Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 hoff, skammer meg...sitter med en klump i magen og skjelver faktisk..er fysisk dårlig :/ Greide å rote meg borte i en eks på en fest i helga, og det ene førte til det andre...skjønner ikke hva jeg tenkte på, jeg liker han jo ikke engang! Men skal jeg si det til samboern? hvis jeg sier det så er det slutt, det vet jeg...og det vil jeg ikke i det hele tatt...men hvordan er det å gå holde noe sånt inni seg resten av livet da? har lyst å bare skrike høyt, og glemme at det skjedde! Er jeg et skikkelig dårlig menneske eller? ((
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Jeg var borti noe lignende. Vi var ikke samboere da og vi hadde ikke barn. Og det skjedde for 3 år siden. Men jeg og min daværende kjæreste hadde en pause fordi jeg ikke var sikker på hva jeg ville. Den helga så jeg en film ilag med en eks og det ene førte til det andre der også. Jeg klarte å holde det hemmelig i sånn ca 1 år, men så forsnakket jeg meg og da kom det frem. Men vi er ennå unige om jeg var utro eller ikke. Jeg trodde vi var samen da det skjedde, men han sier vi hadde pause, så da var jeg jo ikke utro egentlig
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 Potte tett!! Hva faen gjør du med eksen din som du ikke liker engang?? Blir for dumt...sorry. Hvis du drikker deg så full at du ikke vet hva du gjør, bør du kanskje la være å drikke?? Jeg tviler på at dette er første gangen du gjør noe dumt i fylla..siden utskeielsene dine er av en slik karakter...du burde kanskje bare tatt veska di og dratt hjem når du merka at ting ble for hett mellom deg og eksen! Det er aldri for sent å snu vettu!!! Men du ble vel så hyptnotisert av hans begjær, at det gikk til hodet på deg tenker jeg. Typisk kvinnfolk. Synes synd på samboeren din!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Fortell han det så han kan finne noen som er bedre enn deg -det fortjener han!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #5 Skrevet 12. september 2008 Ikke si det! Og den dårlige samvittigheten din kommer til å mildne etterhvert. Det er så ferskt nå at du trolig ikke klarer å tenke helt klart, det er mye som foregår oppe i hodet ditt..... Dersom det er ikke finnes muligheter for at samboeren får nyss i dette og at dette ikke er noe du tenker på å gjenta, synes jeg du skal holde munn. Jeg vil ikke at kjæresten min sier noe til meg dersom han driter seg ut i fylla.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #6 Skrevet 12. september 2008 Ikke fortell han det hvis du vil beholde han. Noen ganger må man bare holde ting tett...
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #7 Skrevet 12. september 2008 Til dere som oppfordrer henne til å ikke si det: Dette er råttent. Hvis man har et lite snev av samvittighet i sjela, ønsker man ikke at partneren skal leve på en løgn...Det er så jævlig EGOISTISK å tie om slike ting. Man skal liksom ha i pose og sekk. Og så jævlig enkelt det blir etterhvert da!!!? Man kan liksom være utro flere ganger, fordi når man har gjort det en gang, kan man like gjerne gjøre det en gang til...og en gang til. Partneren får ikke vite det lell? Til HI: Hvorfor ikke bare unne samboeren noe bedre, la han finne seg ei jente som ikke går rundt å knuller folk hun ikke engang liker. Den helligdommen han går rundt og tror han har med deg, er plutselig blitt allemannseie.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #8 Skrevet 16. september 2008 OJ, her fikk jeg en del forskjellige svar, og til deg som antyder at det ikke er første gang jeg gjør noe dumt i fylla kan bare ryke og reise Hvilken rett har du til å si noe sånt da? Er faktisk første gangen jeg gjør noe dumt i fylla i løpet av disse årene jeg har vært sammen med samboer..og allemannseie? Takk for den! Hvorfor sier dere noe sånt? Jeg skjønner at folk sier at her inne er sted hvor folk kaster dritt, istedenfor å hjelpe hverandre...synes jeg fikk mye dritprat som her ikke var nødvendig, man kan vel si hva mener på en litt finere måte? Anywaay, jeg vil ikke si det fordi at jeg synes ikke at jeg skal kaste bort alle disse årene vår, familien vår og alt bare fordi at jeg gjorde noe dumt i fylla..føler ikke at den person var meg engang! Samboern min elsker meg over alt på jord, og jeg tror han får det verre dersom jeg sier det..nå er det bare meg det går utover, det er jeg som leve med denne dårlige samvittigheten...sier jeg noe går det utover ganske mange flere som jeg er gla i. Jeg forsvarer ikke utroskap, men i min situasjon synes jeg at det er bedre å bare glemme at det noen gang har skjedd! Og hvis noen har andre meninger vil jeg høre det, men trenger ikke å være så krass og slenge dritt til meg..selv om man gjør en ond ting, betyr ikke det at man er et ondt menneske. Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #9 Skrevet 16. september 2008 Hva samboern min fortjener og ikke fortjener har vel ikke du noen anelse om! Kjenner du han eller?? Eller meg for den saks skyld? Han er ikke mr.uskyldig selv heller Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #10 Skrevet 16. september 2008 Går rundt å knuller folk hun ikke engang ikke liker? Så råttent sagt egentlig, du trenger ikke å overdrive sånn! Jeg går ikke rundt og knuller folk..du bør tenke litt på hva du sier, hvis det er slik du snakker til folk så virker det bare som du sier ting for å være bitch, og det er ikke nødvendig! HI
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #11 Skrevet 16. september 2008 Du får ingen sympati fra meg. Utroskap er uakseptabelt uansett om det har kun skjedd en gang eller hundre. JA, jeg ønsker å gi deg tilsvar med å sette ting på spissen eller "å være bitch" som du kaller det. Hvor vidt det er jeg eller du som er bitch kan diskuteres, det er tross alt ikke jeg som går bak ryggen til mannen min med et total verdiløst ligg. Du sier at du blir såret over kommentarer: Stakkars deg da eller? det er ikke DU som har rett til å være lei deg. Tenk på familien din. Du sier du pulte eksen din som du ikke en gang liker. Hvor fjernt er ikke det? Og så ønsker du støtte og oppmuntring? Er du fra en annen planet? Jeg hadde vært flau jeg!!! Hadde ikke tort å skrevet om det en gang! Du bør ha såpass integritet at du vet hva som er riktig i denne situasjonen, og det er å si det til samboeren din. Bruk tiden på det du istedet for å være bitter fordi du ikke fikk støtte på internett.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #12 Skrevet 16. september 2008 Det man ikke vet har man ikke vondt av. Synes faktisk ikke at du skal fortelle det. Synes heller det skal få være din bør å gå rundt å bære på denne hemmeligheten. Eneste grunnen for å si det er for å lette hjertet ditt og gjøre tingene lettere for deg selv - det fortjener du ikke.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #13 Skrevet 16. september 2008 Si det til samboeren, gi stakkaren rom til å stikke.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #14 Skrevet 16. september 2008 Jeg forventa ikke støtte her, det var ikke det jeg sa...og jeg skrev heller ikke at jeg pulte eksen min! Og jeg er ikke bitter..det eneste jeg ville ha var noen saklige råd for hva jeg skulle gjøre med dette, veit det er skikkelig dårlig gjort..har blitt såra av utroskap før..men skal heller snakke med noen venninner om dette tror jeg, for her var det jo mest bare dritt å få..og det gidder jeg ikke. Liker ikke folk som dømmer meg helt på grunn av en ting jeg har gjort..alle er ikke perfekt og skinnhellige, sånn er det bare. Tror jeg bare kommer til å holde dette inni meg, prøve å glemme det og la livet gå sin vante gang...jeg ser ikke vitsen med å si det og bryte opp alt..selvom jeg skulle tenkt på d før..men gjort er gjort, og nå skal jeg prøve det beste utav det...takk for dere andre sine råd, dere som ikke freaka helt ut og hadde behov for å slenge dritt til ei dere ikke kjenner engang.. Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #15 Skrevet 16. september 2008 Samboeren min er ikke noe stakkar...han har gjort mye piss selv, og det har han som tviholder på meg i dette forholdet..han er absolutt ikke noe stakkar som trenger rom for å stikke. Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #16 Skrevet 18. september 2008 Du sier du ikke har sagt at du pulte eksen din?? I det første innlegget skriver du jo " jeg rota meg borti en eks i helga, det ene førte til det andre..." Hvordan kan dette misforstås? Hvis det er samboeren som tviholder på deg i dette forholdet, og sånn som du sier...hvorfor er du så desperat etter å forbli sammen med han? Bør du ikke da heller ta dette som har skjedd som et tegn på at ting ikke er noe særlig bra? Vet ikke jeg. Det er litt vanskelig å gi deg råd når jeg ikke kjenner deg eller samboeren din...så jeg tror du skal snakke med venninner heller ja.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #17 Skrevet 18. september 2008 ET SERIØST SVAR: Jeg har selv hatt store samvittighetskvaler: i fylla på byen har jeg flere ganger kyssa med andre menn. Dette ser jeg på som helt uakseptabelt, men noe som ikke er alvorlig nok til at det er verdt all skaden det vil gjøre å fortelle. Derfor har jeg nå slutta å kombinere alkohol og på byen(det er nemlig kun da jeg blir SÅ full og altså dette skjer). Skulle jeg mot formodning gå ut, drikker jeg ikke, og drikker jeg, så går jeg ikke ut.. Utroskap er ikke akseptabelt, noe det virker som du også mener. Jeg er egentlig helt motstander av å ikke si noe om slikt, da det er altfor alvorlig til det. Men i og med at du sier at du VET at han vil gå i fra deg, OG dere har en liten familie er jeg litt usikker på hva jeg egentlig mener.. Kanskje du ikke skal si noe?? Hmm.. Dersom du ikke brukte kondom: dikt opp en soppinfeksjon eller et eller annet til du har fått testet deg!!!! Såpass skylder du din mann! Føler med deg i din nåværende situasjon...
Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #18 Skrevet 18. september 2008 Hvis du sier det er det jo bare for å lette din egen dårlige samvittighet! Og det er utrolig egoistisk! Hva godt kan komme ut av det egentlig? Nei, hvis du vil beholde ham, så holdt kjeft og jobb alt du kan for at forholdet skal bli enda bedre, og vare..
malingus Skrevet 19. september 2008 #19 Skrevet 19. september 2008 Uff, dette er ikke lett! Jeg skjønner! Har vært i samme situasjon og den følelsen du har nå er nok ikke god! Dessverre er det nå en gang sånn at vi er bare mennesker, ikke roboter. Vi gjør feil, og vi angrer. Jeg mener at ærliget er bra, men hvis du kjenner at dette ikke kommer til å skje igjen, og du vil greie å holde deg unna situasjoner som kan føre til utroskap, er det kanskje best å ikke si noe. Ikke bry deg om spydige kommentarer som at han fortjener noe bedre og at du er egoistisk. De kommer fra folk som ikke makter å sette seg inn i andres situasjon. Jeg gir deg ikke støtte og "godkjennelse", men derimot forståelse for at mennesker gjør feil og råd i en vansklig situasjon. Du får nesten kjenne på hva du føler er riktig. Vanskelig å si. Noen ganger er det best å tie, andre ganger kan det lønne seg å være ærlig. Ønsker deg iallefall lykke til med valget!
malingus Skrevet 19. september 2008 #20 Skrevet 19. september 2008 En ting til, velger du å ikke si noe, vil denne dårlige samvittigheten blekne! Du vil nok heldigvis aldr glemme det, men det vil ikke gnage på deg like sterkt om en stund!
Gjest Skrevet 19. september 2008 #21 Skrevet 19. september 2008 Jeg kan svare deg, som har en samboer som var utro mot meg.... Ikke si det. Om du virkelig angrer dypt og vet at det ALDRI vil skje igjen så syns jeg du kan spare din samboer for denne info. Tro meg, det gjør ingen av dere godt å komme ut med slikt. Jeg skulle ønske jeg ikke visste... For det er forjævlig for meg å vite hva han har gjort og leve med det etterpå......
Anonym bruker Skrevet 21. september 2008 #22 Skrevet 21. september 2008 Dette trenger du ikkje spør om, for du får alt for mangen ulike svar. Det er du som kjenner din samboer, å vett hva som er best for han.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #23 Skrevet 23. september 2008 Hmmm, nå har jeg tenkt lenge..takker for alle svar! Selvom dere ikke kjenner til meg og samboern, så synes jeg det var greit å få høre litt ulike rundt meninger rundt temaet..diskutere litt med meg selv inni hodet mitt med argumenter for og i mot å fortelle det...takker særlig til dere som har svar meg på slutten, var utrolig greit å få litt skikkelige svar, og ikke bare drittslenging...har funnet ut at utroskap er noe dritt, det er respektløst og ei utilgivelig handling for mange..men jeg har gått dypt inni meg selv, og bestemt meg for å holde på dette som skjedde den ene kvelden..jeg har ikke kontakt med han fyren, hadde ikke hatt det på 3-4 år før den kvelden heller..så jeg skal gå å gnage på denne hemmeligheten, jobbe med forholdet vårt, og gjøre det godt igjen for sambo..selvom han ikke vet noe..sier som hun ene sa, at jeg synes ikke det er verdt å kaste bort hele forholdet vårt pga en tabbe jeg gjorde, da jeg skal heller gjøre mitt aller beste for at dette aldri skal skje igjen, noe det ikke kommer til å gjøre heller!! dette var første og siste gang..nå skal gi jeg alt for samboern min...råder dere til å holde dere t å ikke gjøre samme tabben som meg, sliter på samvittigheta ja Tuuusen takk til du som sa at jeg ikke måtte høre på de som at sambo fortjente noe bedre, for jeg er faktisk bra!! det var noen oppmuntrende ord Hilsen HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå