Gå til innhold

Barberer du deg nedentil før fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte at jeg skulle gjøre det men fant ut at det var ikke enkelt pga den store magen.Må nok spørre samboeren om hjelp her ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei...

Jeg kommer ikke til, og syntest det er ekkelt når hårene skal vokse ut igjen..

Tror ikke de på føden bryr seg, eller er det bedre med tanke på om man må sy osv, kanskje ?

Skrevet

Jeg har tenkt å shave litt ja. Litt knotete å komme til, det er jeg enig i :)

Men skal nok få det til!

Skrevet

Barberer meg nedentil til vanlig og har gjort frem til nå..Er 34+5 uker i dag. Vil nok forsette ett par tre uker til men så er det stopp..

Jeg vil ikke barbere meg nedentil rett før fødsel fordi det innebærer større infeksjonfare ved barberering. Det er jo en naturlig grunn for at det er hår der nede..

Skrevet

Trimmer unna det verste,. Føler meg bedre selv da. Men tror de på føden er vant til det meste.

Skrevet

Det er definitivt ikke enkelt å ordne sånt selv nå nei..hehe..!!

Men jeg (har termin 20 November foresten) Gikk enkelt og greit og bestilte meg en time til Brazilian voks,så nå skal jeg gå ca hver 5 uke ihvertfall frem til fødselen,vil ha alt "trimmet" og fint der nede =)

Skrevet

jeg gjør det alltid,synes det er ekkelt med hår der nede. håper bare jeg ikke må barbere så mange ganger til før fødsel... litt vanskelig med magen nå:)

Skrevet

Jeg shaver som alltid, også nå som gravid. Jeg må innrømme at det krever litt akrobatikk... men det ordner seg ;)

Jeg syns det er viktig å ikke stoppe å shave, bruke sminke, gå med fine klær osv bare fordi jeg er gravid.

Skrevet

Eg barberer meg stadig, med stor fare for å bli omskjært:p he he

Gjør det du føler for, som alle sier...på føden bryr de seg nok lite!:)

Skrevet

Jeg har hørt at man ikke bør vokse seg nedentil før fødselen, fordi det øker infeksjonsfaren. Jeg trodde mange voksesalonger ikke ville gjøre det på gravide. Barbering derimot skal ikke ikke være så farlig, for da har du ihvertfall ikke små åpne sår der hårene satt... men om man vokser en uke eller to før så gjør det kanskje ikke noe?

Jeg tenkte å stusse litt :)

Skrevet

her barberes det jevnlig og det kommer jeg til å fortsette med, har aldri vært plaget med noen form for infeksjoner, så jeg har liten tro på det nå. føler meg faktisk mye mer renslig uten disse hårene som ting kan sette seg fast i. så trekanten min skal stusses før fødselen også, mye mer delikat - også om de må sy (da slipper de å barbere meg iallefall)

går greit å barbere når man benytter seg av speil og balje - da slipper man å bøye seg over magen (ser jo ikke noe likevel da....hehe, for magen er i veien)

hår under armene, på leggene og trekanten skal følges opp ja, mest for min egen del - jeg liker å føle meg fresh c",) også når jeg er gravid

Skrevet

jeg shaver som vanlig, og kommer til å være ekstra nøye før jeg reiser på sykehuset. Angrer som en hund på at jeg ikke var så nøye forrige fødsel. For FY som det lugget når jeg ble sydd!! Anbefaler alle å være glatte på kjønsleppene og området der omkring altså.. :)

jordmødrene bryr seg ikke om det er hår eller ikke hår der... men dere vil seriøst ikke bli lugget der nede altså... aauuuuu... så shave ivei om dere ikke har stort imot det :)

Skrevet

dem syr jo ikke der det er hår? utapå selve kjønnsleppene?!

de syr jo inne i liksom ,der vokser det jo ikke hår.

Skrevet

Har tenkt mye på det, føler at jeg burde for min egen skyld, er liksom ikke så kult å ligge å sprike med den bushen, men tror jeg trenger litt hjelp, intimbarbering er liksom ikke det letteste omdagen nei ;)

Skrevet

Jeg har shavet meg annenhver dag hele svangerskapet å har egentlig alltid gjort dette.

Er nå i uke 38 å har ikke noe problem med å shave meg..Har ikke vært noe problem selv ikke når magen er der men det er kanskje fordi jeg er ganske kjendt med meg selv der nede.

Skrevet

Helt enig med deg Julie73, man trenger jo ikke å gro igjen bare fordi man er gravid,hehe.

Skrevet

Har ikke tenkt å shave vekk alt.. Men det skal være bra trimmet ja!!! Har ikke tenkt å ligge å føde med en skog nedentil! Så må det jo være mer behagelig etterpå å ikke ha så mye hår der nede tenker jeg...

Men må nok få hjelp av mannen til dette!! Sist jeg skulle prøve selv såg det ut som jeg hadde skabb!! hehe.... var ikke enkelt!!

Skrevet

Jeg bruker sånn hårfjerningskrem som man tar på, og som man skrubber av etter 6 min, og da forsvinner alle hår.

Jeg har aldri likt å barbere meg nedentil, får ikke dere sånne røde nupper????

Skrevet

Jeg gjorde et tappert forsøk her om dagen - dette var simpelten mission impossible. Jeg kom jo ikke til ! Tok deretter sjeggtrimmeren til mannen med innstilling på 3 mm, men neida fikk liksom ikke lagt til labben slik at den tok ordentlig. Så i et siste forsøk tok jeg av labben og tok litt her og litt der. jeg kjente at det nappet litt innimellom men håret måtte bort! Etterpå tok jeg en titt i speilet og fikk nærmest sjokk - jo jeg så skabbete ut pga ujevn barbering men i tillegg så den ut som om den var prøvd spist på. Maskina hadde nappa litt i leppene her og der så jeg blødde som en gris. Jeg må nok be om hjelp neste gang for trimmes skal det:)

Skrevet

Hei!

Jeg har shavet meg i begge svangerskapene. I første svangerskap fikk jeg hjelp av mannen mot slutten- gikk veldig fint. Foreløpig klarer jeg meg selv- men begynner jeg å slite må jeg nok spørre om hjelp. Har ikke hatt hår nedentil siden puberten og orker ikke tanke på det nå heller.

Skrevet

til lengter er høygravid:

Det er forskjellig hvor man må sy, jeg i mitt tilfelle måtte sy både innvendig og utvendig, hvilket betyr kjønnsleppene også. så sånn er det. ;)

Skrevet

Nei, fordi det øker infeksjonsfaren. Definitivt ingen som tenker over det engang på føden.

Skrevet

Jeg møter på føden slik jeg pleier å være nedentil, og det anbefaler jeg dere andre å gjøre også. Ikke godt å være plutselig nybarbert eller la hårene gro når man er vant til det motsatte. Blir nok av annet som skal plage en etter fødselen.

Skrevet

Jeg barberer meg nedentil til vanlig så jeg gjør det derfor gjennom hele svangerskapet også :)

Siste jeg gjorde før jeg dro på føden sist var å shave hehe..

Tenker at det sikkert er ekkelt å ha masse kjønnshår når man skal blø så mye *usj*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...