Eo Ipso Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Vi skal i bryllup til et vennepar og har tenkt å kjøpe et gavekort. Hvor mye er det vanlig å gi? Og hvis evt. en venninne skal være med på gaven fra oss, hvor mye ville dere gitt?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Spørs litt hvor nær man er hverandre. Vi gav 1000 til et vennepar av oss, men de er også gode venner. Hadde det vært fjernere hadde jeg nok gitt 5-700.
~sjiraff~ Skrevet 8. september 2008 #3 Skrevet 8. september 2008 Vi bruker å legge oss på +/- 1000kr.
Eo Ipso Skrevet 8. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. september 2008 Ok, så 500 fra alle tre er alt for lite? Jeg synes igrunn det selv...
wirre;o) Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 400 kroner pr. hue dersom dere er bedt til middag. Det er liksom en passelig kuvert-pris som jeg bruker å ha som pekepinn.
Gjest Skrevet 8. september 2008 #6 Skrevet 8. september 2008 Om det ikke er veldig nære venner kan dere jo gi 750 ... 500 fra dere to og 250 fra tredjemann. Vi har pleid å gi 500-1000 til "vanlige" venner, 1000-1500 til nære venner og 2000 (+) om en av oss er forlover.
Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 8. september 2008 #7 Skrevet 8. september 2008 Vi skal i bryllup, eller vi skal kun til kaffi til et "vennepar" , er litt rart vi er invitert egentlig, vi har aldri vært noe sammen med de, annet enn han og samboer er fra samme sted og jeg og bruden er fra samme sted og har gått i klasse, men ikke vært venninner.. Hvor mye skal vi gi i gave? Synspunkter?
~sjiraff~ Skrevet 8. september 2008 #8 Skrevet 8. september 2008 Hvis du mener 400 kr er en passe kuvert pris må du ha fått kjipe middager og lite vin i de bryllupene du har vært i? Det heter seg jo at gaven skal tilsvare kuvertprisen (middag+ drikke). Det skal godt la seg gjøre med en kuvert pris under 7-800 kr.
~sjiraff~ Skrevet 8. september 2008 #9 Skrevet 8. september 2008 Ja det synes jeg var lite. Men det kommer selvfølgelig ann på den økonomiske situasjonen også da. Bryllup er som regel dyrt, også for gjestene.
wirre;o) Skrevet 8. september 2008 #10 Skrevet 8. september 2008 jo da, men her har det stort sett vært fest på lokalet.. typ: spansk gryte og svenskeøl. det blir jo litt annerledes om det er på hotell eller de leier folk til å ordne "skikkelig" mat.
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 8. september 2008 #11 Skrevet 8. september 2008 Vi har vært i 7 brylupp de siste 15 mnd. Ganske mange ja.hehe,mye utgifter i fly,hotel osv. Vi har gitt 1000 kroner uansett om vi har vært til middag eller bare kaffe. Alle er gode venner men av ulikeårsaker har ikke alle like go råd slik at dem kan ha alle på middag.Men jeg synest ikke det er rett at vi skal gi mindre/ mer av den grunn. 500 kr per person har vi satt.Så dermed 1000kr:)
Simbasa Skrevet 8. september 2008 #12 Skrevet 8. september 2008 Har vanligvis gitt 500 kr pr. hode, altså 1000 kr fra meg og samboer. Da jeg var yngre, hadde vi ofte kvantumsrabatt for par, f.eks 500 fra single og 800 for par. Nå når økonomien er bedre og vi har mer etablerte par, gjør vi det ikke. I det siste bryllupet jeg var i, gav vi imidlertid bare 500 for begge. Da var vi sammen med brødrene mine. Den ene av dem har dårlig økonomi pga. nytt hus, kone som er student og barn i barnehage. Med reise og hotellopphold+barnepass hadde de ikke råd til mer. Vi andre valgte da å legge oss på samme sum, men kjøpte da en håndlaget gave fra en venn av dem. Så tror nok verdien egentlig var høyere enn kjøpesummen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå