Gå til innhold

Her kommer fødselshistorien min.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har frøkna blitt 4 uker og vi begynner å komme litt inn den nye tilværelsen.Så er vel på tide å få lagt ut fødselshistorien nå.

Etter et par uker med mensmuringer om kvelden/natten våknet jeg lørdag morgen,9.aug, helt utslitt,skulle tro jeg hadde holdt det gående hele natten...

Gikk så hele dagen med menssmerter før det gikk over i regelmessige tak lørdag kveld.Startet da vi kom hjem fra fest i 23 tiden.Jeg sa ikke noe til gubben,tenkte at det ville gå over i løpet av natten...

Sov ikke et sekund hele natten og i 6 tiden vekket jeg gubben.Hadde da rier med 2 min mellomrom.Hadde snakket med føden et par timer tidligere og nå ville jeg sjekke hva som var på gang.

Vi dro inn i 7 tiden og ble sjekket med en gang.Hadde da 2-3 cm åpning og rier i ett,men de var ikke særlig effektive.Fikk beskjed om å reise hjem og prøve å sove(ja,jøss.....) og komme tilbake når riene var mer intense.

Så da var det bare å vente på mer smerter....

I 14 tiden var jeg litt gira på å reise tilbake,men da fikk vi ikke tak i de på føden.Prøvde å ringe flere ganger og i mellomtiden sendte jeg gubben ut for å kjøpe snop;-)

Vi fikk tak i de i 15.30 tiden og fikk beskjed om å komme.

Jeg tenkte at vi kanskje kom til å bli sendt hjem igjen så sa til gubben at han kunne la beggen ligge igjen i bilen.

Jeg håpet hvertfall jeg hadde 6-7 cm åpning nå så ble ganske skuffet da jm sa 4 cm.......

Men ut fra noe andre greier hun sjekket mente hun det her kom til å gå ffort så vi ble sendt til fødestuen.Da var kl ca 16.15.

Jeg var fast bestemt på å klare meg uten epidural så prøvde meg på lystgass.Ble rimelig fjern etter første draget,men etter det synes jeg ikke den hjalp noe særlig.Jeg konsentrerte meg veldig om å puste riktig med den maske da,så noe hjalp den vel for.

Kl 18 ble jeg sjekket igjen,hadde da 8 cm og jm ville ta vannet.

Hadde nesten ikke hatt pauser mellom riene siden jeg kom inn,men etter at hun tok vannet var det virkelig ikke en pause å oppdrive....og riene ble værre ja.Off....hehe.

Etter ca 30 minutter begynte jeg å presse,mistet riene så hadde ikke noe særlig å presse på.Presset bare når jeg fikk beskjed om det.

Trodde selve pressingen skulle gå litt lettere men,var vel her jeg fikk den største overraskelsen.

Så når hodet var helvveis ute fant frøkna ut at hun ikke ville mer.Ble stående sånn en stund og fy feite så sykt vondt det var.Akkurat da var jeg sikker på at hele meg skulle revne....

Men hun kom nå ut til slutt.Presset det jeg hadde og da kom resten av hodet og hele kroppen på en gang.

For en lettelse....!!

Gikk jo ganske fort.Under 3 timer fra vi kom inn med bare 4 cm åpning.Hadde verdens flinkeste jm,er så fornøyd med henne!

Så etter at far hadde klippet navlestrenger og frøkna hadde blitt tørket litt fikk jeg henne opp på brystet og alt var bare fryd og gammen:-)

Selvfølgelig verdens peneste baby:-)

2845g,49cm og hodeomrkets på 32cm.

Neste ganske skal jeg vurdere epidural.Nå har jeg gjort det en gang uten,så...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer dollypopp!! Var inne og spurte etter deg tidligere og fikk litt sladder fra elli-karamelli :o) Håper alt står bra til med dere!

Skrevet

Hei Dollypopp ;)

Gratulerer med ei jente ;) visste ikke at du var gravid jeg... Men nå har jeg jo ikke vært inne her på en stund ;) Endelig klaffet det for dere også, og gratulerer så mye. ;)

Hilsen trine->

Skrevet

Tusen takk!!!!

:-)

Skrevet

Gratulerer så mye!! Husker deg fra Bli Gravid for noen år siden. En veldig fortjent liten prinsesse!

Så et lite praktisk spørsmål. Ser at du fødte på Riksen. Jeg fødte også der sist, og da hadde de noen helt håpløse gamle body'er til babyene. De snakket om at de skulle byttes ut, men har de fått gjort det ennå? Hvis ikke tror jeg jammen jeg skal ta med litt klær til småtten denne gangen... :-)

Skrevet

Takk,takk!

'De er byttet ut,men i trøyer og bukser...

Ville nok tatt med meg egne.De som var der var uansett alt for store.

Så om du får en liten baby vet du det.

Lykke til!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...