Gå til innhold

bekymret, og time på føden neste uke..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er tredjegangsfødende og kjente de første livstegnene tidlig.

Pga morkaka på fremre vegg kjenner jeg sjelden liv/spark på høyre side av magen.

For noen måneder siden kjente jeg tydelige spark langt oppå magen på venstre side. Men nå den siste halvannen måneden har det bare vært bobling og små dunk helt nederst i magen, noe som gjør at jeg flyr på do hele tiden, det trykker på urinblæra.

Var til legen forrige uke og nevnte dette. Legen sa først at det ikke var noen vits i ultralyd for de kunne ikke gjøre noe likevel enda. Men da jeg fortalte at jeg har kjent tydelige spark oppå magen for over en mnd siden, men ikke den siste måneden, ble hun skeptisk. Hun undersøkte meg og sa at babyen lå med hodet ned, ryggen på min høyre side og føttene på min venstre side av magen, Boblinga var mest trolig hender som romstrerte. Legen mente derfor at jeg burde kjent tydelige spark oppå magen på venstre side.

Hun skrev da henvisning til sykehuset for en avtale. De ringte meg nå i dag fra føden, og avtalte time, etter henvisning fra legen om samtale og test, sa jordmora. Test, vil det da si ultralyd?? De må vel kunne ta en ultralyd da for å sjekke om alt er ok.... Fikk forresten time neste uke.

Har vært mye bekymra i dette svangerskapet, og vil liksom ikke kjøpe inn til babyen når jeg ikke kjenne noe særlig. Får liksom ikke kommet igang de dagene det er helt stille, og iallefall ikke noe spark over navlen.....

Jeg er 26 +0 i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil bare fortelle deg at jeg er også tredjegangsfødende, og jeg har aldri vært så bekymra før jeg! Hva skjer, liksom? Jeg er snart 13 uker på vei, og jeg har ikke turt åsinoe til mamma'n min en gang, fordi jeg var overbevist om at babyen hadde sluttet å vokse for lenge siden. Den ene dagen syns jeg at jeg kjenner bobler somminner om spark, den andre dagen tror jeg at det hele er over. Skjønner ikke hvorfor vi ikke bare kan slappe av?

Idag har jeg vært på ul da, og sett at det er liv i spiren for aller første gang. Så akkurat nå svever jeg på en rosa sky av lykke, men det er vel helt til jeg finner noe annet å bekymre meg over. Jeg var litt så forrige svangerskap også, tenkte at:"åå nei,nå er den død igjen" da jeg ikke kjente liv på en stund, eller at rutinene endret seg. Det er jo bare tull, og helt irrasjonelle tanker, men de er der likevel.

Man skal jo følge magefølelsen og kontakte legen om man er oppriktig bekymret. Det er bra du blir tatt alvor, det er helt forferdelig å ikke vite. Mest sannsynlig er jo alt bra med babyen din også, det blir godt for deg å få bekreftelse på det neste uke. Babyen har jo ganske god plass enda, den kan jo turne masse uten at du merker hvert slag/spark.

Prøv og slapp av og få tiden tiøl å gå fram til timen neste uke, jeg er sikker på at det går bra =)

Skrevet

skal prøve å slappe av til timen neste uke, men fælt å gå å være så bekymra hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...