Gå til innhold

Hyperemesis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er nå gravid på nytt etter et forferdellig svangerskap sist gang. Jeg hadde hyperemesis,og spydde hver dag helt til fødselen. Alt fra 2 ganger til 20 var normalt. Jeg ble lagt inn for intravenøs behandling, og fikk afipran (kvalmestillende) ut svangerskapet.

Nå er jeg glad for å være gravid på ny, men jeg klarer ikke å glemme sist gang. Syns tanken på å bli så darlig en gang til er helt uutholdelig, spesielt med en på 16 mnd som trenger meg....

Noen som har hatt det slik som meg, og hvordan gikk det med dere ved senere svangerskap? Håper noen kan gi meg svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff så ille. Hvor langt er du på vei nå da? Har du merket noe til det samme som sist?

Skrevet

Jeg er nå 5 uker på vei. Har ikke merket noe ennå, men jeg merket det først i uke 7 forrige gang.. Derfor er jeg litt spent på hvordan det går denne gangen. Ble så frustrert sist gang av å gå så dårlig så lenge

Skrevet

Ja, skjønner godt at 2 uker føles lenge å vente. Kanskje du kan snakke med legen din/ jordmor og høre om de kan avdekke noen sympomer. Vet jo ikke hvordan det gjøres, blodprøver eller lignende? Hvis ikke er det vel bare å tenke på noe annet i 2 uker. Avslapning er regel nummer 1 i første trimester. Er det ikke så?

Skrevet

Det stemmer vel at det er bare å være avslappet.. :-) Det er ikke noe man kan gjøre for å ikke få det, eller tester for å finne ut om jeg blir likedan denne gangen. Det er bare å vente å se, jeg krysser fingrene for at det ikke blir likedan.

Er bare så nyskjerring på om det er noen andre so har opplev det samme...?

Skrevet

Jeg har hatt hypermesis fra ca uke 5 og 6 i begge tiligere svangerskap til fødsel. Er nå 10 uker på vei med nr. 3 og kvalmen har lettet for tre dager siden. Er kvalm, men kan ikke kalles det etter to svangerskap på sykehuset. :) Håper alt er ok med babyen. Skal på ul imorgen og er spent. Håper at jeg holder meg slik som nå for da er jeg i noenlunde god form. :)

Skrevet

Ååååå, så godt å høre at du kanskje slipper denne gangen da.. Glad på dine vegne... Også gir det meg jo håp om at jeg kan kanskje være så heldig å slippe.. Husker jeg fikk det rundt uke 6/7 forrige gang. Jeg er nå i uke 5 så kan si det slik at jeg bare går å venter på hvordan det skal gå denne gangen....

Tusen takk for at du svarte... Håper på det beste her jeg....

Skrevet

Håper på det beste for din del jeg også. :) Blir jo til at man går og venter. Jeg kjenner jeg venter litt jeg og. Er uvant å gå gravid uten å være kjempedårlig.

Min gamleste sønn satt og så på tegnefilm om en fugl som var gravid når jeg gikk svanger med minsten. Så sa han, stakkar fuglen! Dårlig den da.. :( Og begynte nesten å grine.. Så søt da. Fikk jo fortalt at det ikke var vanlig å være så dårlig etter det da. De får med seg mye de små. :)

Skrevet

Hehe... ja det skal være sikkert å visst :-) De plukker lett opp ting.. Det er jo litt morro også da...

Skal prøve å ikke tenke på kvalme jeg, og krysse fingrene mine for at det går bra...

Lykke til med deg da... håper du får et ok svangerskap denne gangen da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...