Gå til innhold

eierskifteforsikring...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan funer det egentlig?

Vi har oppdaget digre fuktskadegreier som det ikke sto noe om noe sted, det går vel på sånn forsikring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men er det nå egentlig fukt?

hmmmmmmmmm

Skrevet

Aner ikke om det går på eierskadeforsikringen. Men det burde det vel gjøre. Den har vel ikke oppstått sånn helt uten videre nå..

Æsj, så kjedelig. Er det på badet?

Skrevet

Oups!

Det første jeg ville gjort er å ta kontakt med ditt eget forikringsselskap. Som oftest har man en innebygget greie ang juridisk bistand. Dernest få tak i en god takstmann som kan komme å se på herligheta og utarbeide en rapport. Det koster litt, men er det fuktskader kan det bli snakk om stoooore beløp når det skal utbedres. Kjenner du en advokat så kan du jo ta en prat med vedkommende om saksgangen videre. Ofte blir det da en kommunikasjon mellom selger/selgers forikringsselskap og din ev advokat og det er selvfølgelig om å gjøre at taksten er så riktig som mulig og gjerne tar høyde for "worst case" slik at dere slipper økonomiske utlegg på historien.

Skal krysse fingre for at dette ikke er noen stor histore og at du slipper masse ergelse med advokater og forsikringsselskap som bare haler ut tiden.

Skrevet

Jeg ringte megleren vår, for å høre hvordan man går frem i slike saker, og han sa: dette skal vi ta tak i.... jeg skal snakke med dem som kan det så ringer jeg deg opp igjen. Det gikk en time og han ringte opp igjen med infor om hvilke papirer som måtte være i orden, og navnet på hvem som skulle sjekke veggen og alt på G. han er en fin fyr, og jeg skal ned til han i morgen for å sette i gang dette her. det virket som om det hele egentlig skulle gå greit fordi den tidligere eieren hadde tegnet eierskifteforsikring.

La oss håpe at dette går fort og greit. :-)

Skrevet

Skal krysse fingre for at dette går fort og greit :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...