1prinsesse+1i magen Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Jeg føler at en del menn er litt rare i tankegangen, og spesielt ovenfor barna sine, syns det virker som de ikke klarer/gidder å sette seg inn i hvordan ting føles og oppleves av barna.. Uansett, ringte pappa`n til lillemor akkurat for å "mase" etter noen kr som skulle vært overført for lang tid siden, også sier han plutselig at han er hjemme og ikke på bortejobb der han skulle vært. Han hadde dattera si 1 natt før han "dro", og tok hu faktisk med på noe moro, så skulle han være avgårde i 4 uker, før hu skulle få være en liten helg med pappa igjen, og sånn skulle det fortsette det neste året.. Men tydeligvis var det noe som ikke hadde gått som det skulle, så han har vært hjemme i over en uke uten å si i fra hverken til meg eller lillemor, hun blir straks 7, er veldig moden/langt framme for alderen, og ville selvfølgelig ikke hatt noe problemer med dette. Hu er ikke vant til å se han noe særlig uansett og har slått seg til ro med at det er bare sånn pappa er.. Hvorfor sier han ikke i fra? Hadde ikke jeg tilfedigvis ringt i dag så hadde vi ikke visst noe i det hele tatt, og jeg fikk ikke lov til å si det til lillemor heller.. Skjønner ingenting jeg. Hva er det han tenker med, hva om vi plutselig ser bilen kjøre forbi eller møter han på byen, hva skal jeg si da.. Hmm..mannfolk! Måtte få blåst ut litt : )
metaMORfose Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Jeg skjønner frustrasjonen din, men du skal vokte deg vel for å skjære alle fedre over en kam. De fleste jeg kjenner følger opp barna sine vel så bra som mor. Det kan være mange grunner til at han ikke har sagt fra, kanskje du må spørre ham? Er han syk, kanskje? Synes han det er vanskelig å ta kontakt når han har vært lenge borte? Føler han seg mindreverdig og dum? Jeg vet ikke, og vil ikke kritisere, bare stiller spørsmål. Men det er bra at du blåser ut, for slike frustrasjoner er det ikke noe hyggelig å gå og bære på. )))
1prinsesse+1i magen Skrevet 8. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. september 2008 Det er din erfaring metaMORfose, min erfaring derimot er at mange fedre ikke er så flinke..men jeg tar selvfølgelig ikke alle fedre under en kam, det er det da vel ingen som gjør! Uansett, nei han er ikke syk. Nei han syns ikke det er vanskelig å ta kontakt når han har vært lenge borte, fordi han ikke har vært borte, han fikk jo aldri dratt. Og, nei, det siste denne mannen føler seg er mindreverdig og dum. Han har tydeligvis bare en eller annen rar form for tankegang, som som regel kun baserer seg på hans beste.. Men fikk nå i hvertfall blåst ut ja : )
metaMORfose Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 Det er jo leit for datteren deres. Alltid deilig å få blåst ut! ))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå