Promp Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Burde kanskje vite dette siden jeg har fått ett barn tidligere... Men nå spør jeg hvert fall... Hva er masrier???
chri Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Lurer jeg også på... Hva er forskjell på det og vanlige rier?
susemor-3 små Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 Det er ikke alle som får maserier når de skal føde! Tror faktisk de fleste er heldige og unnslipper... Jeg har derimot hatt det med både nr 1 og nr 2. Maserier er kortvarige rier som ofte kommer ganske regelmessig (gjorde det på meg). Varte 30-45 sekunder, kom hvert 5. minutt. De er vonde, men gjør ikke noen virkning på åpningen i livmorhalsen. Det vil vi at de er totalt unødvendige! De er bare vonde, og kommer ofte om natten, og derfor forhindrer viktig nattesøvn, og kun egnet til å slite ut den fødende før fødselen kommer igang. Grunnen til at de ikke gjør noen virkning, er sikkert at de ikke varer lenge nok eller er vonde nok til å gjøre noen virkning. Jeg klarer ikke å forklare det bedre...Kan kanskje sammenlignes med vonde kynnere. Dumt forklart sikkert, og jeg mener ikke å skremme noen. Håper dere slipper disse maseriene, og heller går rett på de riktige riene. Jeg kjenner ikke så mange andre kvinner som har hatt sånne maserier før fødselen - bortsett fra meg selv da. Siden jeg har hatt det før, er jeg veldig forberedt på at de kommer denne gangen også.
ajate *høygravid* Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 Jeg synes beskrivelsen er god jeg susemor Jeg hadde masrier i 3 dager før det begynte å ta seg opp siste gang. Forferdelig irriterende og oppslitende i og med at det tapper en for krefter før de virkelige riene begynner å jobbe. Ble ikke mye søvn i 4 døgn før ungen kom ut ved hasteks. Er det egentlig noe som vikrer for og imot masriene? Jeg prøvde å være i bevegelse for å få litt mer gang i tingene. Men tror det slet meg mer ut enn det hjalp på. Hva har du gjort susemor? Jeg forbereder meg på at de kommer denne gangen også.
susemor-3 små Skrevet 8. september 2008 #6 Skrevet 8. september 2008 Jeg prøver å leve som vanlig, hehe. Går en kort tur hver dag, og håper det kan sette igang noe. Men så langt har jeg ikke sett tegn til hverken ordentlige eller maserier. Har termin i morgen. Tror jeg skal prøve å slappe av mest mulig hvis maseriene kommer. Sikkert lettere sagt enn gjort. Kanskje vi slipper unna nå, hehe??
ajate *høygravid* Skrevet 8. september 2008 #7 Skrevet 8. september 2008 Ja det hadde vært deilig å spare på kreftene til det virkelig gjelder Håper du får en god fødsel som går mer rett på sak!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå