Gå til innhold

I dag lurer jeg på...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er meningen med å bruke aluminiumsfolie når man steker i ovnen? Det blir jo aldri stekt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må le litt jeg nå, ser for meg en viss frustrasjon på kjøkkenet:-) Vel jeg bruker alu folie når jeg skal bake noe (poteter eller fisk med grønnsaker) ellers er det greit å legge alu folie over mat som du ikke vil skal bli brent (kaker, ribbe, stek m.m)

Skrevet

Pleier å ha wok grønnsaker i aluminiumsfolie når jeg skal ha det til middagen, og alikevel steke noe annet i ovnen. De blir så gode da.

Hvorfor lurte du egentlig? hatt en uheldig episode med noe eller?

Skrevet

Spørsmålet forsvarer nicket mitt, synes du ikke?

Jeg trodde folien skulle holde på fuktigheten i retten, ikke at den skulle forhindre/forsinke varmen.

Jeg pleier å bruke bakepapir hvis jeg vil at noe ikke skal bli mer brunt på toppen.

Skrevet

Uheldige episoder? Nei, men det har tatt jævli lang tid å lage mat noen ganger, haha!!

Skrevet

Har brukt folie noen ganger jeg også, men det ender som regel med at jeg river den av på slutten når jeg begynne å bli lei.haha:)

Bruker også bakepapir på bakelsene for at det ikke skal bli brent:)

Skrevet

Folie skal jo ikke forsinke prosessen, egentlig, så det var da en merkelig erfaring :) Men når man har på folie, blir jo ikke maten stekt, men kokt. Bakt potet med folie er ikke egentlig bakt potet, men ovnskokt potet. Det er godt som bare det, men bakt potet er bakt kun om den ikke er pakket inn i folie. Smaker mye bedre med ovnskokt mat enn hvis det er kokt i kjele. F.eks hel fisk i langpanne med folie over. Smaker helt annerledes enn hvis den trekker i vann i en kjele. Men den er likefullt kokt.

Jeg bruker også bakepapir på toppen om ting ikke skal bli brent.

Skrevet

Der lærte jeg jammen meg litt i dag også!

Jeg har antakelig hatt for lite væske i maten de gangene jeg har dekket til med al.folie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...