Gå til innhold

Hodet opp, hodet ned..? Hvordan vet dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 36 dager igjen til termin og er usikker på om hun har snudd seg med hodet ned. Syns jeg kjenner spark og bevegelser i hele magen, jeg. Jeg klarer liksom ikke kjenne hvordan hun ligger. Dere som vet sikkert at babyen ligger med hodet ned, hvordan og hvor i magen kjennes sparkene?

Noen som vet når de senest bør snu seg og når er det normalt at hodet festes??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner godt rompa oppe ved ribbeina, og ryggen som går nedover, varierer mellom venstre og høyre side. Sparkene kjenner jeg rundt navlehøyde, og lenger ned kjenner jeg hendene grafse rundt:)

Rompa/ryggen er mye større enn hodet, når hodet lå oppe var det bare en liten appelsin å kjenne, rompa/ryggen er stort og mye å kjenne på, og du kan følge ryggen nedover på en side fra stumpen:)

Du ble kanskje ikke så mye klokere...;)?

Skrevet

Jeg vet at min tulle har lagt seg til rette,men allikavel så føler jeg bevegelse overalt!

Er 37+3 i dag

Skrevet

Jordmor fortalte meg at hodet hadde festet seg. Kjente egentlig ingen stor forskjell... Nå kjenner jeg beina til babyen sparke øverst i magen mot ribbeina og litt ut mot sidene. Det er en stor klump som antagelig er bakenden til høyre litt ovenfor navelen min, og innemellom kan jeg kjenne noen små hender som romsterer helt nederst på sidene på magen :-)

Skrevet

Når barnet snur seg er veldig individuelt. Prinsessen min har ligget med hodet ned siden uke 28,- dette er imidlertid tidlig for en 1.gangsfødende har jeg hørt. Legen min sier at frem til uke 36 er alle stillinger normale.

Dette med at hodet fester seg er også individuelt. Hos 1.gangsfødende fester hodet seg som regel (eksakt når varierer veldig), hos flergangsfødende trenger ikke hodet feste seg før man er i fødsel.

Skrevet

Jeg var på ultralyd i uke 31+6, da lå han med hodet ned. Tilfeldig mente jordmor. Var til jordmor i forrige uke, uke 34, lå med hode ned da også, men ikke festet seg. Jeg kjenner mye liv fra navlen og ned, men ikke så mye over. Så i natt fikk jeg ikke sove, for da begynte jeg å tenke på at han kanskje er lam i føttene... Det er nå forskjellig en bruker energi på å da...

Skrevet

Takk for fine svar. blir noe klokere av å høre hvordan andre opplever det.

Det er utolig hva man kan bekymre seg for.. Nå tenker jeg på om det kan ligge an til setefødsel og om jeg evt kan bli "snytt" for en vanlig fødsel. jeg har lyst til å føde vesla mi, ikke få henne operert ut. (ikke noe vondt om keisersnitt, jeg har bare ikke lyst på det)

nei, det er mye man skal tenke på. kanskje jeg får svar i morgen, da skal jeg til 36-ukerskontroll. sist klarte de ikke å kjenne hvordan hun lå. sukk.. får vel bare glede meg over at jeg hvertfall kjenner masse liv!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...