Gå til innhold

ang. 5 feriuke?! noen med peiling?


Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på om du blir trekt for 5 dager den 5. feriuka?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har i alle fall 25 dager. De første 20 må tas ut som 4 hele uker, mens den siste kan deles opp i 5 enkeltdager.

Skrevet

Ja, man blir jo egentlig trekt for 30 dager (6 dager * 5 uker) fra en vanlig mnd lønn og deretter gitt feriepenger isteden. Det er et regnestykke jeg ble vist av personal sjefen en gang men som jeg ikke helt husker. Men uansett blir ferien trekt fra fast mnd lønn, Da kommer man litt i minus, og så blir feriepengene lagt på. Det er jo som regel mer enn en mnd lønn.

Skrevet

jo, men blir du trekt i lønn for 5 dager da?

Skrevet

okei, har nemli 5.ferieuke tilgode i år, men gidder ikke ta den når eg likavell mister 5 dager med lønn da :-)

Skrevet

De som har fastlønn hos oss blir trukket for 25 dager, og siden vi jobber lørdager innimellom, så må man jo ta høyde for dette når man tar ut ferien. De som går på timelønn blir trukket etterhvert som de tar ut ferien, og blri da ikke trukket for mer enn de tar ut (enten det er 2 eller 6 uker). Tar man ikke ut den 5. uka (som fastlønt) så må man jo ordne det sånn at man får pengene utbetalt eller overfører ferien til å ret etter... Tror dette varierer litt fra sted til sted...

Skrevet

Med mindre du reserverer deg mot deler av ferien blir jo trekt for all ferien. Så får du heller ekstra ferie neste år uten å bli trekt for det. Men man kan reservere seg mot ferie og få uken utbetalt men da kan du ikke ta uken senere heller uten å bli trekt.

Skrevet

Hvor lenge har du vært ansatt der du jobber? Hvis du jobbet der i hele 2007 har du jo opparbeidet deg rett til 5 ukers ferie med lønn. Da har de allerede trukket deg for den siste uka.

Skrevet

Ja, du trekkes for dagene, men bør absolutt sjekke om du har blitt trukket for det allerede. De fleste gjør det i forbindelse med utbetalingen av feriepengene.

Skrevet

nej har ikkje blitt trekt for dem.. :) ba om det nemli.. så kom eg til å tenke på at ei uke til me ferie hadde vært deilig.. men da skit eg i det :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...