Gå til innhold

Jeg går snart på veggen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 8 uker gravid, og er helt fenomenalt dårlig. Kvalm, uopplagt og rett og slett ikke i stand til å gjøre noe som helst, foruten å gi kjærlighet til sofaen.

Har prøvd Urizal (ingefær-tabl) men de kommer bare i retur. Har også prøvd disse kvalmestillende armbåndene, uten hell.

Nå har jeg vært våken i 4 timer, og har kastet opp 7 ganger!

Dette har vært vanlig prosedyre de siste 10 dagene, og jeg er utslitt.

Er det noen som har noen råd og tips til meg? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke prøvd akupunktur selv (orket ikke tanken på å både komme meg ut av døra OG overleve på et venterom og behandlingsrom), men har hørt andre som har hatt suksess på det. For min egen del er det ikke noe som har hjulpet, men jeg har bare resignert og tatt en dag av gangen. Ligge på sofaen uten å tenke på den dårlige samvittigheten, ta mat/drikke et bit/en slurk av gangen. I alle fall ikke prøve på noe som minner om anstrengende hvis jeg vil holde på maten littegrann. Og nå som jeg ikke er så hardt angrepet hjelper det litt å alltid ha noe i magen - blir den tom kommer brekningene med en gang.

Skrevet

Akupunktur? Det reduserte hvertfall kvalmen hos meg...

God bedring :-)

Skrevet

Akupunktur!

Og unngå alt av elektriske spenninger (TV, PC, tog, osv). Det funker for mange hvertfall.

Var kjempedårlig med førstemann, og med nr to begynte jeg med akupunktur og etter 4 behandlinger var jeg mye bedre. Fortsatt kvalm, men allikevel oppegående til en viss grad.

Skrevet

Hei. Stakkar deg!.

Jeg har vært gjennom det samme to ganger. Jeg støtter også opp under å unngå tom mage- selv om det er jo det største problemet.. Jeg drakk mye te med sukker og litt rista brød med ost. Det var det eneste jeg klarte en periode. Det er vel bare å prøve å feile med råd og vink.

( på meg så virket armbåndet litt i 2. svangerskap, det tok den værte kvalmetoppen av i 10 uke ) Ellers vil jeg si; lytt til kroppen og bli på sofaen hvis det er det du føler for å gjøre!

Lykke til!! ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...