Gå til innhold

Ang ullundertøy til de minste bhg-barna. 10 mnd ++

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta begynner i bhg når hun er 10.5 mnd. Først på des. Da er det ganske kaldt så de må jo ha skikkelig ullundertøy. Men det jeg lurer litt på hvordan de gjør det. Vet at ull skal være innerst men så små barn svetter jo ikke så veldig så lurer på om de har vanlig bomullsbody innerst? Isåfall kjøper jeg ullundertøy gensre og stilongs/strømpebukse. Men om de helst bruker ull innerst uansett i bhg så kjøper jeg bodyer. Men de går vel ikke med ullbodyer hele tiden. Da må de jo skifte til ullbody når de skal ute da. Blir vel litt tungvint å drive å skifte body hele tiden. Så hva tror dere? Best å kjøpe gensre/stilongser og heldresser å ha utpå vanlig body eller kjøpe ullbodyer så det er innerst? Vet ikke om dere skjønner helt hva jeg mener. Er nå alt en tenker å spør om å!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ullbody innerst, strømpebukse i ull og genser i ull uttapå der igjen. ull fra innerst til ytterst er det eneste som funker. om du tar bomull under ull, tar du vekk hele varmeeffekten til ulla. Forøvrig så jo, de går med ullbody hele dagen. hvorfor ikke? ull regulerer varmen.

Skrevet

Hei! Jeg brukte (og kommer til å bruke denne vinteren også) ullbody og strømpebukse innerst og evt vanlig tøy eller ulltøy uten på igjen avhengig av temperaturen. Alltid ull innerst. Ull regulerer temperaturen veldig godt og dersom barnet svetter eller blir våt på annen måte blir det ikke kaldt som ved våt bomull. Jeg vil anbefale deg å kjøpe noen tynne ullbodyer/strømpebukser/sokker og noen tykkere slik at du har utover høsten og vinteren avh av temperatur.

Skrevet

Ja, vet at ull skal være innerst får at den skal funke best mulig. Men jeg bare spurte. Har ikke hatt bhg barn før så vet ikke helt hva de helst bruker. Men da vet jeg det!=)

Skrevet

Min har alltid bruk bomull innerst og ulldress utenfor der. Han har da aldri vært kald han heller da... Men han kan ikke ha ull rett på kroppen da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...