Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Jeg er sykemeldt et par uker fordi jeg er "utbrent" med smerter i kroppen, i tillegg til at jeg har lettere angst/depresjon. Men nå vil min arbeidsgiver spørre nav om tilrettelegging så jeg kommer tilbake i jobb fortest mulig. Jeg bare lurer på hva som skjer da? Kommer de til å sette en sofa på arbeidsplassen og si: jobb når du vil og sov når du vil? Må sove 10 timer om natta + 1 time på dagen for å hente meg inn. I tillegg til anspenthet i kroppen gråter jeg en del og det er vel ikke helt ypperlig i omsorgsyrket? Noen med erfaring?
MathildeC Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Vet ikke når jobben må gjøre dette, men etter en periode med sykemelding er de nødt til å prøve å tilrettelegge arbeidet ditt slik at du kan jobbe igjen. Er vel en del av en ny policy for å få så mange som mulig tilbake i arbeid (Norge er vel et av de landene med flest sykemeldte, så dette er en prioritet). Tror de vil ha samtaler med deg for å finne ut hva de kan gjøre for deg, kanskje det er en annen del av bedriften som er bedre for deg, eller jobbe deltid etc etc.. kanskje ny pult, stol, alle slike fysiske ting.
PrøvLykken Skrevet 8. september 2008 #3 Skrevet 8. september 2008 Tenk ut hva du synes virker som en god løsning så det blir bedre for deg når du skal på jobb igjen. Da er du bedre forberedt når møtet kommer, og du får noe som er bra for deg! Tenk på det som et tilbud:) Det er lov å være syk, ja. Men jo fortere en kommer på jobb igjen, jo større sannsynlighet er det for å komme tilbake i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 Hei, jeg har samme diagnose som deg, vært hjemme snart ett år, har ingen tilrettelegging, ikke spørsmål om det heller. Uansett, er du sykmeldt 2 uker nå, så må du få være i fred de 2 ukene, de mener vel heller om det er noe de kan gjøre for at det blir lettere for deg når du kommer tilbake, event redusert i en periode
Gjest Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 De nye sykemeldingene stiller faktisk krav til at arbeidsgiver skal tilrettelegge arbeidssituasjonen slik at du kan fungere så mye som mulig på jobb. Så det er nok like mye noe de må som noe de presser deg til. Når det gjelder den sofaen ... vi har hvilerom med seng, vi. Brukte det masse sist jeg var gravid. Og på den måten fikk jeg jobbe (det var det jeg ville da) og hvilt meg det jeg hadde behov for. Var en perfekt løsning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå