Veronika 83 Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Jeg er i uke 34 og har lagt på meg 7 kilo. Jordmor har hele tiden kommentert hvor heldig jeg er som ikke legger så mye på meg, da kiloene skal av igjen. Hun kommenterer også magen min ved hvert besøk og sier den er så fin, jeg har kun magen. Har nok gått ned en del kilo i meg selv. Og i dag kom det brev om at jordmor var veldig bekymret på grunn av at jeg har lagt på meg så lite og ønsket meg inn til en ekstra kontroll på torsdag..??? Det er helt greit med kontroller, og pleier å glede meg til disse. Men dette er bare en av mange merkelige episoder med jordmor. Spent på hva hun finner ut på torsdag..
susemor-3 små Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Vær glad du har lagt på deg lite. Så lenge magen vokser etter kurven, er jo alt bra. Jeg har selv lagt på meg nesten 10 kg nå, men har termin i morgen, så håper ikke det blir så veldig mye mer nå. Lykke til på kontrollen uansett:-)
De tre gull Skrevet 8. september 2008 #3 Skrevet 8. september 2008 Skjønner at du er forvirret.. Ikke alltid like lett å bli klok på disse legene og jordmødrene.. Men du har sikkert ingenting å beskymre deg over. Så lenge sf målet ditt er ok.. Jeg er også 34 uker og har bare lagt på meg 1,5 kg..Men sf målet mitt er godt over gjennomsnittet så legen sier at det er ingenting å beskymre seg over.. Klarer bare ikke å legge på meg . Har hatt dårlig matlyst hele svangerskapet men får i meg det jeg trenger for at babyen skal ha det bra..
Veronika 83 Skrevet 8. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. september 2008 Ja jeg er heldig som ikke har anlegg til å legge på meg så mye. La på meg 11 kilo i mitt forrige svangerskap. Bare så merkelig at jordmor har skrytt av vekta hele tiden, så plutselig må jeg komme inn til en ekstra kontroll på grunn av at hun er bekymret.
temine Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 Snodig....for så lenge magen vokser som den skal har det jo ikke noe å si at du ikke har gått opp mer enn 7 kg? Er det ikke gjennomsnittlig med mellom 10-15 kg sånn ca da? Du har jo noen uker igjen å gå opp på og da. Gikk opp 7 kg gjennom hele svangerskapet sist, og er nå i uke 34 og har gått opp 6 så langt. Blir vel noen flere denne gang enn sist, men jeg bekymrer meg ikke for det akkurat. Jormor og lege veier meg ikke heller, de sier at jeg ser så sunn og frisk ut at det ikke er nødvendig. Ett gjennomsnitt regnes jo ut i fra at noen liger litt over og noen under og. Nei, rart at hun ikke kalte deg inn til ekstra kontroll når du var der sist da, bare syntes du var heldig, også nå ombestemmer hun seg og sender brev? Var det noe som tydet på at baby ikke adde det bra og vokste som den skulle da?
Sun_Shine_ Skrevet 8. september 2008 #6 Skrevet 8. september 2008 Kan ikke tro at du har noe å bekymre deg for. Da jeg gikk gravid med tvilling jentene mine, så gikk jeg først ned 9 kg og så la jeg på meg 7 av disse igjen. Det var aldri noen som kommenterte at jeg la for lite på meg i svangerskapet. (Altså var jeg 2 kg lettere når jeg skulle få jentene enn når jeg ble gravid. En uke etter fødselen var jeg 17 kg lettere, enn jeg var når jeg ble gravid). Så gled deg til en ekstra kontroll!
Veronika 83 Skrevet 8. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. september 2008 Nei, symfysemålene var helt greie.. Og hun har ikke sagt noe negativt på noen av kontrollene.. Alt har hele tiden vært så bra Så jeg får bare glede meg til en ekstra kontroll..
ny_mor Skrevet 8. september 2008 #8 Skrevet 8. september 2008 Hei Tror jordmor bare vil passe på. Selv har jeg termin på lørdag og har totalt gått opp 3 kg i hele svangerskapet. Jeg er overvektig og har hele tiden fått beskjed om at babyen tar det den trenger og at det ikke er noe problem at jeg ikke legger på meg. For tre uker siden hadde jeg ultralyd i forbindels med noe annet og da viste det seg at babyen var tynn (magen) og jeg fikk beskjed om å spise mer. Da hadde jeg gått opp 1,5 kg totalt på 8 mnd. Tre uker etterpå på ultralyd viste det seg at han hadde lagt på seg og at det ikke var noe farlig. Tipper jordmord holder øye med deg fordi at hvis babyen ikke legger på seg kan det bety at den har det bedre på utsiden enn inni magen... Men nå er vel kanskje mitt tilfelle litt ekstremt... lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå