superk Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Må snart skaffe nytt sete til lillegutt som har vokst ut av maxi cosi setet sitt. Han er snart sju mnd. Titter litt etter tester, men de viser så mye forskjellig. Hvor har de de mest pålitelige testene og hvilke kom best ut? Vil gjerne ha ett som man kan ha forover- og bakovervendt og som er ok å ta ut og inn da vi bytter på å bruke to biler.
Athene75 Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Dytter litt jeg, for dette lurer jeg også på:-)
Gjest Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Hadde akkurat tenkt å skrive dette innlegget selv:) Håper noen kan svare.
BEA-77 Skrevet 9. september 2008 #4 Skrevet 9. september 2008 Dytter... Lurer på det samme, er virkelig en jungel der ute:)
Gjest Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 Det er en stund siden det ble testet stoler nå, men da kom HTS BeSafe izi combi ut som Sikreste stol i sin klasse. Mren Britax har kommet med Multi tec setet sitt etter den testen, så jeg vet ikke om det er bedre eller dårligere enn HTS sitt. De har de samme finessene, men Britax setet varer lenger. Det har også mer liggevinkel og tar mindre plass bakovervendt enn HTS sitt.
BEA-77 Skrevet 9. september 2008 #6 Skrevet 9. september 2008 Noen flere som har gode råd angående bilatol nr. 2?
ALMA1 Skrevet 9. september 2008 #7 Skrevet 9. september 2008 http://forbrukerportalen.no/Tester/2007/1179829007.37
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 9. september 2008 #8 Skrevet 9. september 2008 Jeg tror vi kommer til å velge Akta Grako eller Britax sitt sete.. Må se hva som passer best ifht gutten, og i bilen..Prismessig ligger de vel likt tror jeg.. Blir aldri klok på disse testene, fordi det er ulike kriterier som er med i vurderinga i måten det testes på.. Men både Akta, Britax og HTS er jo kjent for å være gode, sikre seter..
Ludoline Skrevet 9. september 2008 #9 Skrevet 9. september 2008 Hvilke av Britax sine har fått gode kritikker? Var inne pånettsiden deres, og jeg kunne ikke finne multitec..
Gjest Skrevet 9. september 2008 #10 Skrevet 9. september 2008 Alle de testede bilstolene i gruppen 9-18kg er forovervendte, vi vil aller helst ha et som er bakovervendt. Vet at Maxi Cosi har kommet med en ny bilstol som er bakovervendt, noen som kjenner til denne?
Spirevipp med go`gutten Skrevet 9. september 2008 #12 Skrevet 9. september 2008 Vi har kjøpt BeSafe izi combi til gutten vår idag, ble veldig fornøyd :-) Det kan man ha både forovervendt og bakovervendt, og justere sitte stillingen. De vi kjøpte av sa at BeSafe setene er testet i 80 km/t, i motsetning til de fleste andre seter som kun blir testet i 50 km/t. Det er jo en trygghet. Har egentlig ikke satt meg veldig inn i hvilke seter som er bedre enn andre etc, men dette var det vi ble fortalt :-)
2hærligegutter Skrevet 9. september 2008 #13 Skrevet 9. september 2008 det er ikke store forskjellen på setene, det viktigste er at man få festet det riktig og at det passer barnet og bilen. Ellers er det jo ingen som IKKE er godkjent som selges i norge
Venter og venter... Skrevet 9. september 2008 #14 Skrevet 9. september 2008 Vi kjøpte HTS be safe izi combi til gutten vår når han var 8 mnd'er. Vi var ikke fornøyd med dette setet da gutten vår ikke satt noe godt i det da han sov. Selvom det er 5 stillinger på setet, så blir det altfor rett for å sove i. Hodet til gutten vår tippet framover, og det er absolutt ingen god sovestilling. Vi kjøpte Britax Multi-tec etter bare ett par mnd'er, og er så langt veldig fornøyd med det setet. Det er mye bedre beskyttelse ved hodet på det setet, og gutten vår sitter ikke så rett i det. Man justerer selv hvor mye man vil at setet skal "ligge" ved hjelp av bilens bilbelte ved montering. Hodet til gutten vår tipper ikke framover, bare til siden, og det er jo en mye bedre sovestilling. Vet ikke om dette egentlig var svar på spørsmålet ditt, men det er ikke alltid de setene som er best i test er de setene som fungerer best i praksis... (Men Britax Multi-tec kommer veldig bra ut i test også da...)
tiger82 Skrevet 9. september 2008 #15 Skrevet 9. september 2008 Da vi skulle kjøpe stol nr 2 til eldstemann ville vi også ha et sete som kunne brukes bakover og fremovervendt. Men han selgeren som var på jobb den dagen, ville ikke selge oss et kombisete. Sa at de setene verken var kjempe gode fremovervendte eller kjempe gode bakovervendte, men et midt på treet. Da var det bedre å kjøpe ett som kun kan brukes ene veien for da var det ikke noe som var tatt vekk/endret på for å kunne gjøre det mulig å ha begge veier. Det var ca 200 kr forskjell mellom fram og bak-overvendt og et som bare var bakovervendt. Men synes de fleste stol nr 2 er veldig store og klumpete og nesten uhåndterlige. Så jeg er glad vi ikke kjøpte et som man kunne bruke bakover og fremover. For stol nr 3 som vi kjøpte var et mye mer sneddent fremovervendt sete.
gulda Skrevet 10. september 2008 #16 Skrevet 10. september 2008 Er det et sete som kan snus begge veier? Og hvilken alder er det for? Fikk tips i butikken om Britax, men er jo en jungel der ute.. ;o) Så derfor er de supert å høre om andres erfaringer!
Venter og venter... Skrevet 10. september 2008 #17 Skrevet 10. september 2008 http://www.britax.no/pdffiler/BritaxkatalogNo_%20Webb.pdf Her kan du lese og se Britax Multi-tec og de andre Britax-setene. Vi har Britax Two-Way-Elite også vi, som vi bruker som ett sånt lettvint-sete.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå