Gå til innhold

Kan amming påvirke graviditeten?


to_tette?

Anbefalte innlegg

Jeg er 6 uker på vei, og har ei jente på 14 mnd som jeg ammer 2 ganger i døgnet, når hun står opp om morgenen og før hun legger seg om kvelden.

Jeg lurer på om ammingen kan påvirke graviditeten, og har fantasert fram to teorier:

 

-det beste er å fortsette å amme, og heller slutte etter at 1. trimester er over. Det er best å ikke gjøre noen forandringer. Jeg ammet da jeg ble gravid, og har gjort det fram til nå. Det er best at miljøet er stabilt på en måte, at hormonene ikke pluttselig forandres...

 

-eller er det best å slutte? graviditeten "skjønner" at her er det opptatt, det er allerede et lite barn som gjør krav på kroppens ressurser, så kanskje det kan være større fare for SA hvis man ammer???

 

---ikke le ;)

 

Det er jo hverdagen for mange kvinner i andre land da, at de får barn tett. Man kan jo fortsette å amme hele graviditeten, og det går an å amme flere barn samtidig, påstås det..

 

Men det jeg lurer på da, egentlig, er om det kan være større fare for SA hvis man ammer. Jeg har tenkt å slutte snart, men vet ikke om det er lurt å gjøre det akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde en svigerinne som fikk barn med 16 mnd mellomrom. Hun ammet nesten hele svangerskapet. Sluttet av naturlige årsaker og begynte å amme neste baby da den kom. Fungerte helt fint for henne.

 

Ellers tror jeg neppe sjansen for SA er større når en ammer. Da er det vel heller fosteret der er noe i veien med e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke hørt noe om det nei, og har ikke vært på svangerskapskontroll enda.

Dette har jeg diktet opp selv ;)

Mye rart man kan komme til å tenke på da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...