Gå til innhold

Trenger hjelp til navnkombinasjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Vi leker litt med navn, og lurer på om det blir Theodor dersom babyen er en gutt. Men- litt lyst på dobbeltnavn, og Theodor er ikke det enkleste å kombinere... Veldig glad dersom noen har forslag!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, slikt hastverk da? :)

Synes Elias er fint som mellomnavn, men smaken er som baken =)

Skrevet

He he.. JA, det kan du si, men vi har mista to ganger, så har nok kommet litt lengre i prosessen enn hva som kanskje er naturlig...?? Men- det er jo laaaang tid igjen, og dermed veldig god tid til å ombestemme seg! Både sambo og jeg syns det er spennende med navn, så sikkert derfor vi drodler litt rundt det allerede. Sambo mener Claus Theodor er fint, men jeg er særs usikker på Claus!!! Men Theodor Elias var ikke aller verst nei. Takk for forslaget :)

Skrevet

Hei.. Syns Theodor er et kjempefint navn..

Men personlig syns jeg det er for langt og avanset for et mellomnavn..

Med tanke på at han får et etternavn og blir det et langt og kronglete navn.

Da måtte isåfall Theodor vært mellomnavnet med et kort navn forran..

Eks Hans Theodor.. eller Jan Theodor.. eller Tim Theodor..

Ville hatt det som et enkeltnavn.. =) Men det er da min mening.

Skrevet

Arn Theodor :-) Synes selv dette er to fine navn hver for seg.. Og den fineste kombinasjonen :-) Theodor er eneste navn vi er helt enige i.. Bare så dumt vi venter en tulle.. hehe..

Skrevet

Jeg har igrunn hatt navnevalgene klare siden jeg fikk førstemann, så jeg har vel ikke så mye jeg skulle ha sagt :) Har også Aprilspire :)

Skrevet

takk for alle forslag så langt! det kan bli mye med dobbeltnavn ja, i tillegg hvis det er aktuelt med dobbelt etternavn, som denne spiren sannsynligvis kommer til å ha... men- navnet skjemmer ingen eller ;)... uansett morsomt å leke med ulike kombinasjoner! hva skal deres små hete da?

Skrevet

Spørs litt på om mellomnavnet skal være med i dagligtalen eller "på papiret". Det første krever jo noe enkelt o gjeg syns også at Theodor Elias var fint, evt Theodor Emil (med trykket på i'en) eller liknende "korte" navn. Skal det være et "på papiret"-navn så kan man jo slå seg litt mer løs :o) Theodor Aleksander feks :o)

Skrevet

har lyst på et navn hvor begge kan brukes. har selv dobbeltnavn hvor bare første fornavn brukes til daglig, men det var veldig greit å ha et mellomnavn da jeg gikk i samme klasse i 11 år med en jente som hadde samme fornavn og etternavn som meg. nå er vel ikke sannsynligheten for at slike sammentreff skal skje for spiren og da men... eldtemann har dobbeltnavn, men der bruker vi nesten mellomnavnet mer enn hele navnet...

Skrevet

aner jo selvfølgelig ikke om det blir gutt heller da... men har flere alternativer dersom det blir jente... men- skal vi tro den kinesiske fødselskalenderen blir det en gutt. veldig usikker hvor mye jeg skal legge i det men :P vi får greie på kjønnet i april en gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...