Gå til innhold

Når begynner barn og spise med både kniv og gaffel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså deler maten selv med kniven og sånt...

Min er nettopp blitt 3, men han klarer det ikke selv enda. Ikke vil han heller tror jeg pga han sier at jeg skal gjøre det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Storebror er 4 og begynte med det nå i vår. I bhg der jeg jobber, gjør de fleste på 4 det, men 3 åringene klarer det ikke helt enda (med unntak både på 3 og 4 år selvfølgelig)

Skrevet

Ok, takk :-) Da er ikke dette noe jeg gidder å begynne å øve på enda ihvertfall...

Skrevet

Fint om de får starta å øvd i 2-3års alderen med barnebestikk :-) Hun på snart 3år smører skiva si selv også når vi sitter rundt bordet å smører skiver. Fin trening selv om vi foreldre må hjelpe til litt :-)

Skrevet

Det er veldig bra om du hjelper å øve likevel, de trenger trening, men det kan ta tid før de lærer å skjære med kniv. Det er lettere å smøre skiva si.

Skrevet

Å bruke kniv til å smøre skiva kan de ganske tidlig, litt plunder, men de fleste får det greit til i 3årsalderen. Å skjære opp kjøtt og poteter med kniv går ett år eller to etter det, men å spise med kniv i ene hånden og gaffel i andre (vippe poteten opp på gaffelen ved hjelp av kniven) får vel de færreste til før etter skolestart en gang.

Skrevet

Takk for svar. Han kan smøre smør på brødskiva nå, men ikke bruke kniven under middagen liksom... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...