Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Servelat er såvidt meg bekjent ikke rått kjøtt..

Skrevet

Jeg har spist både salami og servelat uten å tenke på det, så fikk jeg høre at salami var fyfy, så tenkte jeg skulle høre her også.

Da fortsetter jeg å spise det;-)

Skrevet

Salami er liksom "rått", derfor mange ikke spiser det :) Jeg for min del gjør det, så lenge pålegget er ferskt. Mens ervelat er IHVERTFALL ikke farlig ;)

Skrevet

Man ser jo på fargen på servelat at den er kokt.. salami og sånne fy-ting har en mer rødlig farge.

Jeg spiser likevel salami på jobb, rett og slett fordi jeg ikke har lyst på noe annet. Og det er maaaange før meg som har gjort det samme. Men jeg passer på å spise det HELT ferskt!

Er jo ikke sånn at det SKJER noe hvis man spiser det, det bare KAN skje.. så om du har spist det trenger du ikke være bekymra, mest sannsynlig skjer det ingenting..

Skrevet

Ja det håper jeg virkelig , for jeg elsker servelat og spiser det daglig på brødskiva......er vel ikke gæli det vel.

Det er liksom så mye som man ikke kan spise nå synes jeg..

Skrevet

Alt av sånt lyst kjøttpålegg er varmebehandlet.. servelat, kokt skinke, hamburgerrygg og sånt.

Spekemat er jo mørkt og rødt, samme med salami og fenalår f.eks.. det er det man ikke bør spise..

Så bare spis servelat du :-)

Skrevet

Det er aldri OK å spise servelat... Servelat er laget av grisehjerne, men det er det ganske få som vet.

På fransk heter hjerne rett og slett Cervelle eller Servel, husker ikke hvordan det staves, men det er en pekepinn.

Bon apetit! ;-)

Skrevet

Ryanne, det var unødvendig info å komme med. Var ikke det HI spurte om.

Om man skulle slutte å spise alt som inneholder ting som ikke er så flott å vite om, måtte vi alle blitt vegetarianere. Eller.. Nei vi kan ikke spise grønnsaker heller.

Vet du hvor grønnsakene får næringen sin fra? Fra kumøkk!! Og annen kompost.

Så til alle i verden: Slutt å spis grønnsaker, de er forgiftet med bæsj!!

Skrevet

Hehehe, nå er vi festelige her. For meg er det egentlig det samme hva maten inneholder.....bare det smaker GODT ;-))))) men sånn er jeg da. Tror vi er ganske trygge på våre matvarer her i Norge. Men for all del, jeg respekterer de som ikke vil spise f.eks servelat...

Kos dere da mammaer, kjenner jeg oss rett klarer vi nok å putte noe inn i brødhula likevel :))) magen skriker jo etter mat!!!

Skrevet

Jeg leste ett sted at man skulle holde seg unna vacumpakket kjøttpålegg. men virker ikke som det er noen andre som har hørt om det? kan jeg gå tilbake til kokt skinke igjen da?? har siklet på det leeeeeenge nå :)

Skrevet

Det meste av pålegg er jo vakuumpakket da, om man skal holde seg unna alt av slikt så får man en utfordring ;)

Du kan trygt spise kokt skinke ja...det er, som navnet sier, kokt.

Skrevet

Du har sikkert lest det at man ikke skal spise vakuumpakket kjøttpålegg som er utgått på dato eller har vært åpnet veldig lenge.. eventuelt ligget ubeskyttet i kjøleskap veldig lenge, for da kan bakterier ha samleplass der.

Vi skal jo tross alt leve selv om vi er gravide, kan ikke slutte å spise! :-)

Kokt skinke er helt trygt så lenge du ikke venter til de blir grønne..

Skrevet

sto faktisk på den siden at man ikke skulle spise det i det hele tatt pga at man ikke kan garantere at pålegget er bra.at om man skulle spise kjøttpålegg burde man kjøpe det fra ferskvaredisken., så jeg har faktisk holdt meg helt unna kjøttpålegg. skal prøve å finne igjen det jeg leste og legge til en link :)

Skrevet

Jeg har lest at man KAN spise det! Vi skal jo bare slutte å spise da, for alt kan jo på en eller annen måte være dårlig!

Jeg spiser salami, bare det er helt ferskt. Men det er fordi jeg ikke er så glad i annet kjøttpålegg.

Og det er sikkert i ett av titusen tilfeller at servelat og kokt skinke er dårlig.. ^^

Det er jo ikke sikkert det GÅR gærnt, det bare KAN gå gærnt..

Men om noen fortsatt er usikre så kan man jo bare varmebehandle det, og gjerne fryse det først, hvis man absolutt må..

Og fra ferskvaredisken er jo ikke noe bedre, for der kan det jo kommer bakterier uansett, når det ikke er ordentlig innpakka..

Skrevet

ja, det var vel en grunn til at de gikk ut med det da. prøver bare å følge de rettningslinjer som blir gitt. men jeg bruker salami i ostesmørbrød osv, men da er det jo varmet, og jeg spiser veldig lite som ikke er varmebandlet eller fryst. det som kan skje med det som er i vacum pakker er at det kan gå et rift i embalasjen og da starter råtningsprossesen. har fått dårlig pålegg mange ganger jeg. Men, er vel ikke det værste alikvel. er jo mange som passer på hva de spiser, men glemmer bort hygiene på kjøkken og hender og da er man jo like langt. fort gjort :):) så det best er vel å ikke bekymre seg for mye. skal en del til at det går galt med barna, er jo det at det er en risiko at de går ut med varsler. er jo barn som blir oppdaget når mor er i gang med fødselen, og det går jo som regel bra :):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...