M-N & sassy-susie Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 lurer på om du blir trekt for 5 dager den 5. feriuka?
du og jeg og vi to Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Vi har i alle fall 25 dager. De første 20 må tas ut som 4 hele uker, mens den siste kan deles opp i 5 enkeltdager.
Gemini77 Skrevet 8. september 2008 #3 Skrevet 8. september 2008 Ja, man blir jo egentlig trekt for 30 dager (6 dager * 5 uker) fra en vanlig mnd lønn og deretter gitt feriepenger isteden. Det er et regnestykke jeg ble vist av personal sjefen en gang men som jeg ikke helt husker. Men uansett blir ferien trekt fra fast mnd lønn, Da kommer man litt i minus, og så blir feriepengene lagt på. Det er jo som regel mer enn en mnd lønn.
M-N & sassy-susie Skrevet 8. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. september 2008 jo, men blir du trekt i lønn for 5 dager da?
M-N & sassy-susie Skrevet 8. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. september 2008 okei, har nemli 5.ferieuke tilgode i år, men gidder ikke ta den når eg likavell mister 5 dager med lønn da :-)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 8. september 2008 #6 Skrevet 8. september 2008 De som har fastlønn hos oss blir trukket for 25 dager, og siden vi jobber lørdager innimellom, så må man jo ta høyde for dette når man tar ut ferien. De som går på timelønn blir trukket etterhvert som de tar ut ferien, og blri da ikke trukket for mer enn de tar ut (enten det er 2 eller 6 uker). Tar man ikke ut den 5. uka (som fastlønt) så må man jo ordne det sånn at man får pengene utbetalt eller overfører ferien til å ret etter... Tror dette varierer litt fra sted til sted...
Gemini77 Skrevet 8. september 2008 #7 Skrevet 8. september 2008 Med mindre du reserverer deg mot deler av ferien blir jo trekt for all ferien. Så får du heller ekstra ferie neste år uten å bli trekt for det. Men man kan reservere seg mot ferie og få uken utbetalt men da kan du ikke ta uken senere heller uten å bli trekt.
du og jeg og vi to Skrevet 8. september 2008 #8 Skrevet 8. september 2008 Hvor lenge har du vært ansatt der du jobber? Hvis du jobbet der i hele 2007 har du jo opparbeidet deg rett til 5 ukers ferie med lønn. Da har de allerede trukket deg for den siste uka.
Gjest Skrevet 8. september 2008 #9 Skrevet 8. september 2008 Ja, du trekkes for dagene, men bør absolutt sjekke om du har blitt trukket for det allerede. De fleste gjør det i forbindelse med utbetalingen av feriepengene.
M-N & sassy-susie Skrevet 8. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 8. september 2008 nej har ikkje blitt trekt for dem.. ba om det nemli.. så kom eg til å tenke på at ei uke til me ferie hadde vært deilig.. men da skit eg i det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå