Gå til innhold

Miemamma med bitteliten!! :)


Nina_J

Anbefalte innlegg

Hei igjen du!

Lenge siden sist nå ja! :)

 

Her går alt veldig bra. Bekkenet er faktisk litt bedre med meg, så jeg håper på å holde ut helt til de siste tre ukene før ks datoen. :)

Har litt lavt blodtrykk, så når disse plutselige blodtrykksfallene kommer, så har jeg ikke så mye å gå på, så jeg blir veldig svimmel...

Om det blir verre enn nå, så må jeg nok ta ut delvis sykmelding ihvertfall.

 

Håper ikke fødselen starter før ks, men om den gjør så tar de ks likevel, så lenge ikke hodet er kommet forbi bekkenet. Da må jeg føde vaginalt, og det er ingen ønskesituasjon...Men jeg regner med de tar alle forhåndsregler for at jeg ikke skal revne igjen i så fall.

 

Jeg har hentet ned de minste klærne fra loftet for å se over de, og jeg fant fort ut at her må det handles mer! Vi hadde jo bare sommerklær i str 50, 56 og 62....nå må vi ha vinterklær! :)

Har allerede handlet inn en fleecedress :)

 

Var det sommerbarn du fikk sist også?

 

Gleder meg sånn til å få holde knøttet! Det er mye romstering i magen for tiden, spesielt når jeg skal slappe av ;)

Men det kan bli litt vel travelt når jeg sitter på jobb, og må lene meg bakover for å unnslippe ribbebeinspark, hehe. :)

 

Skal se vi får samme dagen! Hadde jo vært kjempemorsomt da! :)

 

Ellers står alt bra til bortsett fra bekkenet? Håper tiden går fort for deg selv om du er sykmeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du =)

 

Så koselig å høre fra deg! Må innrømme jeg har vært mer eller mindre fraværende her inne i lange perioder, har bare ikke hatt overskudd, men nå blir det nok litt mer utover ;)

 

Så godt å høre at alt er bra med deg, og helmax da gitt, at bekkenet gir deg litt pusterom :) Her holder jeg det i sjakk for å si det sånn, men ikke så mye mer enn det heller... Setter meg små mål om hva som skal gjennomføres i løpet av en dag, så kommer alt en orker utover det som en bonus. Likevel kan jeg ikke si jeg kjeder meg ved å være hjemme - egentlig er det litt deilig for øyeblikket :) For det første bruker jeg en del tid på å sove, siden jeg sover veldig dårlig om natta for tiden, og utover det prøver jeg å fylle dagene enten med noe hyggelig, eller noe fornuftig. Og tida flyr som bare det den, så foreløpig er det i alle fall ikke noe krise å være sykmeldt. Har ganske tett kontakt med jobben også, gjerne innom for å hilse på en dag eller to i uka, siden skolen ligger ved siden av barnehagen til sønnen min. Så alt i alt, det går helt greit =)

 

Håper fødselsplanen deres går som tenkt. Har du lang vei til sykehuset? Hvis du merker noe får du reise dit i hui og hast så de får ordnet med KS før det er gått for langt. Tenker det ordner seg fint :) For min del er jeg nok mest redd for å gå lenge over tida, det ligger som en "vond klo" derinne et sted, men får bare håpe det går seg til på best mulig måte. Gruer meg ikke veldig for fødselen, selv om jeg vet det er uutholdelig vondt en stund, men gevinsten er jo så høy :) Er nok verre med frykten for at noe kan gå galt, men skal snakke med jordmor om fødsel neste gang, så går det nok greit tenker jeg.

 

Akk sann, må du kjøpe nye klær du! Vi fikk barn tidlig i mars sist, så klærne kan jeg bruke om igjen. Har ikke mye i str 56, men regner med det blir litt visittgaver og slikt og, så her er det ikke mye som trengs og kjøpes inn. Bare litt stusselig å ikke kjøpe noe da, så en liten nydelig dress har det nå blitt her også =)

 

Ja kanskje vi klaffer på samme dagen??? Det hadde vært gøy! Men dessverre tror jeg vel helst jeg må vente en god stund jeg, gikk 14 dager over og ble satt igang uten at det var antydning til modning med førstemann, men vi får se! Lillen velger vel selv når det passer seg å forlate hulen ;)

 

Ellers har jeg det fint ja. Har masse kynnere, hatt det et par - tre uker nå, men de er ikke vonde, så er nok ikke noe fare på ferde. Sliter litt fra tid til annen med halsbrann, men det hører nå med det. Skal prøve å nyte den siste tida av svangerskapet, syns jo det har gått fort, og blir vel kanskje den siste gangen dette, så får prøve å få med seg alle de herlige sparkene og kose masse med den STORE magen! For fytti som jeg har vokst!!!! Huttemegtu, har gått opp 15 - 16 kg, til å gråte av, men, men, skal ned igjen de litt faderlig fort etter fødselen. Hva har du for symfysemål nå? Mitt var 28 i uke 29+4. Hvordan er formen din ellers da? Det går greit å jobbe eller?

 

Og du, har du noen gode tips om hvordan forberede storebror på best mulig måte? Å, jeg er så spent på alt altså :)

 

Ha en deilig kveld, vi snakkes da =)

 

Stor klem til deg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

 

Bra du dyttet det opp for meg ;)

 

Jeg må si det begynner å høres deilig ut å være hjemme nå...men nå har vi akkurat fått tre store prosjekter på jobb, og de MÅ jeg bare være med på i startfasen. :)

Det er jo bare 5-6 uker igjen til permisjonen starter nå, så jeg får holde ut ;)

Ja, bekkenet er mye bedre, men det som er verre er at jeg hovner spånn opp i beina rundt anklene og oppover leggene! Det er ganske ubehagelig...jeg bruker støttestrømper nå da, for å holde det i sjakk, så holder jeg beina høyt om kvelden. :)

Haar også fått fotmassaje av samboeren min de to siste kveldene, så jeg skal ikke klage. :)

 

Jeg håper ikke fødselen starter før tiden...jeg har 45 minutter til sykehuset om det ikke er noe spesielt med trafikk, og førstemann kom på 3-4 timer, så det spørs om vi ikke rekvirerer helikopter! hehe :)

 

Ja, klær må handles inn :) Tror det blir en shoppingdag neste uke. Tror jeg skal driste meg til å kjøpe gutteklær, og ikke bare sånt som kan brukes til begge deler :)

 

Du kommer sikkert ikke til å gå så lenge over tiden denne gangen :)

Det tror ikke jeg ihvertfall!

Kynnere og halsbrann kjenner jeg godt til også...fikk så mange en kveld at jeg trodde noe var på gang! Hadde ikke blitt ferdig med en før den neste begynte. Det var litt ekkelt, men det gikk jo over heldigvis :)

 

Jeg har også gått opp 15-16 kilo nå tenker jeg. Var ikke på vekta på sist kontroll, men for 4 uker siden hadde jeg gått opp 12 kilo.

Jeg gikk opp 22-23 kilo med første, så jeg regner med jeg ender opp rundt der denne gangen også, men de gikk jo av igjen etterpå, så jeg er ikke så stresset på vekta :)

Vet ikke symfysemålet mitt nå nei..skal på kontroll om to uker, så da får vi se. Jeg ligger på streken over midtstreken på de andre målene da :)

 

Jeg aner ikke hvordan vi skal forberede gutten vår på en baby i huset, men vi har prøvd å forklare at det blir mye amming og sånn første tiden, så det blir ikke den vanlige mamma igjen med en gang! Og at babyen er så liten i begynnelsen at den ikke kan leke med han med en gang heller. :)

Men jeg tror han har sine egne forestillinger om hvordan ting blir, og de er nok ganske forskjellige fra våre ;)

 

Jeg gleder med ordentlig til å få hilse på lillegutten nå! Endelig klarer jeg å begynne å glede meg ;)

Har ikke turt det før nå siste tiden :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei frøken :o)

 

Jammen meg godt du dyttet den til meg :) Tenkte på det i går, at nå må jeg se å somle meg til å finne igjen tråden vår, og vips så var den på førstesida i dag, glimrende ;) Vi har bare mobilt bredbånd ser du, og det går litt tregt, så det er så kjedelig når slike tråder forvinner langt avgårde, for det tar slik tid med denne hastigheten å finne dem igjen :o) Så heretter må jeg nok bare skrive oftere, så forsvinner den ikke så langt avgårde ;o)

 

Du er jo et rivjern du, nye prosjekter og alt som er i full sving på jobb, tar av meg hatten for den!! Men flott at du trives med det, selv om jeg levende kan forestille meg du blir bra sliten ja! Iblant føler jeg meg som en skikkelig sinke, gå hjemme slik liksom, men så prøver jeg å ta i et tak, og da skjønner jeg fort hvorfor jeg er hjemme om dagen kan du si :o) Bekkenet mitt har, i motsetning til ditt, dessverre ikke blitt noe bedre nei. De siste ukene har det vært direkte plagsomt, og begrenser nok hverdagen min en god del, men nå prøver jeg bare å avpasse dagene etter formen, og tenker at det er jo slettes ikke lenge igjen. Håper bare inderlig det går seg sånn noenlunde til etter fødsel, sliter nok med ryggen som det er ellers, så kvier litt for hvordan den vil tåle belastningen med en ny fødsel, men får bare tro og håpe det går greit.

 

Har du fått handlet mye fint eller? Her har det ikke blitt så mye mer, men falt pladask for en reisedress på en "Name it" butikk, så den måtte bare bli med hjem. Ellers vet jeg at tanta mi holder på å strikke reisedress til nurket, og den gleder jeg meg vanvittig til å se :o) Lillemann her fikk også en slik, og den er bare heeeelt nydelig! Hadde tenkt å ha den med på sykehuset da vet du, men neida, tante mente de måtte ha hver sin - snille gode tante :o) Veldig koselig det, siden jeg absolutt ikke kan å strikke selv ;o)

 

Nei, ikke så godt å si hvordan man skal forberede søsken best mulig. Her har vi rett og slett bestemt oss for å tone ned babypraten en periode, for lurer på om det kan bli litt mye for eldstemann også? Han har i det siste blitt veldig kosete på meg, til alle døgnets tider, så lurer på om vi har den første lille reaksjonen her allerede. Ikke at det er noe galt i å kose da selvfølgelig, det er jo bare herlig det! Men håper ikke han føler at han må gjøre masse av det nå fordi det ikke blir tid til han når bebis kommer. Jeg er veldig fast bestemt på at vi skal fortsette å ha våre kosestunder alene i alle fall, mellom bleieskift og ammetåke, eldstemann skal få sitt uansett :o)

 

Nå har vi da endelig fått begynt å forberede litt her da, fikk litt panikk da jeg kom på det er 6 uker igjen til termin - det går fort!! Så nå har vi fått vasket og ordnet stellekommoden på badet, og fylt den med rene håndklær, kluter, bleier osv, osv. Det var nesten litt rart! Har hatt den fremme helt siden veslegutt var baby vi da, for den er så praktisk, men litt snodig å fylle den med babyting igjen :o) Men gleder meg veldig nå altså, og du som vi skal nyte det året hjemme!!!!!!!!! Tar dere ut 100 eller 80 % fødselspenger? Vil helst være hjemme med barna sål lenge som mulig jeg, så her blir det 80 %, også får vi se etter den tid.

 

Hvordan er formen da du? Jeg har ikke vært på kontroll på 5 uker nå, og det syns jeg er lenge. Men nå skal jeg til jordmor på onsdag, og er utrolig spent på å få sjekket leie. Forrige gang satt nemlig prinsen på rumpa... Og noen setefødsel...nei det blir ikke aktuelt her i gården altså!! Men håper inderlig han snur seg av seg selv, for jeg øsnker helst å føde naturlig. Hvordan tenker du i forhold til å ta KS? Syns du det er greit eller skummelt?

 

Ha en fin uke vennen, så gleder jeg meg til å høre fra deg :)

 

Varm høstklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Hei du! Dytter litt til deg, og lurer på hvordan det står til?? Håper alt er bra med dere :o)

 

I morgen er jeg faktisk kommet så langt at jeg er fødeklar, hjelpes, tida flyr! Det gikk fint på forrige kontroll, temmelig sikre på at gullet hadde snudd seg, men får UL denne uke om de er usikre på den nye kontrollen på torsdag. Ellers masse murringer, kynnere og slimpropp som går her om dagen, så bare håååååper ikke det er lenge igjen nå :o)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, bryter litt inn her jeg hehe:)

Miemamma: husker du meg fra ikm uke 11-jentene?

Har ikke vært så mye her inne siste månedene. Mest bare lest litt innlegg innimellom. Men nå har jeg fått litt dilla igjen. Har jo ganske god tid og tenker kun på fødselen og symptomer:)

Synes at jeg husker vi hadde termin samtidig? Jeg har 21. november, så er fødeklar nå:) Utrolig spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neineinei!!!

 

Jeg hadde akkurat skrevet DET lange innlegget her, men jeg trykte på en knapp, så forsvant alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver igjen jeg..

 

Hei vennen!

 

Er alt fortsatt bra med deg?

Her er at fint! Noen kynnere, og litt stikkende smerte helt innerst i skjeden, men helt normalt ifølge jordmoren min :)

Det er visst barnet som ligger å trykker på nedover ifølge jordmoren min. Hodet er så godt som festet, men det spiller jo ingen rolle for min del. Er ikke så nervøs for ks enda, men det blir vel verre når det nærmer seg enda mer!

 

Ellers så har jeg startet på permisjonen min jeg også nå! Siste dagen på jobb var onsdag, så nå er det ett år fri. Vi har også valgt 80%.

Syntes det var det beste :)

 

Så har vi kjøpt ny stelle kommode. Den er montert og fylt opp. To skuffer til hver (babyen og gutten vår). Vi har også hatt den gamle stående fremme helt til nå, men den er ødelagt, så vi måtte kjøpe ny.

Vi har brukt den til div. ting, mest til gutten vår da, truser og sånn, men også kluter ++.

 

Har hentet ned senga fra loftet, så den skal monteres og gjøres i stand i helgen. Så er det litt babyklær å vaske, vogna skal vaskes osv.

Det står igjen litt her ennå som du skjønner. Har ikke pakket sykehusbagen ennå heller...huff, må vel komme meg til den snart! :)

 

Men nå har jeg jo tid til sånt! ;)

Har brukt disse to dagene til vasking, og har en del igjen ennå! Det blir nok vasket mye disse siste tre ukene! :)

 

Er alt klart hos dere da?

Gleder meg til alt er klart her i huset!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei vennen!

 

Hvordan går det? Termin på fredag? :)

 

Jeg har visst fått jeg! Lille Martin som han heter bestemte seg for å komme 8 dager før ks-datoen han! Jeg som håpte det ikke skulle skje noe før, men er glad det gjorde det likevel. :)

Det skjedde ikke så fort som jeg fryktet, men vi var nok litt føre var som reiste når vi gjorde da.

Jeg har skrevet fødselshistorie. :)

 

Jeg lå å kjente på disse regelmessige kynnerne n god stund før jeg vekte samboeren min, hehe.

Jeg tenkte bare en til så sier jeg fra, nei en til, nei en til...

Så til slutt klokka fem vekte jeg han og vi gjorde oss klar til avreise. Ringte moren hans som kom opp å passet gutten vår som fortsatt sov, og reiste på sykehuset.

Så gikk det slag i slag, og Martin kom til verden 12. november kl13.19.

3710 gram, 49 cm, MASSE mørkt hår, og prikk lik pappaen sin! hehe :D

 

Jeg fikk ks som planlagt. Det hele gikk veldig rolig for seg, og jeg ble kjempegodt tatt vare på. Men jeg spydde hele første natta. Jeg reagerte visst på morfinen sa de, så jeg fikk noe annet smertestillende i stedet, og da ble jeg mye bedre. :)

 

Så nå er vi hjemme å koser oss, dagen før vi egentlig skulle fått han :)

Alt går kjempefint!

 

Storebror er så stolt! Men han sa han skulle ønske ting var som i gamle dager i går...stakkar. Han var visst litt uforberedt på alt sammen.

Jeg sitter å ammer, å han vil ha meg til å hjelpe han med ditt og datt, men han er ikke vant til å måtte vente på tur! :)

 

Men det går seg nok til :)

Heldigvis var det meste klart her hjemme.

Jeg får ikke løfte noe som er tyngre enn babyen og bilstolen de neste seks ukene.

Godt jeg vasket og styrte mens jeg kunne! Hehe ;)

 

Nå må du skrive tilbake og fortelle hvordan det går med dere! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!! Nå sitter jeg her med tårer i øynene, og er så vanvittig glad på dine vegne!!! Gratulerer så utrolig mye med lille Martin, lille luring som bestemte seg for å komme før tiden da gitt :o) Og jeg er så glad for å lese at til tross for en litt uventet start, så gikk det jo så knallbra! Har lest fødselshistorien din, og det gleder meg stort at dere endelig har fått deres etterlengta gull nå :o)

 

Herlig altså, dette var dagens gladmelding, særlig siden jeg har termin selv i dag, og egentlig føler meg ganske drittlei!!!

 

Jeg ble innlagt på sykehuset for 2,5 uker siden med sterke regelmessige kynnere som kom hvert tredje minutt. Men tror du baby bestemte seg for å komme?? Å nei da ;o) Bare lurerier vet du, og etter det har jeg hatt disse med jevne mellomrom, uten at noe nevneverdig skjer. Har vært på full UL screening i dag for å sjekke at alt er bra, og det er det, så ingen grunn til å sette igang fødsel var svaret jeg fikk.. Skjønner jo det, men føler meg utrolig sliten om dagen, og er redd for ikke å ha igjen krefter i det hele tatt når de virkelige strabasene begynner. Men, men, hva får man vel gjort med det? I tillegg fikk jeg vite at prinsen trolig veier rundt 4 kg nå, og det er jammen nok syns jeg, så nå håper jeg inderlig at kynnerne går over i rier, helst i natt allerede ;o) (Ja forresten, bitteliten har snudd seg med hodet riktig vei heldigvis!)

 

He, he, jeg bare visste du kom til å få før meg altså! Og jeg som tenkte at "i kveld må jeg jammen huske på å gå inn og skrive lykke til til Nina-J med KS", hi, hi, så har du født for en uke siden - luringen :o)

 

Men du, det hadde vært så koselig å slå følge litt videre også, om du har lyst? Moro å ha noen som har helt jevngamle unger! Hvis du vil kunne vi kanskje utveksla mailadr? Eller hvis du er på facebook? Bare om du har lyst da selvfølgelig :o) Regner med det ikke blir så mye BiM når bebisene er ute!

 

Fremdeles sitter jeg her med et smil om munn, vil bare få gratulere med gutten nok en gang! Fint navn som dere har valgt også :o) Så deilig at storebror takler dette så fint forresten, noen runder vil det helt sikkert bli, og litt sårt i begynnelsen kanskje, men det kommer helt sikkert til å gå seg til. Kos deg så utrolig mye nå vennen, gleder meg til å høre hvordan det går med dere :o)

 

Varme klemmer,

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen!

 

Det er så lenge mellom hver gang jeg er innom for tiden, men jeg vil gjerne slå følge med deg videre altså! :)

 

Så koselig!

 

Ja, nå er Martin to uker allerede. Tenk det! :)

Du har kanskje fått du også nå? Ligger på sykehuset kanskje? ;)

Det er rett rundt hjørnet iallefall!

 

Jeg fikk et skikkelig barseltåreanfall på sykehuset...klarte ikke å stoppe! :) Tenkte på hvor heldige vi var, hadde dårlig samvittighet for gutten vår hjemme, tenkte på gutten vi mistet om han hadde sett sånn ut osv...var helt kake..men det var så godt å få ut alle følelsene! Åh.

 

Jeg skriver en melding til deg med mailadressen min jeg!

Jeg har profil på facebook, men jeg er ikke innpå der i det hele tatt, så vi får holde kontakten på mail :)

I tillegg skal jeg lage meg en blogg, men jeg sender deg adressen når jeg har laget den. :)

 

Lykke til med fødselen, så snakkes vi!

Visst du ikke allerede er ferdig da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvor er du!?

 

Regner med du har født og er på sykehuset siden jeg ikke har hørt fra deg! :)

Jeg er så utrolig spent å høre fra deg nå!

 

Jeg har laget meg blogg nå, så jeg sender deg adressen på mailen her inne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeei du :o)

 

Beklager at jeg er så sen med å svare deg, vært litt travelt den siste uken! For ja, endelig er vi i mål vi også :o) 10 dager over termin, kl. 04.16 natt til lørdag 29. nov, bestemte lillebror seg for å komme, og han kom i turbofart!! Vi rakk så vidt føden, kom inn med 5 cm åpning, og en halvtime senere var gutten ute! Så det hele gikk veldig fort. Tok vel rundt 2,5 - 3 timer fra jeg merket litt murringer på natta til det hele var over, og siden jeg har hatt så mye maserier skjønte jeg ikke at det var fødsel på gang før et par timer før han kom - jeg skulle egentlig settes igang på mandag jeg!! Det ble en svært intens fødsel, fikk ingen pauser når det gikk så fort, men alt gikk veldig fint, og jeg rakk ikke engang overveie smertestillende, så det var jo greit.

 

Vi fikk en stor og flott gutt, han er 53 cm lang, og veier hele 4810 g! Til tross for størrelsen, gikk fødselen helt ukomplisert for seg, og måtte kun sy et lite sting, og har kommet meg veldig fort. Vi dro hjem fra sykehuset på mandag, så jeg rakk å komme meg hjem til advent - kjempefornøyd :o)

 

Nå koser vi oss hjemme, med to herlige gutter :o) Ammingen går fint, og ellers tar det vel litt tid å få rutine på hverdagen antar jeg ;o) Eldstemann har taklet storebrorrollen på en flott måte så langt, men merket litt antydning til sjalusi de siste dagene, men det må man vel regne med. Lillebror skal forresten hete Vebjørn :o)

 

Men hvordan går det med dere? Så kom de vonde tårene også ja, vennen, kan bare si at jeg føler med deg så inderlig! Til tross for at det sikkert er veldig tøft når tankene kommer, så tror jeg det er veldig bra å få det ut. Også må det være så deilig da å endelig ha en god liten gutt i armene :o)

 

Nå er det visst en som gjerne vil ha litt mat her. Jeg har ikke rukket å kikke på bloggen din, men det akter jeg å gjøre etterpå! Så skal jeg sende deg en mail med min adr veldig snart også :o) Gleder meg til å følge deg videre!

 

Kos og klem,

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!!

:D

 

Så flott da! Tenk, nå har vi to gutter hver. :)

 

Her går det kjempebra, bortsett fra at storebror har kommet i trassen der det er om å gjøre å ikke høre på mamma og pappa...

 

Men det går nok over etterhvert. Det er jo en omstilling for alle dette.

Men han er veldig glad i lillebroren sin, og koser og nusser på ham hele tiden :)

Hjelper til med å stelle og alt!

Prøver å få litt alenetid med storebror, for det trenger vi begge to ;)

 

Nå skal vi bake og glede oss frem mot jul! Gleder meg til å se bloggen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...