Gjest Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Vi har søkt om overflytting til annen bhg - storbarnsavdeling for eldstejenta vår. Ble anbefalt å søke via tanten til datteren vår, som jobber i bhg og visste om ledige plasser. Jeg spurte litt om gangen i en sånn overflytting, og fikk da vite at vi søker plass, får svar og sier evt. opp den vi har om vi får tilbud om ny plass. Tenkte derfor at vi ikke sier noe til hun som driver fam.bhg eldste nå går i, for ville ikke uroe henne med noe som helst før vi evt. fikk tilbud om plass. Dumt å ha gitt inntrykk av at vi ikke er fornøyde, og så måtte fortsette der tenkte vi. (vi er IKKE misfornøyde, men jenta vår trenger noe barn på egen alder eller eldre å leke med, pr nå har hun kun 2 små gutter på 1 år å leke med, og det er ikke så moro...lang historie) Men kommunen har sendt varsel om søknad om overflytting både til den nye bhg OG til fam.bhg vår! DET var det ingen som sa til oss!! Og nå føler jeg meg så dum som ikke har sagt noe, og er så lei meg på hun i fam.bhg's vegne. Det var det første hun sa da jeg leverte jenta mi i dag. "jeg ser dere har søkt om ny plass?"....og jeg datt ned i et stort hull i bakken....... Fikk snakket litt med henne om hvorfor osv., men klarte jo ikke å la være å gråte, for jeg syns det er så leit. Hun er verdens snilleste godeste menneske, og er helt super med de små barna. Det er jo ikke hennes feil at de andre barna ikke er på datteren vår sin alder! Huff....nei, dette ble bare dumt og trist... Ble så lei meg, for kanskje hun trodde vi ikke er fornøyd med tilbudet.. Får ta en litt lengre prat med henne, men det passer liksom ikke helt i ettermiddag, for vi skal møtes til grønnsakssuppemiddag sammen med de andre foreldre i fam.bhg. Uff.....*snufs* Det var jo ikke sånn det skulle bli da! Skulle liksom ta denne praten HVIS vi fikk tilbud om ny plass jeg...
Gjest Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Hva gjør jeg nå da? Skal jeg dra dit en time før samlingen med de andre foreldrene og se om jeg får snakket litt med hun som driver fam.bhg? Eller skal jeg bare vente til vi vet om vi får plass i den andre og så ta det derfra? Syns dette var så leit jeg..
Line_78 Skrevet 8. september 2008 #3 Skrevet 8. september 2008 De som driver familiebarnehager er da vanligvis innstilt på at barna slutter etter max to år for å begynne i "stor" barnehage, er vel det som er normalt. Og hun skjønner helt sikkert at du vil at datteren din skal ha noen jevngamle lekekamerater. Hos oss var det hun som drev familiebarnehagen som anbefalte oss å søke (og drev meget aktiv markedsføring til den andre barnehagen om hvilket prakteksemplar sønnen vår er ;-) ) siden han ellers ville endt opp som eneste "store" i høst og de andre ville vært ettåringer.
Gjest Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 Joda, hun skjønner det og alt sånt, men hun er så innmari snill og god og skjønn, men jeg merker at hun kanskje er litt skuffa over at vi ikke sa det som det var med en gang vi søkte på ny plass. Jeg ville bare ikke lage noe "fuzz" før vi visste litt mer om vi faktisk fikk plass, det vet jeg ikke før i morgen. Kanskje det bare er jeg som er altfor følsom på sånne ting..hehe..
Line_78 Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 He he, ja det går seg nok til :-) Skjønner at du gjerne ville ha fått fortalt det til henne selv da. Men hun skjønner det helt sikkert når du forklarer at du ikke ville si noe før dere evt hadde fått plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå