Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 For att mannen min skal ta vettet i behold?? Vi har en liten baby sammen på 5 mnd, og forholdet oss imellom går sånn noenlunde. Greia er vel att han ikke klarer og styre seg ang spillinga på nettet (og ja, jeg snakker om wow) Han sitter oppe til 4-5 på natta for å spille, å dagen etter er han stuptrøtt. Jeg må stå opp alene med lillemor så han får sove 2 timer ekstra. Familien min har også observert når de kommer og han er alene med jenta vår så sitter hun i vippestol forran tv'en mens han spiller. Han gjesper hele dagen, på familiemiddag og på helsestasjonen. Jeg blir så flau, han virker som den sløvingen! Lite attraktivt, usj. Han er arbeidsledig for øyeblikket, men sist gang han hadde jobb så gjorde han akkuratt det samme- men han kom seg opp på jobb da ved noen unntak av forsovelse. Men når han kom hjem derimot, gadd han ikke leke med jenta vår, eller noe. Da skulle han få sove, og når kvelden kom og hun var lagt hadde han "fri" og skulle spille å slappe av. Så der sitter jeg da, alene i sofaen.. Blir helt snål av argumentene hans (de som er så teite att jeg ikke gidder nevne engang). Jeg blir sliten av og må bruke opptil en time på og vekke han, og mase/kjefte for å få han til og våkne opp. PLEASE, hjelp meg!! (Og til alle dere som er så lei av disse innleggene, så ble dere ikke tvunget til å lese det.)
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Kan noe legge det på skravle for meg?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #3 Skrevet 8. september 2008 Jeg vet ikke helt om jeg har så mange gode råd og komme med, men kan jo nevne noen av tingene mine to venninner (som har et helt identisk problem med sine menn) har gjort:-) Hun ene hev seg på Wow-bølgen selv, egentlig bare for å illustrere for mannen sin hvor irriterende det var å leve med en spillegal (for det er jo det det er!), men ble selv hekta og det gikk for lut og kaldt vann til de kvittet seg med maskiner og alt, og har endelig begynt å se den virkelig verden igjen ;-). Skummelt med andre ord! Hun andre har kjeftet og skreket i en god stund nå. Prøvde alle mulige drastiske tiltak, og vurderte og drasse han med seg til familievernkontoret for parsamtaler, men stakk heller av gårde med tastaturet hans ;-). Det funket! Han ble rå-forbanna først (som en alkoholiker hadde blitt hvis du helte spriten hans i vasken), men skjønte tegninga ikke lenge etter. Nå har hun innført spille-tider (som man gjør med små-gutter, hihi), hvor han får spille to timer hver kveld. Det er skummelt og se hvor apatiske og altoppslukte man kan bli av sånne spill altså! Lykke til!
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 Haha! Stakk av med tastaturet hans, sinnsykt bra! Det tror jeg faktisk du skal gjøre HI, da skjønner han kansje poenget. Min samboer er også en "data-nerd" som spiller, men han er flink å holde seg innenfor rimelighetens grenser. Ønsker deg lykke til da:)
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 Blir vanskelig når han har laptop : / HI
Sabina og gjengen Skrevet 8. september 2008 #6 Skrevet 8. september 2008 En laptop trenger strømforyninger, uten strøm, ingen morsom laptop, ta ladeledninga hans:)
*Andreapus* Skrevet 8. september 2008 #8 Skrevet 8. september 2008 Stikk av med hele laptopen da.. Jeg har kjeftet,skreket og truet.. Noe som ikke har virket. Tilslutt gav jeg opp, og levde et eget liv, altså, jeg gjorde mitt, og vis vi skulle noe, sa jeg til samboer, at nå kommer du, for nå går vi. Og gikk, så fikk han heller komme seg dit på egenhånd. Jeg la meg, maste ikke på han, sånn gjorde ejg i 1uke før han tok hintet, og faktisk klarte og begrense seg.. Hender han skeier ut noen søndager med masse spillig, men nå har han gått fra hele jævla tiden, til noen tomer hver dag, til et par timer om dagen, til en dag i blant.. (han ble lei til slutt og) Og at han nå spiller en dag iblant vi ikke skal noe gjør meg ingenting.
AndreVonDrei Skrevet 8. september 2008 #9 Skrevet 8. september 2008 Jeg har også en venninne som stakk av gårde med tastaturet til kjæresten sin (hmm....samme venninne kanskje, hehe). Det funket også bra! Hvis typen din har laptop ville jeg gjort som hun over sa, ja -stikk av gårde med laderen! Du må nok forvente en fight, men bedre det enn å gå og gnåle om det og ingenting skjer, vil jeg tro?;-).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå