Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det er noen som kan anbefale noen babybutikker i sentralt i Paris? Tenkte å få shoppet litt til babyen når jeg er på tur :-) Noen som vet om franske babyklesmerker er billigere i Frankrike?

Kanskje noen til og med vet om noen mammaklær butikker. Merker at utvalget i garderoben min blir mindre og mindre og jeg liker det dårlig...

Alle tips mottaes med stor takk!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil anbefale å kjøpe "Mon Petit Bateau"-produkter i Paris. Er vesentlig billigere der enn her hjemme. Ellers har du Oilily og NafNaf og de typiske franske merkene. Mange barneklærbutikker i Latinerkvarteret, men mest dyrere merkeklær.

Skrevet

Når det gjelder mammaklær har du den franske kjeden Formes, som har butikker mange steder i byen. Se nettsiden deres for oversikt. Mammatøy av det "pene" slaget - supert til jobb!

Skrevet

Her fikk du noen gode tips, ser jeg, og det er godt å ta med!!

Jeg kan gi deg et annet råd, som jeg selv opplevde på shoppingtur til London nå i helga.... - Legg inn noen hvilepauser!!

Jeg gikk på med godt mot (som vanlig) og kosa meg i byen i etterhvert flere timer. Følte at livet var i "vater" og at det var deilig med en handletur. Kjente vel at jeg ble litt sliten etterhvert, men det var ikke før jeg kom på hotellet litt ut på ettermiddagen. Jeg sank sammen på senga som en sekk og der ble jeg liggende.

Det tar litt tid å omstille seg på at kroppen ikke henger helt med om dagen, men skjønte da at jeg nok hadde dratt det litt for langt. Jeg er under normale omstendigheter ganske så i god form, men resten av kvelden og faktisk hele neste dag følte jeg at jeg hadde løpt maraton og ikke "bare" shoppet.

Så tenk litt på det og legg gjerne inn noen cafèbesøk slik at du får igjen pusten.

God tur.

Skrevet

Området rundt St.Germain er det mange barnebutikker og der fant vi mye fint. Du har kjedene Naf Naf og Sucrè de Orge som ikke koster all verdens, ellers er jo ikke Paris en billig shoppingby da :) Inne på Galleri Lafayette er det jo mange dyre designermerker, men også merker som er litt billigere. Du har f.eks både Zara og Naf Naf der + mange andre merker. De har også et eget merke som heter Galleri Lafayette. Der er det mye fint til ganske fornuftige priser.

Elsker Paris, også det å shoppe i Paris selv om det ikke er billig. Ifjor var vi der uten barn da vi feiret 9 års bryllupsdag og klarte å svi av 5000,- på barneklær... Hehe, er uten barn og de en handler til er selvfølgelig barna :)

Skrevet

Tusen takk for gode tips! Jeg elsker shopping og gå i butikker, men jeg skal huske å ta noen pauser innimellom. Tar gjerne i mot flere shoppingtips!

Skrevet

Ååå, misunnelig! Jeg vil tilbake til Paris :P

Jeg kunne shoppet meg regelrett ihjel der! Men sist klarte jeg meg fint uten å svi av så mye også da, så det går an ;)

Lafayette er en historie i seg selv. Vi skulle bare inn og ha en flaske vin..hehe..tabbe

Skrevet

Paris og shopping, det kan ikke bli stort bedre. Mangler bare vinglasset på en fortauscafe....

Skrevet

det er i allfall ikke billig å shoppe i paris :-) er du i de sentrale strøk er det enda dyrere...

men kos deg på turen og nyt Paris - fantastisk flott by

Skrevet

Og for de som ikke har anledning til Paris live, men som har lyst på franske barneklær og/eller mammaklær: Sjekk nettsida til La Redoute:).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...