Gå til innhold

Til dere som har kjøkkenmaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst til å kjøpe en god kjøkkenmaskin som er bra å bruke til å bake i. Da tenker jeg på elting av deig til brød og bakstvarer, men også kakepisking og matlaging. Noen som har maskiner de kan anbefale??? Det er så mange å velge mellom, men er villig til å betale litt for en som er god istede for å kjøpe en billig en som da ender med at man må gjøre alt igjen for hånd for at den ikke fungere slik man håper på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har Kenwood Major, toppmodellen med størst bolle og mulighet for all verden av tileggsutsyr.

Men når jeg skal lage noe ender det alltid med at jeg tar fram den lille gamle Braunen min etterhvert.

Kenwooden er rett og slett for stor, og må lage til hele nabolaget for at den skal røre/elte skikkelig.

Så ikke sikt for høyt (som min kjære mann gjorde da vi skulle skrive ønskeliste til bryllupet. Men han vil fremdeles ikke si noe annet enn at den er helt super, ha ha ha)

Men den er lekker der den står inni skapet da :o)

Skrevet

Vi har en Kenwood Major som jeg bruker til alt om er av deig...

I tillegg har vi en liten kjøkkenmaskin (foodprosessor) som vi bruker til småtterier som for eksempel vispe krem, stivpiske eggehviter osv....

Den har jo dessuten kniver til hakking og forskjellige skiver til feks rive gulrot og ost... (Har visst en vanlig mikser i skapet også...men den blir brukt veldig sjeldent)

Skal man bruke maskinen til å lage feks brøddeiger så krever det ganske mye power så da vil jeg si at Kenwood er et godt alternativ. Så kan man jo heller vurdere hvor stor man trenger, og hvor mye av ekstrautstyret man har brukt for :o)

Skrevet

Jeg har også kenwood major, og er veldig fornøyd. Bruker den ofte. Men den er jo ganske stor, så jeg har min stående på kjøkken benken, for da vet jeg den blir brukt. =) Også har jeg en sånn liten mikser til kremfløte ogsånn, pluss en stav mikser.

Skrevet

Jeg har kenwood major og er kjempefornøyd med den.

Den er stabil, tåler en støyt (gikk i gulvet under flytting) og kan lage alt fra liten bolledeig til 4 pizzadeiger samtidig. Lett å vaske, alt kan tas i oppvaskmaskinen.

Det var med 2 boller og det anbefales på det varmeste fra meg. Veldig greit når en lager flere ting på en gang.

Skrevet

Jeg har en kenwood major som brukes til det meste, er et småtterier har jeg en stavmikser med visp og hurtighakker som ofte brukes:)

Skrevet

Har den samme som Intensity i oppussingshelvete og kan ikke få rost den nok... Lager alt av kaker og gjærbakst i den!!!! Super!!!

Har ikke testa alle funsjonene enda, for vi bruker den mest til baking....

Skrevet

Jeg har en kitchen aid, en lekker sak, god som gull. Ikke enorm, ei for liten. Solid og holdbar og en maskin som vistnok går i arv.

Retrolooken er jo også et pluss.

Skrevet

Kenwood major, den bruker jeg til det meste! Kjempefornøyd, og den koster ikke skjorten heller. Jeg har en håndvisp også, men den blir sjelden brukt. Jeg lager boller, kaker, kjøttkaker, pisker krem og lager smoothie med kenwooden.. så ja den er mye brukt - og anbefales herfra:-)

Skrevet

Ser at så mange har Kenwood major og har tittet litt på denne på nettet nå, men hvilken av modellene har dere? Ser at det er 4 forskjellige modell og den billigste ligger på 2500kr mens den dyreste koster ca 6000kr

Skrevet

Vi har også kenwood major og er strålende fornøyde :)

Vi har den nest dyreste (altså den i plast og ikke i stål)..

Skrevet

også kenwood major her i gården. Fikk den i stål til bryllupet. bruker den masse. Min mor og min far fikk en da de giftet seg for 34 år siden og den brukes ofte, fremdeles, så det er en skikkelig investering (selv om fargen er deretter, dette var midt på 70-tallet og myye coole orange farger:))

Skrevet

Jeg har en Bosch, og den er god den, men ville ikke kjøpt den idag. "verktøyet" står fast nedi bollen, og det er jo et sabla liv å få brøddeigen ut av bollen! Så vil anbefale Kenwood eller Electrolux eller andre med en sånn dings som står over bollen og betjener eltekrok ol. Ellers så burde du absolutt kjøpe en med stålbolle om du skal elte brøddeiger og slikt med den!!

Skrevet

Jeg har klassikeren til Elektrolux jeg, siden min mor har mormors gamle maskin, som funker som bare juling etter nesten 40 år.. Så da valgte jeg ut samme maskin som bryllupsgave.. Veldig fornøyd, kan få kjøpt til en del ekstra som kjøttkvern, blender osv..Tror den jeg har kosta ca 4000,- for 3 år siden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...