Stolt mamma for første gang Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 jeg er ganske tom for ideer, og litt bekymret for variasjonen i kostholdet. Han får tilbudet om alt vi spiser. men foreløpig så har han spist litt potetmos, pølse, pasta skruer (uten noe tilbehør), lasagne og pizza. Ja, nesten junkfood rett å slett. har lagd lasagnen selv fra bunnen, så det hjelper jo litt da (men kan jo ikke gjøre det hele tiden heller). Har dere noen tips, hvordan få i ham litt mer i det daglige av grønnsaker, variert kost?
It's all about me Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Ingen tips dessverre, satser selv på at det går seg til etterhvert. Her spiser 2-åringen kun syltetøy på brødskiva. Liker ost, men peller den da av og lar brødet ligge. Til middag går det i pølser, kyllingkarbonader, pastaskruer, litt ris, grøt, taco og pannekaker. Og jeg jublet da de nye laksepølsene gikk ned på høykant. Av frukt og grønt vil han bare ha banan. Ellers liker han yoghurt og is. Prøver å lage mat av disse tingene og ting utenom annenhver dag. Vil jo at han skal spise, men må prøve å lære han å like andre ting også. Vil han ikke ha får han ikke noe annet før neste måltid, det er det eneste vi gjør ut av det. Tor at å stress og mase bare gjør ting verre.
DoubleTrouble Skrevet 8. september 2008 #3 Skrevet 8. september 2008 Hei! Ja, det er ikke lett dette her. Hos oss går det mye i kyllinggryte med ris. Er også veldig glad i lasagne. Jeg lager kjøttboller innimellom og det går også ned. Sliter med å få i dem frukt. Spiser kun litt banan og fruktmos da. Prøvde med litt ananas i biter her en dag og det falt veldig i smak.
Gjest Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 Ja hvis noen vet hvordan man får verdens staeste fireåring til å spise, så vil jeg gjerne vite det! Han spiser ren pasta, risengrynsgrøt og pannekaker- det er det hele....To pålegg: leverpostei og syltetøy! I tillegg; rå gulrøtter, agurk og frukt, youghurt og biola, pluss melk og vann...That's it! Spiste det meste fram til han var litt over to, men siden har det vært full stopp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå