Alvejenta Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Hei, Mitt første innlegg her! Har nettopp tatt en CBtest som viste positiv. 5 min siden. Dere er de første som vet siden mannen min er opptatt på jobb... Men gud så mange spørsmål som kom med en gang, og jeg er så stresset at jeg bare må stille dem til noen som vet. 1) Min siste mens begynte 10.august og sluttet 14.august. Hvordan regner jeg ut hvor langt jeg er på vei? Jeg har aldri regelmessig syklus. 2) Jeg har nylig vært på ferie i Sør-Europa. Frokost bestod daglig av baguett med ost og skinke. Lunsj var 3 ganger tunfisksalat. Den siste måneden har jeg spist sushi 2 ganger. Jeg drakk alkohol 2-4 enheter hver dag i ferien, og en kveld ble jeg rett og slett rimelig full... (husker ikke hvor mange enheter...uff...:/) Hva slags skade har dette gjort? Er det noen andre som har levd så usunt den første tiden? 3) Jeg elsker å trene. Kan jeg trene ca 45 min med kondisjon/styrke som gjør meg svett og andpusten, så lenge det ikke gir smerter? 4) Jeg jobber med pasienter som stadig utagerer i form av slag/spark. Når bør jeg sykemeldes pga fare for slag mot magen? Er det først når jeg har stor mage eller er det fra og med nå? Dette var sikkert en haug med selvsagte spørsmål, men jeg er grønn og nervøs og ganske skjelven her.... Vennlig hilsen
kattpus_Med ny spire Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Hei og gratulerer!!! De regner i første omg ut at du har 28 dagers syklus, så da blir din termin: 19 Mai. Sjekk ut babyverden.no. er nå 4 uker og 1 dager på vei. Unnfangelsen finner sted omkring: 24. august 2008 Hjertet begynner å slå: 18. september 2008 Embryoet beveger seg: 12. oktober 2008 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 19. oktober 2008 Alle indre organer er ferdig formet: 19. oktober 2008 Risikoen for spontanabort avtar: 2. november 2008 Kvalmen avtar for de fleste: 9. november 2008 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 16. november 2008 Fosteret svelger og tisser: 30. november 2008 Tid for ultralyd: 7. desember 2008 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 14. desember 2008 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 28. desember 2008 Fosteret begynner å høre: 18. januar 2009 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 15. februar 2009 Mange fostre legger seg med hodet ned: 22. mars 2009 Svangerskapspermisjonen begynner: 28. april 2009 Antatt termindato: 19. mai 2009 Jeg har og mange andre har drukket alkohol før en vet at en er gravid,så det skal du ikke bekymre deg for. Trening er jo bare bra for kroppen, så det tror jeg ikke har så mye å si. Jobben vil jeg kanskje tro at det er litt verre med. Kjenner ei som jobber som vekter, og ble sykemld fra dag en, da det er en viss fare. Jeg hadde nå best meg en time hos legen jeg! Lykke til, og gratulerer en gang til!!!!
Randis Skrevet 8. september 2008 #3 Skrevet 8. september 2008 Signerer på hun over her, men ville bare føye på at ditt spm nr.2. Du deler ikke næring med babyen før ute i uke 5 slik at med drikke og mat trenger du ikke tenke så mye på det du har hatt i deg. Gjort er gjort. Lykke til fremover! Gratulerer så mye med den lille.
Alvejenta Skrevet 8. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. september 2008 Å, tusen takk for svar.. Det satte jeg virkelig pris på at tok deg tid til! Her jeg sitter er jeg aller mest bekymret med tanke på at jeg ble så full i forrige uke. Er så livredd for at det kan ha gjort skade. Jeg drakk mange, mange drinker.... Uff. Men tusen takk for all info, jeg skal se litt på den nettsiden du henviser til, ja! Vennlig hilsen
Alvejenta Skrevet 8. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. september 2008 Hei Randis, Tusen takk for svar! Da skal jeg prøve å ikke tenke så mye på det. Må innrømme at jeg blir skikkelig stresset av det jeg leser om hva man ikke skal spise. Hvordan klarer man å holde oversikt på alt det der.. Jeg må nok skrive en lang liste, for det er jo så mye... Jaja. Takk for beroligende ord!
Gjest Skrevet 8. september 2008 #6 Skrevet 8. september 2008 Hei, og gratulerer med en liten som har begynt å vokse inne i deg! Kan ikke svare på alle spørsmål, men vil bare si at det med termin er litt vanskelig å regne ut hvis du har uregelmessig syklus. Legen min regnet ut etter siste mens at terminen min er 18.mars. Da jeg var på UL pga en blødning, viste det seg at det i alle fall er 3 uker senere! Nå har jeg alltid hatt veldig uregelmessig, så de sa at det ikke er enkelt å finne ut. Så enda vet jeg ikke hvor langt jeg er, men trodde jeg var langt for hele sommeren har gått i å være dårlig. Men er i allefall 9 uker, for jeg testet positivt for 5 uker siden.... Håper du klarer å slappe av og kose deg! Det er jo godt å vite at den lille tåler gangske masse, og ligger veldig godt beskyttet der inne....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå