Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Jeg er sykemeldt et par uker fordi jeg er "utbrent" med smerter i kroppen, i tillegg til at jeg har lettere angst/depresjon. Men nå vil min arbeidsgiver spørre nav om tilrettelegging så jeg kommer tilbake i jobb fortest mulig. Jeg bare lurer på hva som skjer da? Kommer de til å sette en sofa på arbeidsplassen og si: jobb når du vil og sov når du vil? Må sove 10 timer om natta + 1 time på dagen for å hente meg inn. I tillegg til anspenthet i kroppen gråter jeg en del og det er vel ikke helt ypperlig i omsorgsyrket? Noen med erfaring?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Tror arbeidsgiver har en plikt til å "tilrettelegge" arbeidssituasjonen slik at du kommer raskest mulig tilbake i jobb (ref. sykmeldingsblanketten) - at dere skal ha laget en oppfølgingsplan sammen. Men i forbindelse med denne planen, bør jo dine og legens innspill være det aller viktigste. Er man sykmeldt fordi man er utbrent av jobben, må vel den beste medisin være å faktisk slippe å tenke på jobb for en stund... Hva sier legen din??? Har selv vært i samme situasjon for noen år tilbake, og for meg var det en stor lettelse å kunne få sove ut, gråte ut, komme i gang med trening og bare være alene uten noen krav. Min lege mente i hvertfall at jeg burde holde meg langt unna jobben... Lykke til videre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå