corerith Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Kjenner jeg begynner å bli litt smånervøs her:p Går på p-pille, men rundt evnt.el for to-tre uker siden gikk jeg på antibiotika, og er redd jeg muligens kan ha glemt en pille! Har lest en plass at antibiotika kan redusere virkningen av p-piller, men tenkte ikke over dette før jeg for ca 1 uke siden fikk ømme bryster og mensmurringer. Har blitt verre den siste uka, og nå er jeg i tillegg tidvis kvalm og har ikke gjort annet enn spist i hele dag! Tingen er bare den at jeg tar to brett etter hverandre, og så tar pause på en uke. Kan hende at murringene er hormonforstyrrelser pga dette, men har aldri hatt slike problemer før. Får heller aldri ømme bryster ved vanlig PMS. Dersom jeg hadde tatt pause mellom brettene skulle jeg hatt mens onsdag 6., og vært ferdig i går, men symptomene har bare blitt verre! Tok en test torsdag 7., men den var negativ. Håper noen har noen tips eller erfaringer å komme med, hadde hjulpet veldig:D Beklager langt brev, men er litt innviklet dette;)
ønsker spire 87 Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 vist du ikke tar pillen på noen dager nå så ser du jo om du får mensen eller ikke. du burde hvertfal ta en ny test og se om du er gravid. ikke så lurt å fortsette på pillen vist du har spire i magen. Lykke til
Gjest Skrevet 8. september 2008 #3 Skrevet 8. september 2008 Det er størst mulighet for at p-piller ikke virker like godt hvis man får diarè av antibiotika, evt blir litt urven i magen. Da kan tarmfloraen forstyrre slik at hormonene i p-pilla ikke blir tatt opp like godt. Sjeldent, men det fins tilfeller hvor man blir gravid av denne årsaken. Kombinert med at du kanskje har glemt en pille er det nok (som det blir sagt her) lurt å ikke fortsette på pilla før du vet helt sikkert om du er gravid eller ikke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå