikke så mye på, så jeg fjernet denne "wet"en. Tok en eltest fra billigtester igår (dag 24), og den var svakt positiv! Så da antar jeg at jeg mest sannsynlig hadde el rundt dag 21/22. Men er dette riktig tolkning av mine data? Siden det kom opp to streker på testen, så må det være noen hormoner som den griper fatt i. Siden den ene streker var svakere enn teststreken, så hadde jeg jo ikke el i går, men den gir vel ikke utslag hvis det ikke var noe rett i det? Eller er det bare tull å ta en test flere dager senere, for så å basere seg på den? Begynte med litt tappetafsing tidlig i syklusen, men jeg synes at det var ganske vanskelig. Både å nå den enkelte ganger, og å kjenne forskjellen på hard/myk etc. Vet at det er viktig å prøve å samkjøre alle tegnene, men finner mye vanskelig. Beklager et langt og rotete innlegg, men jeg er ganske så forvirret, og dermed blir det fort skrevet ned slik jeg tenker det; Rotete! Håper at det er noen flinke og erfarne jenter som kan hjelpe meg
Studinen88 m/ gutt i magen ♥ Skrevet 10. september 2008 Forfatter #2 Skrevet 10. september 2008 Dytt!
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 nå har jeg ikke erfaring hverken med temping, ff eller tappetafsing :-) men har fått med meg at dersom det er svak strek på el testen så kan det skje når som helst i syklusen. dersom El testen er positiv så skal teststreken være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken.... Testet selv med el test i går og fikk samme resultatet som deg. Mulig jeg tar feil, man da regner jeg med at noen kloke damer her inne retter meg opp ;-) Lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå