Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 jepp.... det spøker her! kan fortelle noen opplevelser. de har skjedd iløpet av denne uken som har gått. nr 1: gubben jobbet overtid og jeg ventet han hjem SENT. da jeg skulle legge meg går jeg inn på badet. hører det kommer noen opp trappa som driver å romsterer på kjøkkenet å tenker det er mannen. setter døra mi opp å sier hallo, og at jeg ¨går i seng. 10 minutter senere hører jeg bilen til gubben komme kjørende opp oppkjørselen, og inn kom han, opp trappa og ut å romstere på kjøkkenet. nr. 2: jeg er alene hjemme fordi gubben igjen jobber overtid.ungene er i seng, tven er av, og jeg sitter å chatter litt på msn i stua. plutselig hører jeg noen som går i gangen oppe. subber i bakken med beina, og åpner døra til stua (sto på gløtt) jeg tenkte med en gang at det var elstemann som hadde våkna, og ropte på han. ingen svar, så jeg går bort til gangen. ingen der,,, men døra står oppe. nr 3: jeg ligger i senga å sover. våkner og går på do, og på do setter jeg på vifta som bråker ganske mye. lukker døras igjen, men lar døra vår stå litt i klem, fordi jeg vet ungene våkner snart. plutselig går det noen uti gangen, døra til badet går opp, og jeg hører vifta bråke skikkelig. døra går igjen, og det blir stille. nr 4: har besøk av ei venninne. vi sitter å prater ivrig. plutselig hører jeg barnehvisking. skikkelig tydelig hvisking. venninna mi blir likblek (har ikke sakt noe til henne om dette) og hårebne reiser seg på hele henne. hun kikker vettskremt på meg og spør hva i helvete vi har i huset vårt nr 5: jeg ligger å leker med babyen på gulvet. jeg har mobilen min rett ved sidenav ,for jeg sender meldinger med ei. plutselig slår en av lekene til babyen seg på av seg selv (utenfor rekkevidde av oss) og slår seg av igjen før den er ferdig spilt.. jeg ser rart bort. så ser jeg etter mobilen som plutselig har flyttet seg flere meter bort fra meg... ugg..... ubehagelig med gjester...
Tropiskjuice Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 uuuu så ekkelt.. syntes du der er skummelt og bo der eller? tror jeg hadde fått litt angst av det,prøvd og fått kontakt med noen som kan rense huset og greier =0) hehe
Økologisk_knekkebrød Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 Nr 1 var nok bare mannen din. Det kalles vardøger. Broren min har det ofte! Både jeg og mamma hører ham ca et kvarter før han faktisk kommer. Samboeren min har også hatt det noen ganger, og mamma også. Tror dette fenomenet er mest kjent her i nord. Ikke noe farlig.
wirre;o) Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 jeg er fra indre østfold, og min bror har også vardøger. greit det egentlig, jeg veit når han kommer.. he he. tenn ett lys i stua di og be gjesten om å gå mot lyset. skal se det blir bedre etterpå.
Gummianda:) Skrevet 8. september 2008 #6 Skrevet 8. september 2008 Kjenner meg igjen der gitt! Der jeg bodde før var det masse uforklarlig som skjedde, til og med min meget jordnære mann måtte innrømme han opplevde ting som ikke kunne forklares på naturlig vis. Vi hørte tunge skritt oppover trappa vår, faktisk var det så høy lyd at både jeg og mannen min bråvåknet midt på natta av dette. Det var barnelatter og småprat nede, når ungene enten sov eller ikke var hjemme i det hele tatt. Innimellom hørtes det ut som små perler ble sluppet ned på gulvet, og trillet rundt. Andre ganger kunne det høres ut som en større ting ble kastet i gulvet med et brak. Leker med lyd skrudde seg på av seg selv osv.. Så jeg og mannen hadde noen runder for å sjekke lyder! Jeg følte meg ofte observert, og ble kald på en merkelig måte. Tilfeldigvis var det ei vi kjente litt til som hadde leid huset vårt fra de tidligere eierne. Hun og de hun leide sammen med hadde også opplevd masse rart. De hørte også de tunge skrittene, og tvn skrudde seg av og på av seg selv. Hun vi kjente sa at hun faktisk ikke hadde turt å være en kveld alene der nå etter hun hadde flyttet. Det som var dråpen for hennes del var en gang hun var alene hjemme. Hun var på do i underetagen da hun hørte noen komme inn inngangsdøra, tunge skritt gikk innover ganga forbi toalettet, og oppover trappa. Hun ropte skjelvende "HALLO!!" men ingen svarte, da sprang hun ut av døra på sokkelesten og nektet å være i huset alene mer. Etter vi begynte å snakke litt høyt om dette fikk vi vite at huset vårt ble kaldt "spøkelseshuset" i nabolaget, "alle" visste at det spøkte der. En som eide huset for noen år tilbake hadde visst tatt livet av seg pga kjærlighetssorg, pluss at huset ligger bare noen meter unna ei bro som mange har valgt å avslutte livet ved å hoppe fra den. Masse tragisk som har skjedd i umiddelbar nærhet med andre ord. Nå solgte vi huset for halvannet år siden, og jeg har egentlig kjempelyst til å kontakte de nye eierne for å høre om de også opplever noe.
rødt&blått Skrevet 8. september 2008 #7 Skrevet 8. september 2008 Uff, skrev nettopp et innlegg om snuppa som stadig vekk sier det er en mann her i huset... Om jeg hadde vært like "plaget" som deg, så hadde jeg ringt noen.. eller hva med Åndenes makt!?? Elsker det programmet....
Eve Dallas Skrevet 8. september 2008 #8 Skrevet 8. september 2008 Jeg har ikke opplevd noe så tydelig som deg, men har bodd i hus med gjester i mange år. Det er ikke mange årene siden jeg endelig klarte å sove med lyset av. Takk og pris at jeg slipper den konstante følelsen av å være overvåket. Det er grusomt. Det er herlig å kunne våkne om natten og finne seg noe vann uten å få nervøst sammenbrudd. Nr. 1 på listen din var nok vardøger ja. Mamma sitt ser jeg... he he!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 8. september 2008 #9 Skrevet 8. september 2008 nr 1, det som de andre her kalles vargdøger har jeg også opplevd mange ganger, med mamma og sambo... og det husker jeg vi lærte om på skolen... (visste bare ikke hva det het) Men de andre tingene, grøss...... hadde aldri takla å bo der selv, hadde tissa på meg hver gang. Hender jeg blir skremt av lyder her også, spess når jeg legger meg etter at sambo har sovne (ytterst sjelden) eller når sambo er på kurs/overnattingstur med jobb.... Men det er liksom ikke helt det samme =))
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 10. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 10. september 2008 OPPDATERING det skjer bare mer og mer her.... i går sto jeg å pratet med gubben på badet.... plutselig hørte jeg det knirket, å kikket ut... der sto barnevogna i gangen å gikk raskt frem og tilbake,..... dette fikk også gubben med seg i dag kom gutungen på 3 løpende hikstende til meg... "mamma hva var det?hørte du det?" da var det en lyd som hørtes ut som en slik eske med masse nåler gikk i bakken... potta bevegde også seg litt i dag morges, og pillene mine flytter på seg.... ene brettet har forsvunnet fra jordens overflate, det andre hadde havnet i søpla, og jeg VET ingen av oss kastet det der.... begge gangene når det er 1 pille igjen på brettet... så nå går jeg rundt å spørr gubben for hver minste lyd :-p meen..... ikke direkte redd, men litt ubehagelig. jeg g¨år rundt her å kjefter på spøkelset når det flytter på tingene mine og slik :-p
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 10. september 2008 #11 Skrevet 10. september 2008 Har dere bodd der lenge? Er det først nå i det siste det har begynt å skje ting der?? Selv synes jeg slik er kjempe spennende, men hadde jo aldri i verden turt å bo der selv. Men drit kult å lese om, for jeg tror vireklig på slike ting selv...
Leirha Skrevet 10. september 2008 #12 Skrevet 10. september 2008 Kjenner meg VELDIg godt igjen. Bodde i et hus engang..uff, liker ikke å tenke på det, men ting ble ihvertfall mye bedre da jeg flyttet fra der. Mye gåing i dørene, hvisking, barnegråt (jaha, hvor kom den fra?), ristng i håndtakenet... En gang ble puta revet vekk fra under hodet mitt, etter at jeg hadde hørt tusling på rommet. Romstering på kjøkkenet, sånn typisk smelling med alle skapdører der inne. Ved flere andledninger så jeg en mann, men når jeg kikka tilbake, ja, hvor var han da? Hm.. Hos søsteren min er det mye det samme, hun ser ofte en mann i stuen, og ungene har også nevnt dette, uten at hun har sagt noe. Hun kaller ham bare for Ole. Men en gang jeg sov hos henne så var jeg den siste si seng. Jeg gikk opp trappene, og så en skikkelse løpe langs rekkverke, først i øyekroken, og når jeg så på h'n forsvant h'n inn på rommet til eldste gutten i huset, han var da rundt 4år. Jeg ropte etter han og lurte på om han skulle tisse eller noe. Da jeg gikk inn på rommet var han oppi senga si, sånn en høy ikeaseng i metal som du må bruke stige på å kom opp. Den KNIIIIRKER, masse, men ikke en lyd var det fra sengen, og gutten lå svett og sov, godt inntyllet i dynen..Sånn sovesvett. Jeg var jo rett inn på rommet hans etter jeg så skikkelsen, og lillegutten var alt for sjapp opp i sengen, ikke mulig. Når jeg gikk ut av rommet tenkte jeg på at gutten faktisk ikke klarte å komme opp å ned av sengen ved egen hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå