Gå til innhold

Kan noen beskrive en kynner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forstår ikke dette her med kynnere.. Jeg har jo vondt litt her og der i blant men veldig usikker på hva som er hva... hvordan kjennes en kynner ut? Er det når man får sting litt nede i magen, eller er det mer som mens-smerter? (er i uke 26 nå) Har hatt litt mens-smerter, men ingenting å klage over.. men her en dag fikk jeg fryktelig sting som gjorde at jeg måtte stoppe opp og bøye meg fremover. Kan det ha vært en kynner? Eller kanskje jeg bare ikke har dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Livmoren blir riktig så hard, og magen kjennes stram ut under en kynner. Ofte medfølger det litt stikninger, og noen kan bli litt kortpustet. Håper det hjalp:)

Gjest Mammamoms
Skrevet

Jeg er 27+6 og har hatt noen kynnere, faktis har jeg hatt flere i løpet av formiddagen i dag. Livmor blir kjemphard, men for min del opplever jeg ikke noe særlig smerte. Men magen blir jo helt stram, og mulig at det knep litt bak i korsryggen, for det var et par ganger jeg ifikk kynner da jeg skulle reise meg opp, men det hemmet meg litt.

Som du kanskje vet er kynnere rett og slett at livmor trener seg til selve fødselen! Ikke rart hele musklen blir stram/hard! :-)

Skrevet

Jeg har så langt ikke fått vondt i forbindelse med kynnere. Kjenner bare magen blir knallhard og dette kan være litt ubehagelig. Går over etter kort tid.

Skrevet

Hei. Har hatt masse kynnere i alle tre svanegerskapene.. Det starter liksom øverst og strammer seg veldig. Hele magen blir steinhard.. Litt ubehagelig, men skal ikke være vondt.. Hjelper å reise seg å gå litt dersom du synes det blir for ubehagelig.. Hvertfall hjelper det meg.. Kan jo hende du hadde en kynner samtidig med at du strakk litt i leddbåndene??

Skrevet

svanegerskapene=svangerskapene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...